Психологічна просвіта: міжнародний досвід покращення ментального здоров’я та розвитку психологічної культури молоді

Автор(и)

  • Олена Валентинівна Пінчук Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, Україна https://orcid.org/0009-0000-7455-2287

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-76-79

Ключові слова:

психоедукація; психологічна просвіта; ментальне, душевне здоров’я; ідентифікація і саморегуляція емоцій; життєстійкість

Анотація

Публікація розкриває різні аспекти системи захисту ментального здоров’я та психологічної просвіти в розвинених країнах. Методологією дослідження є огляд наукових публікацій щодо психоедукації задля усвідомлення світового досвіду з подальшим використанням у вітчизняних освітніх і соціальних практиках, із метою пом’якшити вплив війни на ментальне здоров’я українців.

Підкреслено важливість психологічної просвіти серед дітей, молоді, батьків, учителів і соціальних працівників; професійних спільнот, які виконують соціально важливі, складні і небезпечні функції (працівники поліції, МЧС, лікарі, військові та їх родини) та ін. Висунуто тезу, що найефективніша психологічна просвіта має містити також навчання навичкам регуляції емоцій. Стаття може бути корисною педагогам, шкільним психологам, соціальним працівникам, фахівцям із ментального здоров’я.

Біографія автора

Олена Валентинівна Пінчук, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України

кандидатка психологічних наук, старша наукова співробітниця відділу психології малих груп та спільнот

Посилання

Australian Bureau of Statistics. (2016). Causes of death. Australia, Canberra: Author. Cat 3303.0.

Benjamin, LT Jr. (2001). A brief history of the psychology course in American high schools. Am Psychol, 56 (11), 951-960. DOI: 10.1037/0003-066x.56.11.951. PMID: 11785171.

Berliner, D. C. (1993). The 100-year journey of educational psychology: From interest, to disdain, to respect for practice. In T. K. Fagan & G. R. VandenBos (Eds.), Exploring applied psychology: Origins and critical analyses (pp. 37-78). American Psychological Association. DOI: https://doi.org/10.1037/11104-002

Frances, A. (1981). Mullen Journal School psychology in the USA. Reminiscences of its origin, 19, 2, 103-119. DOI: https://doi.org/10.1016/0022-4405(81)90053-4

Harris, W. T. (1897). The relation of school discipline to moral education. In C. A. McMurray (Ed.), The Third Yearbook of the National Herbart Society for the Scientific Study of Education (pp. 58-72). Chicago: University of Chicago Press.

Is Psychology a Good Major? Retrieved from https://www.ndnu.edu/is-psychology-a-good-major/

Joseph, Walsh. (2009). Psychoeducation in Mental Health. Oxford University PressNew York, NY. DOI: https://doi.org/10.1093/oso/9780190616250.001.0001

MacKlem, G. L. (2008). Practitioner’s Guide to Emotion Regulation in School-Aged Children. DOI: 10.1007/978-0-387-73851-2.

Preventing mental health symptoms in adolescents using dialectical behaviour therapy skills group: a feasibility study. (2018). International Journal of Adolescence and Youth, 1. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02673843.2017.1292927#abstract

Psychometry or psychotest is the only state exam for entrants to Israeli universities. Retrieved from https://iok.co.il/tidings/psixotest-v-izraile-chto-eto-takoe.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25

Як цитувати

Пінчук, О. В. (2024). Психологічна просвіта: міжнародний досвід покращення ментального здоров’я та розвитку психологічної культури молоді . Імідж сучасного педагога, (6(219), 76–79. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-76-79

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН