Peculiarities in the implementation of military specialized English coursebooks in the educational process
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-95-98Ключові слова:
компетенція; професійна компетенція; спеціальна мета; англійська мова для спеціальних цілей; інтеграція; етапи відпрацювання та представленняАнотація
Визначено актуальність використання English for Specific Purposes (ESP) підходу, що має значні переваги у розвитку навичок усіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності, а саме: читання, письма, аудіювання та говоріння; який вчить швидко та адекватно реагувати в комунікативних ситуаціях і доводить до автоматизму використання основних лексичних і граматичних явищ.
Обґрунтовано ефективне використання ESP підходу, як одного із новітніх підходів, за допомогою якого комунікативні навички вдосконалюються ефективніше, ніж за допомогою традиційних методів.
Авторами акцентовано увагу на ESP підході, за допомогою якого відпрацьовується словниковий мінімум, і комунікативні навички майбутніх фахівців удосконалюються ефективніше.
Автори пропонують практичне використання даного підходу викладання англійської мови професійного спрямування на кожному з етапів заняття (введення, практика, представлення) на основі дієвих навчально-методичних посібників для курсантів військових закладів освіти.
Посилання
Basturkmen, H. (2005). Ideas and Options in English for Specific Purposes (1st ed.). Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781410617040
Descriptors of Key Competences in the National Qualification Framework. Competences of Personal Development [online]. Retrieved from http://eurlex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32006H0962
Hryshkova, R. O. (2015). Metodyka navchannia anhliiskoi movy za profesiinym spriamuvanniam studentiv nefilolohichnykh spetsialnostei [Methods of teaching English according to the professional direction of students of non-philology majors]: [navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv]. Mykolaiv: Vyd-vo CHDU im. Petra Mohyly [in Ukrainian].
Hutchison, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learner-centered Approach. England: Cambridge University Press. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511733031
Levko, M., Sovhar, O., Boychenko, V., Antoniv, A., Shcherba, O., & Tychyna, I. (2022). Military Specialized English (Mechanized and Tank Troops): educational and methodological guide. Lviv: NASV.
Mackay, R., & Mountford, A. (1978). English for Specific Purposes: A Case Study Approach. London: Longman.
Nakaz Ministerstva oborony Ukrainy. (08.08.2019). Osnovni zasady movnoi pidhotovky osobovoho skladu u systemi Ministerstva oborony Ukrainy [Basic principles of language training of personnel in the system of the Ministry of Defense of Ukraine]. (524/z/84). Retrieved from chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://nuou.org.ua/assets/documents/osn-zas-mp.pdf [in Ukrainian].
Nakaz Ministra oborony Ukraіny (01.03.2021). Dorozhnіa karta vdoskonalennіa movnoi pidhotovky u Zbroіnykh Sylakh Ukrainy (na 2021-2025 roky) [Roadmap for improving language training in the Armed Forces of Ukraine (for 2021-2025)]. Retrieved from https://www.mil.gov.ua /content /education/ doroznya_karta_2021.pdf
Olender, K. P. (2016) Anhliiska mova dlia spetsialnykh tsilei (ESP): osoblyvosti ta perspektyvni napriamky rozvytku pidkhodu [English for Specific Purposes (ESP): Peculiarities and Perspective Directions of Development of the Approach]. In Materialy XIKH naukovoyi konferentsiyi TNTU im. I. Puliuia [Materials of the XIX scientific conference of TNTU named after AND. I'm shooting] (pp. 300-301). Ternopil [in Ukrainian].
Pashchuk, Y. U., Neklesa, O., Chernetsʹka, S., Pototsʹkyi, O., Rubtsov, I. (2022). Military Specialized English (Military Engineers): educational and methodological guide. Lviv: NASV.
Pasichnyk, C., Serhiienko, T., Humenchyk, O., Yevtushevsʹka, O., Khmil, L., Tsupin, H., Kamentsev, D., & Shalyhina, N. (2022). Military Specialized English (Missile troops and Artillery): educational and methodological guide. Lviv: NASV.
Serhiienko, T., & Neklesa, O. (2024). Scientific and methodological bases of implementation of ESP coursebooks in the educational process. In Linhvistyka, linhvodydaktyka ta mizhmovna komunikatsiya: suchasnyy stan ta problema [Linguistics, linguistic didactics and interlanguage communication: current state and problem]: materialy II Mizhvuzivskoho zaochnoho naukovo-praktychnoho seminaru kafedry inozemnykh mov (pp. 142-146). Kharkiv: KHNUPS [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy "Pro vyshchu osvitu" [The Law of Ukraine “On Higher Education”]. (2014). Vidomosti Verhovnoi Rady (VVR) [Verkhovna Rada information], 37/38, 2004 [in Ukrainian].
Vashkiv, A. (2011) English for Specific Purposes (ЕSР): The history of the approach and its specifics. Studentsʹkyi naukovyi alʹmanakh fakulʹtetu inozemnykh mov TNPU im. V. Hnatyuka [Student Scientific Almanac of the Faculty of Foreign Languages of the V. Hnatyuk TNPU], 1 (8), 201-208.
Vovchasta, N. (2012). Metodychni zasady ukladannia navchalnoho posibnyka "Profesiina anhliiska mova: teksty i vpravy" [Methodical principles of compiling the study guide "Professional English: texts and exercises"]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Pedagogy and psychology of professional education], 3, 59-65. Retrieved from chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/c83d604d-edcb-4cbf-ae16-ab8b3502a247/content [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).