Актуалізація використання методології CLIL в умовах інтеграції України до європейського освітнього простору
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-90-94Ключові слова:
вища освіта; лінгвістична освіта; міжнародна проєктна діяльність; CLIL; методологіяАнотація
Присвячено тематиці актуалізації питання використання CLIL у змісті професійної освіти з урахуванням інтеграції України до європейського освітнього простору та професійного ринку.
Автори окреслюють ступінь дослідження проблематики, наводять визначення та окреслюють різницю між CLIL (предметно-мовним інтегрованим навчанням), канадською практикою вивчення іноземної мови через занурення (Language Immersion), американськими програмами навчання іноземної мови з опорою на контент (Content Based Instruction) та англомовною системою навчання (English Medium Education/Instruction).
Також у статті йдеться про міжнародну співпрацю в рамках масштабних проєктів і різноманітних освітніх ініціатив з метою дослідження умов та особливостей практичного застосування методів CLIL у системі вищої освіти.
Посилання
Вовченко О., Гончарова Г., Канівець З. Методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у дії (за результатами дослідно-експериментальної діяльності. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/266982.
Коренєва I., Безпала C. Інтеграція CLIL у доуніверситетську підготовку іноземних студентів. URL: file:///C:/Users/Oksana/Downloads/17669-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-34663-1-10-20210802.pdf
Coyle D. Content and Language Integrated Learning: Towards a Connected Research Agenda for CLIL Pedagogies. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2007. Vol. 10, is. 5. P. 543–562.
Coyle D. Listening to learners: an investigation into ‘successful learning’ across CLIL contexts. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2013. Vol. 16, is.3. P. 244–266.
Coyle D., Hood P., Marsh D. CLIL. Content and Language Integrated Learning. Cambridge. Cambridge University Press, 2010. 173 p.
Dearden J. English as a Medium of Instruction: A Growing Global Phenomenon. URL: https://books.google.com.ua/books/about/English_as_a_Medium_of_Instruction.html?id=qNvtsgEACAAJ&redir_esc=y
Marsh D., Mehisto P., Wolff D., Frigols-Martin M. J.: European Framework for CLIL: Teacher Education / Council of Europe. URL: http://encuentrojournal.org/textos/9.%20CLIL-Framework.pdf.press
Schmidt-Unterberger B. The English-medium paradigm: a conceptualisation of English-medium teaching in higher education. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2018. № 21 (3). P. 527–539. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/13670050.2018.1491949.
Результати впровадження проекту «MultiEd». URL: http://pnpu.edu.ua/rezultati-multied
EMI (and CLIL) – a growing global trend. URL: https://teachingenglishwithoxford.oup.com/2017/02/02/emi-and-clil-a-growing-global-trend/
English-medium education. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/English-medium_education.
References
Vovchanko, O., Honcharova, H., & Kanivets, Z. Metodyka predmetno-movnoho intehrovanoho naxchannia (CLIL) u dii (za rezultatamy doslidno-eksperymentalnoi diyalnosti [Methodology of subject-language integrated learning (CLIL) in action (based on the results of research and experimental activities]. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/266982 [in Ukrainian].
Koreneva, I., & Bezpala, S. Intehratsiia CLIL u douniversytetsku pidhotovku inozemnykh studentiv [Integration of CLIL while foreign students’ preuniversity training]. Retrieved from file:///C:/Users/Oksana/Downloads/17669%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-34663-1-10-20210802.pdf [in Ukrainian].
Coyle, D. (2007). Content and Language Integrated Learning: Towards a Connected Research Agenda for CLIL Pedagogies. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 10, 5, 543-562.
Coyle, D. (2013). Listening to learners: an investigation into ‘successful learning’ across CLIL contexts. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 16, 3, 244-266.
Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). CLIL. Content and Language Integrated Learning. Cambridge. Cambridge University Press.
Dearden, J. English as a Medium of Instruction: A Growing Global Phenomenon. Retrieved from https://books.google.com.ua/books/about/English_as_a_Medium_of_Instruction.html?id=qNvtsgEACAAJ&redir_esc=y
Marsh, D., Mehisto, P., Wolff, D., & Frigols-Martin, M. J.: European Framework for CLIL: Teacher Education / Council of Europe. Retrieved from http://encuentrojournal.org/textos/9.%20CLIL-Framework.pdf.press.
Schmidt-Unterberger, B. (2018). The English-medium paradigm: a conceptualisation of English-medium teaching in higher education. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 21 (3), 527-539.
Results of the «MultiEd» imolementation. Retrieved from http://pnpu.edu.ua/rezultati-multied
EMI (and CLIL) – a growing global trend. Retrieved from https://teachingenglishwithoxford.oup.com/2017/02/02/emi-and-clil-a-growing-global-trend/
English-medium education. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/English-medium_education.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).