Індивідуальний підхід до формування позитивної мотивації у здобувачів освіти до занять фізичними вправами
Ключові слова:
здобувачі; процес; мотивація; фізкультура; індивідуалізація; підготовленість; показник; норматив; досягнення; оцінкаАнотація
Практичним шляхом досліджено актуальність індивідуального підходу у фізичному вихованні. Вивчено методичні прийоми, які використовують учителі та викладачі закладів освіти для індивідуалізації процесу фізичного виховання. Опитано 82 здобувачі освіти: 24 старшокласники та 58 студентів-першокурсників. Досліджено мотиви, що спонукають здобувачів освіти до занять фізичними вправами, та їх ставлення до нормативного підходу в оцінці фізичної підготовленості. Запропоновано науково обґрунтовані модельні рівняння для прогнозування та оцінювання індивідуальних показників фізичної підготовленості. Вивчено пропозиції здобувачів і педагогів щодо поліпшення інтересу до уроку фізкультури та мотивації до занять фізичними вправами.
Посилання
Біліченко О., Скирта О., Лошицька Т. Актуальний стан фізичного розвитку юнаків старшого шкільного віку як невирішене педагогічне завдання уроків фізкультури. Імідж сучасного педагога. 2023. № 4. С. 113–118.
Буйдіна О. О. Модель підготовки вчителів до впровадження Державного стандарту базової середньої освіти у Полтавській області. Імідж сучасного педагога. 2022. № 5 (206). С. 23–26.
Васьков Ю. В. Визначення основних функцій і цілей шкільної фізичної культури як умова здійснення особистісно орієнтованого навчання учнів. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/304295287.pdf
Головко Н. Індивідуалізація рухової діяльності учнів на уроках фізкультури. URL: https://vseosvita.ua/library/embed/01009pmg-022b.docx.html
Грибан Г. П., Бойко Д. В., Дзензелюк Д. О. Термінологічний словник з фізичної культури і спорту / за ред. Г. П. Грибана ; Житомир. нац. агроекол. ун-т. Житомир : Рута, 2016. 99 с.
Круцевич Т. Ю., Лошицька Т. І. Проблема оцінювання досягнень у фізичному вихованні та можливі шляхи її вирішення. Актуальні проблеми фізичного виховання, спорту та валеології : матеріали ІV Всеукр. наук.-практ. конф. Кременчук : КрНУ, 2012. 166 с.
Левандовська Л. Ю. Індивідуалізація процесу фізичного виховання школярів. Теорія та методика фізичного виховання. 2012. № 5. С. 38–40.
Лошицька Т. І. Модельно-цільові характеристики фізичної підготовленості юнаків призовного віку в системі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. фіз. вих. : 24.00.02. Київ : НУФВСУ, 2007. 22 с.
Міщенко М. Проблема індивідуалізації на уроках фізичної культури. URL: http://ephsheir.phdpu.edu.ua/bitstream/handle/
Особливості методики проведення уроків фізичної культури з учнями шкільного віку. URL: https://studfile.net/preview/9726117/page:6.
Сидорченко К. М. Зміни у системі освіти щодо проблем фізичного виховання і допризовної підготовки. Спеціальна спрямованість фізичної підготовки як складова особистої безпеки військовослужбовців : матеріали наук.-метод. семінару (Київ, 17.03.2015 р.). Київ : НУОУ, 2015. 220 с.
References
Bilichenko, O., Skyrta, O., & Loshytska, T. (2023). Aktualnyi stan fizychnoho rozvytku yunakiv starshoho shkilnoho viku yak nevyrishene pedahohichne zavdannia urokiv fizkultury [The current state of physical development of high school boys as an unresolved pedagogical task of physical education lessons]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4, 113-118 [in Ukrainian].
Buidina, O. O. (2022). Model pidhotovky vchyteliv do vprovadzhennia Derzhavnoho standartu bazovoi serednoi osvity u Poltavskii oblasti [Model of teacher training for the implementation of the State Standard of Basic Secondary Education in Poltava region]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 5 (206), 23-26 [in Ukrainian].
Vaskov, Yu. V. Vyznachennia osnovnykh funktsii i tsilei shkilnoi fizychnoi kultury yak umova zdiisnennia osobystisno oriientovanoho navchannia uchniv [Determining the main functions and goals of school physical education as a condition for implementing personally oriented education of students]. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/304295287.pdf [in Ukrainian].
Holovko, N. Indyvidualizatsiia rukhovoi diialnosti uchniv na urokakh fizkultury [Individualization of students' motor activity in physical education lessons]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/embed/01009pmg-022b.docx.html [in Ukrainian].
Hryban, H. P., Boiko, D. V., & Dzenzeliuk, D. O. (2016). Terminolohichnyi slovnyk z fizychnoi kultury i sportu [Terminological dictionary of physical education and sports]. Zhytomyr: Ruta [in Ukrainian].
Krutsevych, T. Yu., & Loshytska, T. I. (2012). Problema otsiniuvannia dosiahnen u fizychnomu vykhovanni ta mozhlyvi shliakhy yii vyrishennia [The problem of assessing achievements in physical education and possible ways to solve it]. In Aktualni problemy fiz. vykhovannia, sportu ta valeolohii [Current problems of physical education, sports and valeology]: materialy IV Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kremenchuk: KrNU [in Ukrainian].
Levandovska, L. Yu. (2012). Indyvidualizatsiia protsesu fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Individualization of the process of physical education of schoolchildren]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methods of physical education], 5, 38-40 [in Ukrainian].
Loshytska, T. I. (2007). Modelno-tsilovi kharakterystyky fizychnoi pidhotovlenosti yunakiv pryzovnoho viku v systemi fizychnoho vykhovannia [Model-target characteristics of physical fitness of young men of draft age in the physical education system]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv: NUFVSU [in Ukrainian].
Mishchenko, M. Problema indyvidualizatsii na urokakh fizychnoi kultury [The problem of individualization in physical education lessons]. Retrieved from http://ephsheir.phdpu.edu.ua/bitstream/handle/ [in Ukrainian].
Osoblyvosti metodyky provedennia urokiv fizychnoi kultury z uchniamy shkilnoho viku [Features of the methodology for conducting physical education lessons with school-age students]. Retrieved from https://studfile.net/preview/9726117/page:6. [in Ukrainian].
Sydorchenko, K. M. (2015). Zminy u systemi osvity shchodo problem fizychnoho vykhovannia i dopryzovnoi pidhotovky [Changes in the education system regarding the problems of physical education and pre-conscription training]. In Spetsialna spriamovanist fizychnoi pidhotovky yak skladova osobystoi bezpeky viiskovosluzhbovtsiv [Special focus of physical training as a component of personal safety of military personnel]: materialy nauk.-metod. seminaru. Kyiv: NUOU [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).