Soft Skills as a Key Factor in the Future Professional Success of Students Majoring in Information, Library, and Archival Studies

Автор(и)

  • Maryna Shlenova Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Україна http://orcid.org/0000-0003-4297-6872

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-44-47

Ключові слова:

м'які навички; інформаційна, бібліотечна та архівна справа; студенти; професійний розвиток; комунікація

Анотація

Досліджується важливість розвитку «м’яких навичок» для підвищення професійного успіху студентів, які опановують спеціальність «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Із швидкою інтеграцією інформаційних технологій в Україні та за кордоном фахівці цих галузей мають володіти збалансованим набором технічних і нетехнічних компетенцій для забезпечення конкурентоспроможності. У той час як «жорсткі навички» надають фундаментальні технічні знання, «м’які навички», як-от: міжособистісна комунікація, адаптивність, емоційний інтелект, критичне мислення та командна робота є ключовими для професійного зростання та ефективної взаємодії з різними категоріями користувачів. Аналізуючи наукову літературу з даної тематики, авторка статті відзначає значущість «м’яких навичок» у мультидисциплінарних умовах і розглядає компетентнісну модель, запропоновану Бостонською консалтинговою групою. Ця модель, підтверджена дослідженнями Гарвардського і Стенфордського університетів, демонструє, що успішна кар’єра значною мірою залежить від нетехнічних навичок. Запропоновано комплексний підхід до розвитку цих навичок, що охоплює діагностику початкового рівня, теоретичну підготовку, практичну діяльність та отримання зворотного зв’язку, спрямованого на формування гнучкості, креативності та здатності до вирішення проблем. Результати дослідження свідчать про доцільність інтеграції тренінгів із розвитку м’яких навичок у навчальні програми для забезпечення адаптивності, конкурентоспроможності та підвищення якості послуг фахівців у сфері інформаційної, бібліотечної та архівної справи.

Біографія автора

Maryna Shlenova, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»

кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри документознавства та української мови

Посилання

Ahmad, S., Ahmad, S., & Ameen, K. (2021). A qualitative study of soft skills development opportunities: perceptions of university information professionals. Global Knowledge, Memory and Communication, 70 (6/7), 489-503. DOI: https://doi.org/10.1108/GKMC-06-2020-0073

Berglund, A. (2014). Integrating Soft Skills into Engineering Education for Increased Student Throughput and more Professional Engineers. LTHs Pedagogical Inspirations Conference, Linköping University, Sweden.

Cambridge Advanced Learner's Dictionary. (2008). Cambridge University Press. ISBN 9783125179882.

Ivanova, L. V., & Skornyakova, E. V. (2018). «SOFT SKILLS» yak vazhlyva skladova konkurentospromozhnosti fakhivtsia z informatsiinykh tekhnolohii [Soft skills – important component of competitiveness of specialists on information technologie]. Molodyi vchenyi [Young Scientis], 12 (64), 83-87. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2018-12-64-22 [in Ukrainian].

Kirdan, О., & Kirdan, О. (2021). Formuvannia soft skills zdobuvachiv vyshchoi osvity v osvitnomu protsesi zakladu vyshchoi osvity [Formation of soft skills of students in the educational process of higher education institution]. Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoi shkoly [Psychological and Pedagogical Problems of Modern School], 2 (6), 152-160. DOI: https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(6).2021.248144 [in Ukrainian].

Koliada, N., & Kravchenko, O. (2020). Praktychnyi dosvid formuvannia «soft-skills» v umovakh zakladu vyshchoi osvity [Practical experience of “soft-skills” formation in terms of higher education institution]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Humanities science current issues], 27, 3, 137-145. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.3/27.203686 [in Ukrainian].

Koval, К. О. (2015). Rozvytok ‘soft skills’ u studentiv – odyn z vazhlyvykh chynnykiv pratsevlashtuvannia [Development of "soft skills" for students is one of important factors of employment]. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu [Visnyk of Vinnytsia Polytechnical Institute], 2, 162-167. Retrieved from https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/827 [in Ukrainian].

Kupryaeva, M., Mamai, O., Panofenova, L., Syreskina, S., & Chigina, N. (2021). Soft skills development in personnel training. E3S Web Conf., 273, 12017. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202127312017.

Leshchenko, N. A. (2022). Znachushchist soft skills dlia profesiinoho stanovlennia maibutnoho pedahoha [The Importance of soft skills for the professional development of a future teacher]. In International scientific conference (pp. 243-246). Riga, Latvia. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-228-9-66 [in Ukrainian].

Nahod, S. A. (2018). Znachennia «m’iakykh navychok» dlia profesiinoho stanovlennia maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii [Importance of “soft skills” for professional formation of future specialists of socionomic professions]. Pedahohichni nauky: realnist i perspektyvy [Pedagogical sciences: reality and perspectives], 63, 113-135 [in Ukrainian].

Shlenova, M. Н. (2024). Formation of professional skills and business career management of future library students. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 68, 1, 229-232. Retrieved from http://innovpedagogy.od.ua/archives/2024/68/part_1/47.pdf.

Shlenova, M. (2021). Gamification as a tool for increasing the learning efficiency of future librarians. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury [Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture], 59, 53-58. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5333.059.05.

Welldone, "What is Soft Skills? What is the difference between Soft and Hard Skills?" (2017). Retrieved from https://www.welldone.org.ua/shho-take-soft-skills-v-chomu-riznitsya-soft-i-hard-skills/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25

Як цитувати

Shlenova, M. (2024). Soft Skills as a Key Factor in the Future Professional Success of Students Majoring in Information, Library, and Archival Studies . Імідж сучасного педагога, (6(219), 44–47. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-44-47