Психологічна просвіта: міжнародний досвід покращення ментального здоров’я та розвитку психологічної культури молоді
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-76-79Ключові слова:
психоедукація; психологічна просвіта; ментальне, душевне здоров’я; ідентифікація і саморегуляція емоцій; життєстійкістьАнотація
Публікація розкриває різні аспекти системи захисту ментального здоров’я та психологічної просвіти в розвинених країнах. Методологією дослідження є огляд наукових публікацій щодо психоедукації задля усвідомлення світового досвіду з подальшим використанням у вітчизняних освітніх і соціальних практиках, із метою пом’якшити вплив війни на ментальне здоров’я українців.
Підкреслено важливість психологічної просвіти серед дітей, молоді, батьків, учителів і соціальних працівників; професійних спільнот, які виконують соціально важливі, складні і небезпечні функції (працівники поліції, МЧС, лікарі, військові та їх родини) та ін. Висунуто тезу, що найефективніша психологічна просвіта має містити також навчання навичкам регуляції емоцій. Стаття може бути корисною педагогам, шкільним психологам, соціальним працівникам, фахівцям із ментального здоров’я.
Посилання
Australian Bureau of Statistics. (2016). Causes of death. Australia, Canberra: Author. Cat 3303.0.
Benjamin, LT Jr. (2001). A brief history of the psychology course in American high schools. Am Psychol, 56 (11), 951-960. DOI: 10.1037/0003-066x.56.11.951. PMID: 11785171.
Berliner, D. C. (1993). The 100-year journey of educational psychology: From interest, to disdain, to respect for practice. In T. K. Fagan & G. R. VandenBos (Eds.), Exploring applied psychology: Origins and critical analyses (pp. 37-78). American Psychological Association. DOI: https://doi.org/10.1037/11104-002
Frances, A. (1981). Mullen Journal School psychology in the USA. Reminiscences of its origin, 19, 2, 103-119. DOI: https://doi.org/10.1016/0022-4405(81)90053-4
Harris, W. T. (1897). The relation of school discipline to moral education. In C. A. McMurray (Ed.), The Third Yearbook of the National Herbart Society for the Scientific Study of Education (pp. 58-72). Chicago: University of Chicago Press.
Is Psychology a Good Major? Retrieved from https://www.ndnu.edu/is-psychology-a-good-major/
Joseph, Walsh. (2009). Psychoeducation in Mental Health. Oxford University PressNew York, NY. DOI: https://doi.org/10.1093/oso/9780190616250.001.0001
MacKlem, G. L. (2008). Practitioner’s Guide to Emotion Regulation in School-Aged Children. DOI: 10.1007/978-0-387-73851-2.
Preventing mental health symptoms in adolescents using dialectical behaviour therapy skills group: a feasibility study. (2018). International Journal of Adolescence and Youth, 1. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02673843.2017.1292927#abstract
Psychometry or psychotest is the only state exam for entrants to Israeli universities. Retrieved from https://iok.co.il/tidings/psixotest-v-izraile-chto-eto-takoe.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).