Проблемні питання планувальної роботи вчителя фізкультури в ракурсі вимог Нової української школи

Автор(и)

  • Олег Сергійович Скирта Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0002-6881-2983
  • Тамара Іванівна Лошицька Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0002-2361-3307
  • Микола Петрович Севрюк Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0002-6788-3093
  • Олег Володимирович Соловйов Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0003-0560-3321
  • Ірина Григорівна Кулик Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0009-0006-5027-6402

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-111-115

Ключові слова:

модернізація; планування; процес; новація; проблема; вчитель; здобувачі; фізкультура; компетентності

Анотація

Представлено перелік проблемних моментів у плануванні освітнього процесу з фізичного виховання у ЗЗСО. Проведено анкетування, яке показало, що процес планування став складнішим для 93,3% вчителів фізкультури. У 86,7 % опитуваних планування стало займати більше часу. Найбільшу проблему при плануванні становлять: велика кількість новацій (60%), розподіл матеріалу за модулями (26,7%), невідповідність матеріальної бази запитам часу (73%), потреба самому опановувати нові рухові програми (13,3%). Виявлено, що 66,6% прагнуть більшої уваги з боку керівництва до оновлення процесу фізичного виховання у сучасній школі. Водночас 46,7% учителів вважають нові вимоги доцільними і такими, що сприяють професійному зростанню.

Біографії авторів

Олег Сергійович Скирта, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидат наук з фізичного виховання, старший викладач кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Тамара Іванівна Лошицька, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидатка наук з фізичного виховання і спорту, доцентка кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Микола Петрович Севрюк, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

доцент кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Олег Володимирович Соловйов, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Ірина Григорівна Кулик, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

старша викладачка кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Посилання

Біліченко О., Лошицька Т., Скирта О. Актуальний стан фізичного розвитку юнаків старшого шкільного віку як невирішене педагогічне завдання уроків фізкультури. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. (категорiя «Б»). 2023. №4 (211). С. 113–118. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-113-118 URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/281260

Горошко А. Планування роботи з фізичного виховання школярів. URL: https://www.slideshare.net/slideshow/ss-16502894/

Гринюк В. І. Планування фізичної культури та виховання у 1–4 класах. URL: https://naurok.com.ua/planuvannya-fizichno-kulturi-ta-vihovannya-u-1-4-klasah-metodichniy-posibnik-187404.html

Довгопол М. І. Технологія проведення сучасного уроку фізичної культури. URL: https://vseosvita.ua/library/tekhnolohiia-provedennia-suchasnoho-uroku-fizychnoi-kultury-752443.html

Ільницька Г. С., Ільницька Л. В., Ільницький С. В. Фізична культура. 10 клас. Рівень стандарту. Харків : Вид. група «Основа», 2018. 112 с.

Основні вимоги до планування навчального матеріалу з фізичної культури. URL: https://studfile.net/preview/5252461/page:55/

Теорія і методика фізичного виховання. Т. 1: Загальні основи теорії і методики фізичного виховання / за ред. Т. Ю. Круцевич. Київ, 2018. 392 с.

Терчієв Т. Планування та контроль у фізичному вихованні. URL: https:/scribd.com/document/479874474

Тулайдан В. Г., Тулайдан Ю. Т. Практикум з теорії і методики фізичного виховання. Львів : Фест-Прінт, 2017. 179 с.

Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Ч. 2. Тернопіль : Навчальна книга–Богдан, 2002. 248 с.

References

Bilichenko, O., Loshytska, T., & Skyrta, O. (2023). Aktualnyi stan fizychnoho rozvytku yunakiv starshoho shkilnoho viku yak nevyrishene pedahohichne zavdannia urokiv fizkultury [Current state of physical development of high school boys as an unresolved pedagogical task of physical education lessons]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4 (211), 113-119 [in Ukrainian].

Horoshko, A. Planuvannia roboty z fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Planning work on physical education of schoolchildren]. Retrieved from https://www.slideshare.net/slideshow/ss-16502894/16502894 [in Ukrainian].

Hryniuk V. I. Planuvannia fizychnoi kultury ta vykhovannia u 1-4 klasakh [Planning of physical culture and education in grades 1-4]. Retrieved from https://naurok.com.ua/planuvannya-fizichno-kulturi-ta-vihovannya-u-1-4-klasah-metodichniy-posibnik-187404.html [in Ukrainian].

Dovhopol M. I. Tekhnolohiia provedennia suchasnoho uroku fizychnoi kultury [The technology of conducting a modern physical education lesson]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/tekhnolohiia-provedennia-suchasnoho-uroku-fizychnoi-kultury-752443.html [in Ukrainian].

Ilnytska, H. S., Ilnytska, L. V., & Ilnytskyi, S. V. (2018). Fizychna kultura. 10 klas [Physical culture. 10th grade]. Riven standartu. Kharkiv: Vyd. hrupa «Osnova» [in Ukrainian].

Osnovni vymohy do planuvannia navchalnoho materialu z fizychnoi kultury [Basic requirements for planning educational material on physical culture]. Retrieved from https://studfile.net/preview/5252461/page:55/ [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu. (Ed.). (2018). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methodology of physical education] (Vol. 1: Zahalni osnovy teorii i metodyky fizychnoho vykhovannia). Kyiv [in Ukrainian].

Terchiiev, T. Planuvannia ta kontrol u fizychnomu vykhovanni [Planning and control in physical education]. Retrieved from https:/scribd.com/document/479874474 [in Ukrainian].

Tulaidan, V. H., & Tulaidan, Yu. T. (2017). Praktykum z teorii i metodyky fizychnoho vykhovannia [Workshop on theory and methods of physical education]. Lviv: Fest-Print [in Ukrainian].

Shyian, B. M. (2002). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Theory and methods of physical education of schoolchildren] (P. 2). Ternopil: Navchalna knyha–Bohdan [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25

Як цитувати

Скирта, О. С., Лошицька, Т. І., Севрюк, М. П., Соловйов, О. В., & Кулик, І. Г. (2024). Проблемні питання планувальної роботи вчителя фізкультури в ракурсі вимог Нової української школи . Імідж сучасного педагога, (6(219), 111–115. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-111-115

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА УРОКУ