Актуалізація використання методології CLIL в умовах інтеграції України до європейського освітнього простору

Автор(и)

  • Оксана Олексіївна Рудич Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0001-9203-7262
  • Марина Олексіївна Зуєнко Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-7220-4593
  • Вікторія Леонідівна Кравченко Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3837-3203
  • Наталія Вікторівна Петрушова Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-1048-2547

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-90-94

Ключові слова:

вища освіта; лінгвістична освіта; міжнародна проєктна діяльність; CLIL; методологія

Анотація

Присвячено тематиці актуалізації питання використання CLIL у змісті професійної освіти з урахуванням інтеграції України до європейського освітнього простору та професійного ринку.

Автори окреслюють ступінь дослідження проблематики, наводять визначення та окреслюють різницю між CLIL (предметно-мовним інтегрованим навчанням), канадською практикою вивчення іноземної мови через занурення (Language Immersion), американськими програмами навчання іноземної мови з опорою на контент (Content Based Instruction) та англомовною системою навчання (English Medium Education/Instruction).

Також у статті йдеться про міжнародну співпрацю в рамках масштабних проєктів і різноманітних освітніх ініціатив з метою дослідження умов та особливостей практичного застосування методів CLIL у системі вищої освіти.

Біографії авторів

Оксана Олексіївна Рудич, Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри англійської та німецької філології

Марина Олексіївна Зуєнко, Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

докторка філологічних наук, доцентка, директорка

Вікторія Леонідівна Кравченко , Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

кандидатка філологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри англійської та німецької філології

Наталія Вікторівна Петрушова, Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри англійської та німецької філології

Посилання

Вовченко О., Гончарова Г., Канівець З. Методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у дії (за результатами дослідно-експериментальної діяльності. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/266982.

Коренєва I., Безпала C. Інтеграція CLIL у доуніверситетську підготовку іноземних студентів. URL: file:///C:/Users/Oksana/Downloads/17669-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-34663-1-10-20210802.pdf

Coyle D. Content and Language Integrated Learning: Towards a Connected Research Agenda for CLIL Pedagogies. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2007. Vol. 10, is. 5. P. 543–562.

Coyle D. Listening to learners: an investigation into ‘successful learning’ across CLIL contexts. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2013. Vol. 16, is.3. P. 244–266.

Coyle D., Hood P., Marsh D. CLIL. Content and Language Integrated Learning. Cambridge. Cambridge University Press, 2010. 173 p.

Dearden J. English as a Medium of Instruction: A Growing Global Phenomenon. URL: https://books.google.com.ua/books/about/English_as_a_Medium_of_Instruction.html?id=qNvtsgEACAAJ&redir_esc=y

Marsh D., Mehisto P., Wolff D., Frigols-Martin M. J.: European Framework for CLIL: Teacher Education / Council of Europe. URL: http://encuentrojournal.org/textos/9.%20CLIL-Framework.pdf.press

Schmidt-Unterberger B. The English-medium paradigm: a conceptualisation of English-medium teaching in higher education. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2018. № 21 (3). P. 527–539. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/13670050.2018.1491949.

Результати впровадження проекту «MultiEd». URL: http://pnpu.edu.ua/rezultati-multied

EMI (and CLIL) – a growing global trend. URL: https://teachingenglishwithoxford.oup.com/2017/02/02/emi-and-clil-a-growing-global-trend/

English-medium education. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/English-medium_education.

References

Vovchanko, O., Honcharova, H., & Kanivets, Z. Metodyka predmetno-movnoho intehrovanoho naxchannia (CLIL) u dii (za rezultatamy doslidno-eksperymentalnoi diyalnosti [Methodology of subject-language integrated learning (CLIL) in action (based on the results of research and experimental activities]. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/266982 [in Ukrainian].

Koreneva, I., & Bezpala, S. Intehratsiia CLIL u douniversytetsku pidhotovku inozemnykh studentiv [Integration of CLIL while foreign students’ preuniversity training]. Retrieved from file:///C:/Users/Oksana/Downloads/17669%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-34663-1-10-20210802.pdf [in Ukrainian].

Coyle, D. (2007). Content and Language Integrated Learning: Towards a Connected Research Agenda for CLIL Pedagogies. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 10, 5, 543-562.

Coyle, D. (2013). Listening to learners: an investigation into ‘successful learning’ across CLIL contexts. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 16, 3, 244-266.

Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). CLIL. Content and Language Integrated Learning. Cambridge. Cambridge University Press.

Dearden, J. English as a Medium of Instruction: A Growing Global Phenomenon. Retrieved from https://books.google.com.ua/books/about/English_as_a_Medium_of_Instruction.html?id=qNvtsgEACAAJ&redir_esc=y

Marsh, D., Mehisto, P., Wolff, D., & Frigols-Martin, M. J.: European Framework for CLIL: Teacher Education / Council of Europe. Retrieved from http://encuentrojournal.org/textos/9.%20CLIL-Framework.pdf.press.

Schmidt-Unterberger, B. (2018). The English-medium paradigm: a conceptualisation of English-medium teaching in higher education. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 21 (3), 527-539.

Results of the «MultiEd» imolementation. Retrieved from http://pnpu.edu.ua/rezultati-multied

EMI (and CLIL) – a growing global trend. Retrieved from https://teachingenglishwithoxford.oup.com/2017/02/02/emi-and-clil-a-growing-global-trend/

English-medium education. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/English-medium_education.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25

Як цитувати

Рудич, О. О., Зуєнко, М. О., Кравченко , В. Л., & Петрушова, Н. В. (2024). Актуалізація використання методології CLIL в умовах інтеграції України до європейського освітнього простору . Імідж сучасного педагога, (6(219), 90–94. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-90-94

Номер

Розділ

КАЛЕЙДОСКОП МОВ