Соціально-емоційне навчання в системі неперервної освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-68-71Ключові слова:
соціально-емоційне навчання; соціально-емоційні навички; система неперервної освіти; принципи СЕН (самоусвідомлення, саморегуляція, соціальна обізнаність, навички взаємодії, відповідальне прийняття рішень); освітні програми; глобальна освітаАнотація
Представлено сутність поняття «соціально-емоційне навчання»; розкрито роль і місце соціально-емоційного навчання в системі неперервної освіти; розглянуто ключові аспекти інтеграції соціально-емоційного навчання в систему неперервної освіти та значення такого навчання в роботі педагогів (емоційне благополуччя, розвиток емоційної саморегуляції, покращення комунікацій, створення безпечного середовища, розвиток співпереживання, зміцнення лідерських якостей, мотивація до професійного зростання); описані ефективні форми реалізації соціально-емоційного навчання в системі неперервної освіти (створення курсів СЕН, інтерактивні заняття, спільнота СЕН «Утілене розуміння», розроблення освітніх програм професійного розвитку педагогів, супервізія тощо).
Посилання
Аналітичний огляд «Можливості для реалізації соціально-емоційного навчання в рамках реформи «Нова українська школа» / за заг. ред.: Л. Гриневич, С. Калашнікової. Київ : Шкільний світ, 2021. 312 с.
Дужик Н. Соціально-емоційне навчання в системі сучасних педагогічних знань. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020. Вип. 27, т. 2, С. 186–192. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/27_2020/part_2/30.pdf
Елькін О. Б. Соціально-емоційне навчання як затребувана практика формування м’яких навичок учнівства: сучасні виклики та досвід України. Соціальна робота та соціальна освіта. 2023. № 1 (10). С. 42–56. URL: http://srso.udpu.edu.ua/article/view/281654
Панченко В. В. Соціально-емоційне навчання як сучасна педагогічна парадигма у вищій освіті. Теорія і методика професійної освіти. 2023. Вип. 65, т. 2. С. 91–94. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/65/part_2/19.pdf
Українське учнівство має один із найвищих показників стійкості: результати ДоСЕН. URL: https://sqe.gov.ua/dosen-2023-presentation/
Fundamentals of SEL. CASEL : web-site. URL: https://casel.org/fundamentals-of-sel/
References
Hrynevych, L., & Kalashnikova, S. (Eds.). (2021). Analitychnyi ohliad «Mozhlyvosti dlia realizatsii sotsialno-emotsiinoho navchannia v ramkakh reformy «Nova ukrainska shkola» [Analytical review of «Possibilities for the implementation of socio-emotional education within the framework of the «New Ukrainian School» reform]. Kyiv: Shkilnyi svit [in Ukrainian].
Duzhyk, N. (2020). Sotsialno-emotsiine navchannia v systemi suchasnykh pedahohichnykh znan [Social-emotional learning in the system of modern pedagogical knowledge]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Current issues of humanitarian sciences], 27, 2, 186-192. Retrieved from http://www.aphn-journal.in.ua/archive/27_2020/part_2/30.pdf [in Ukrainian].
Elkin, O. B. (2023). Sotsialno-emotsiine navchannia yak zatrebuvana praktyka formuvannia m’iakykh navychok uchnivstva: suchasni vyklyky ta dosvid Ukrainy [Socio-emotional learning as a popular practice for the formation of soft student skills: modern challenges and experience of Ukraine]. Sotsialna robota ta sotsialna osvita [Social work and social education], 1 (10), 42-56. Retrieved from http://srso.udpu.edu.ua/article/view/281654 [in Ukrainian].
Panchenko, V. V. (2023). Sotsialno-emotsiine navchannia yak suchasna pedahohichna paradyhma u vyshchii osviti [Social-emotional learning as a modern pedagogical paradigm in higher education]. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity [Theory and methodology of professional education], 65, 2, 91-94. Retrieved from http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/65/part_2/19.pdf [in Ukrainian].
Ukrainske uchnivstvo maie odyn iz naivyshchykh pokaznykiv stiikosti: rezultaty DoSEN [Ukrainian apprenticeship has one of the highest sustainability indicators: Dosen results]. Retrieved from https://sqe.gov.ua/dosen-2023-presentation/[in Ukrainian].
Fundamentals of SEL. CASEL: web-site. Retrieved from https://casel.org/fundamentals-of-sel/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).