Наукова доповідь: від зародження ідеї до публічного представлення результатів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-28-33

Анотація

Розкрито сутність наукової доповіді як інформаційного публічного виступу, що має на меті представлення широкій освітній і науковій спільноті результатів науково-пошукового дослідження оратора (викладача-науковця), їхнє обговорення та наукову дискусію. Окреслено переваги систематичної ораторської практики викладача на наукових, науково-популярних заходах. З’ясовано основні вимоги до наукової доповіді, відмінності між доповідями на конференції та захисті кваліфікаційної роботи (магістерської роботи, дисертації). Надано рекомендації щодо підготовки цікавої наукової доповіді. Описано роль звички читати, звички писати й амбіційності дослідника для успішності ораторської та наукової діяльності.

Біографія автора

Ольга Володимирівна Красницька, Національний університет оборони України

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри суспільних наук

Посилання

Алєксєєва С. Публікаційна активність як складова професійної кар’єри науковця. Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку : матеріали XXI міжнар. наук.-практ. конф. Дебрецен, Угорщина, 2022. С. 264–268. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/730704.

Будянський Д. В. Наукова доповідь у структурі риторичної культури викладача ВНЗ. Психологія і педагогіка на сучасному етапі розвитку наук: актуальні питання теорії і практики : зб. наук. робіт учасників міжнар. наук.-практ. конф. (Одеса 18–19 грудня 2015 р.). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2015. С. 67–71.

Ганаба С., Пантєлєєв К. Творчість як свобода: концептуальні ідеї та практичні стратегії. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Психологічні науки. 2019. № 4 (15). С. 60–72. DOI: https://doi.org/10.32453/5.vi4.377.

Кресвелл Джон В., Кресвелл Дж. Девід. Дизайн дослідження: підходи на основі якісних, кількісних і змішаних методів. Львів : Вид-во Українського католицького університету, 2022. 284 с.

Маккеон Ґреґ. Коротко і по суті. Мистецтво визначати пріоритети. Київ : Наш формат, 2020. 240 с.

Мельник Ю. Б. Методика підготовки до наукової доповіді. Теорія і практика управління соціальними системами. 2012. № 1. С. 29–33. DOI: https://doi.org/10.20998/%25x.

Мороз О. Г., Падалка О. С., Юрченко В. І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки / за заг. ред. О. Г. Мороза. Київ : НПУ, 2006. 206 с.

Палеха Ю., Леміш Н. Основи науково-дослідної роботи : навч. посіб. Київ : Ліра-К, 2016. 336 с.

Переухенко Г. Ораторська майстерність викладача як інноваційна технологія в підготовці магістрів. Гуманізація навчально-виховного процесу. 2012. Спецвип. 9. С. 58–65. URL: https://ddpu.edu.ua/images/naukvid/gnvp/maket-9.pdf#page=58.

Степура А. WOW-виступ по-українськи. Ноу-хау сучасного оратора. Дніпро : Моноліт, 2018. 304 с.

Хміляр О. Мала команда як ефективна група та осередок лідерства. Психологія і суспільство. 2024. № 1 (89). С. 149–158. DOI: https://doi.org/10.35774/pis2024.01.149.

Хміляр О. Ф. Вчинковий потенціал як провідний компонент у формуванні конкурентоспроможного фахівця. Актуальні проблеми сучасної освіти у світлі вимог Болонського процесу : матеріали міжнар. наук. конф. (Київ, 21–23 вересня 2009 р.). Севастополь : Севастопольський нац. техн. ун-т, 2009. С. 127–129.

Kaufman Scott Barry. Transcend: The New Science of Self-Actualization. New York : TarcherPerigee, 2020. 432 p.

Webb Brandon, Mann John David. Mastering Fear: A Navy SEAL’s Guide. London : Portfolio/Penguin, 2018. 224 p.

References

Alieksieieva, S. (2022). Publikatsiina aktyvnist yak skladova profesiinoi kariery naukovtsia [Publication activity as a component of a researcher's professional career]. In Suchasni aspekty modernizatsii nauky: stan, problemy, tendentsii rozvytku [Modern aspects of the modernization of science: state, problems, development trends]: materialy XXI mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 264-268). Debretsen, Uhorshchyna. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/730704 [in Ukrainian].

Budianskyi, D. V. (2015). Naukova dopovid u strukturi rytorychnoi kultury vykladacha VNZ [Scientific Report in the Structure of the Rhetorical Culture of a University Teacher]. In Psykholohiia i pedahohika na suchasnomu etapi rozvytku nauk: aktualni pytannia teorii i praktyky [Psychology and pedagogy at the current stage of the development of sciences: topical issues of theory and practice]: zb. nauk. robit uchasnykiv mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 67-71). Odesa: HO «Pivdenna fundatsiia pedahohiky» [in Ukrainian].

Hanaba, S., & Pantielieiev, K. (2019). Tvorchist yak svoboda: kontseptualni idei ta praktychni stratehii [Сrеаtіvіty аs frееdоm: соnсеptuаl іdеаs аnd prасtісаl strаtеgіеs]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Psykholohichni nauky [Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Psychological sciences], 4 (15), 60-72. DOI: https://doi.org/10.32453/5.vi4.377 [in Ukrainian].

Kresvell, Dzhon V., & Kresvell, Dzh. Devid (2022). Dyzain doslidzhennia: pidkhody na osnovi yakisnykh, kilkisnykh i zmishanykh metodiv [Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches]. Lviv : Vd-vo Ukrainskoho katolytskoho universytetu [in Ukrainian].

Makkeon, Greg. (2020). Korotko i po suti. Mystetstvo vyznachaty priorytety [Essentialism. The disciplined pursuit of less]. Kyiv: Nash format [in Ukrainian].

Melnyk, Yu. B. (2012). Metodyka pidhotovky do naukovoi dopovidi [Methods of preparation for a scientific report]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy [Theory and practice of social systems management], 1, 29-33. DOI: https://doi.org/10.20998/%25x [in Ukrainian].

Moroz, O. H., Padalka, O. S., & Yurchenko, V. I. (2006). Vykladach vyshchoi shkoly: psykholoho-pedahohichni osnovy pidhotovky [Higher Education Teacher: Psychological and Pedagogical Foundations of Training]. Kyiv: NPU [in Ukrainian].

Palekha, Yurii, & Lemish, Nataliia. (2016). Osnovy naukovo-doslidnoi roboty [Fundamentals of research work]: navch. posib. Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].

Pereukhenko, H. (2012). Oratorska maisternist vykladacha yak innovatsiina tekhnolohiia v pidhotovtsi mahistriv [Oratory skills of teachers as innovative echnology in preparation of masters]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu [Humanization of the educational process], 9, 58-65. Retrieved from https://ddpu.edu.ua/images/naukvid/gnvp/maket-9.pdf#page=58 [in Ukrainian].

Stepura, Andrii. (2018). WOW-vystup po-ukrainsky. Nou-khau suchasnoho oratora [WOW-speech in Ukrainian. Know-how of a modern speaker]. Dnipro: Monolit [in Ukrainian].

Khmiliar, Oleh. (2024). Mala komanda yak efektyvna hrupa ta oseredok liderstva [A small team as an effective group and center of leadership]. Psykholohiia i suspilstvo [Psychology and society], 1 (89), 149-158. DOI: https://doi.org/10.35774/pis2024.01.149 [in Ukrainian].

Khmiliar, O. F. (2009). Vchynkovyi potentsial yak providnyi komponent u formuvanni konkurentospromozhnoho fakhivtsia [Action potential as a leading component in the competitive specialist formation]. In Aktualni problemy suchasnoi osvity u svitli vymoh Bolonskoho protsesu [Actual problems of modern education in the light of the requirements of the Bologna Process]: materialy mizhnar. nauk. konf. (pp. 127-129). Sevastopol: Sevastopolskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet [in Ukrainian].

Kaufman, Scott Barry. (2020). Transcend: The New Science of Self-Actualization. New York: TarcherPerigee.

Webb, Brandon, & Mann, John David. (2018). Mastering Fear: A Navy SEAL’s Guide. London: Portfolio/Penguin.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25

Як цитувати

Красницька, О. В. (2024). Наукова доповідь: від зародження ідеї до публічного представлення результатів . Імідж сучасного педагога, (6(219), 28–33. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-28-33

Номер

Розділ

НАВЧАЮЧИ - ВЧИМОСЯ