Виявлення очікувань щодо висвітлення євроінтеграції України у процесі парламентської просвіти: результати дослідження

Автор(и)

  • Ірина Володимирівна Іванюк Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук УкраїнГО «Об’єднання “Агенція розвитку освітньої політики”»и; , Україна https://orcid.org/0000-0003-2381-785X
  • Людмила Іванівна Паращенко ЗНЗ «Київський ліцей бізнесу»; Університет «КРОК»; ГО «Об’єднання “Агенція розвитку освітньої політики”», Україна https://orcid.org/0000-0003-0613-2998

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-5-9

Ключові слова:

європейська інтеграція; громадянська освіта; парламентська просвіта; європейський вимір в освіті; якісне дослідження

Анотація

Представлено результати якісного дослідження, здійсненого методом проведення фокус-груп серед педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, позашкільної освіти та учнів старшої школи для виявлення очікувань щодо висвітлення євроінтеграції України у процесі парламентської просвіти. Визначено, що пріоритетними темами вчителі вважають:  знання про парламентську демократію загалом, а також про інтеграцію в Європейський Союз і Європейський парламент зокрема; знання як функціонує ЄС, і як країни у нього вступають; знання як працює Європарламент, і що важливо для України, щоб підготуватися до вступу в ЄС. З’ясовано, що важливими змінами для себе після вступу України в ЄС учні вважають підвищення якості освіти, стабільну економіку, розширення ринку праці, зміни в законодавстві, покращення медицини, демографічної ситуації в країні.

Біографії авторів

Ірина Володимирівна Іванюк, Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук УкраїнГО «Об’єднання “Агенція розвитку освітньої політики”»и;

кандидатка педагогічних наук, старша дослідниця, старша наукова співробітниця;  заступниця голови правління

Людмила Іванівна Паращенко, ЗНЗ «Київський ліцей бізнесу»; Університет «КРОК»; ГО «Об’єднання “Агенція розвитку освітньої політики”»

докторка наук з державного управління, професорка, директорка;  професорка кафедри управлінських технологій;  головкиня правління

Посилання

Андрущенко Т. В. Ціннісна палітра європейського простору освіти (український вимір). Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 12: Психологічні науки, 2016. Вип. 4 (49). С. 107–113.

Бондарук Л. М., Щерба Л. М. Роль міжкультурної освіти у процесі інтеграції України в європейський простір. Педагогічний пошук. 2017. № 2. С. 32–35.

Варвенюк С. А. Вплив процесу євроінтеграції на підготовку молоді в системі вищої освіти України. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 24. С. 75–78. DOI: 10.32702/2306-6814.2018.24.75

Годованик Є. В. Проблеми ефективного впровадження європейських освітніх стандартів в Україні. Вісник Маріупольського державного університету. Право. 2015. № 9/10. С. 135–141.

Євроінтеграційний портал. URL: https://eu-ua.kmu.gov.ua (дата звернення 11.09.2024).

Кириченко К.І. Проблеми інтеграції національної системи освіти до європейського освітнього простору. Аспекти публічного управління. 2015. № 11/12. С. 104–108.

Освітній центр Верховної Ради України. URL: https://osvita.rada.gov.ua/documents/metod_doc/73379.html (дата звернення 11.09.2024).

Гриньова М., Іванюк І., Паращенко Л., Юрчишин Л. Мій Парламент: розумію і впливаю : метод. посіб. з громадянської парламентської просвіти для роботи з дітьми та молоддю. Київ : Майстер книг, 2020. 96 с.

Центр Разумкова. Зовнішньополітичні орієнтації громадян України, оцінка зовнішньої політики влади, ставлення до іноземних держав та політиків. 2023. URL: https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/zovnishnopolitychni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-otsinka-zovnishnoi-polityky-vlady-stavlennia-do-inozemnykh-derzhav-ta-politykiv-liutyi-berezen-2023r (дата звернення 11.09.2024).

Центр Разумкова. Суспільно-політичні орієнтації громадян України. 2023. URL: https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/suspilnopolitychni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-traven-2023r (дата звернення 11.09.2024).

Denzin N. K., Lincoln Y. S. Introduction: The discipline and practice of qualitative research. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Strategies of qualitative inquiry (3rd ed.). Sage Publications, Inc., 2008. P. 1–43.

Żornaczuk Tomasz. Demand the impossible: How Ukraine became a candidate for EU membership. Europeum Brussels Office. 2022. URL: https://europeum.org/data/articles/pism-intempl-final-1.pdf (дата звернення 11.09.2024).

References

Andrushchenko, T. V. (2016). Tsinnisna palitra yevropeiskoho prostoru osvity (ukrainskyi vymir) [The Value Palette of the European Education Area (Ukrainian Dimension)]. Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova. Seriia 12: Psykholohichni nauky [Scientific journal of the Mykhailo Drahomanov Ukrainian State University. Series 12: Psychological sciences], 4 (49), 107-113 [in Ukrainian].

Bondaruk, L. M., & Shcherba, L. M. (2017). Rol mizhkulturnoi osvity u protsesi intehratsii Ukrainy v yevropeiskyi prostir [The role of intercultural education in the process of Ukraine's integration into the European space]. Pedahohichnyi poshuky [Pedagogical search], 2, 32-35 [in Ukrainian].

Varveniuk, S. A. (2018). Vplyv protsesu yevrointehratsii na pidhotovku molodi v systemi vyshchoi osvity Ukrainy [The Impact of the European Integration Process on Youth Training in the Higher Education System of Ukraine]. Investytsii: praktyka ta dosvid [Investments: practice and experience], 24, 75-78 DOI: 10.32702/2306-6814.2018.24.75 [in Ukrainian].

Hodovanyk, Ye. V. (2015). Problemy efektyvnoho vprovadzhennia yevropeiskykh osvitnikh standartiv v Ukraini [Problems of effective implementation of European educational standards in Ukraine]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Pravo [Journal of Mariupol State University. Law], 9/10, 135-141 [in Ukrainian].

Yevrointehratsiinyi portal [European integration portal]. Retrieved from https://eu-ua.kmu.gov.ua [in Ukrainian].

Kyrychenko, K. I. (2015). Problemy intehratsii natsionalnoi systemy osvity do yevropeiskoho osvitnoho prostoru [Problems of integration of the national education system into the European educational space]. Aspekty publichnoho upravlinnia [Aspects of public administration], 11/12, 104-108 [in Ukrainian].

Osvitnii tsentr Verkhovnoi Rady Ukrainy [Educational Center of the Verkhovna Rada of Ukraine]. Retrieved from https://osvita.rada.gov.ua/documents/metod_doc/73379.html [in Ukrainian].

Hrynova, M., Ivaniuk, I., Parashchenko, L., & Yurchyshyn, L. (2020). Mii Parlament: rozumiiu i vplyvaiu [My Parliament: understanding and influencing]: metodychnyi posibnyk z hromadianskoi parlamentskoi prosvity dlia roboty z ditmy ta moloddiu. Кyiv: Maister knyh [in Ukrainian].

Tsentr Razumkova. (2023). Zovnishnopolitychni oriientatsii hromadian Ukrainy, otsinka zovnishnoi polityky vlady, stavlennia do inozemnykh derzhav ta politykiv [Foreign policy orientations of Ukrainian citizens, assessment of the government's foreign policy, attitudes towards foreign countries and politicians]. Retrieved from https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/zovnishnopolitychni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-otsinka-zovnishnoi-polityky-vlady-stavlennia-do-inozemnykh-derzhav-ta-politykiv-liutyi-berezen-2023r [in Ukrainian].

Tsentr Razumkova. (2023). Suspilno-politychni oriientatsii hromadian Ukrainy [Social and political orientations of Ukrainian citizens]. Retrieved from https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/suspilnopolitychni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-traven-2023r [in Ukrainian].

Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2008). Introduction: The discipline and practice of qualitative research. In N. K. Denzin, & Y. S. Lincoln (Eds.), Strategies of qualitative inquiry (pp. 1-43). Sage Publications, Inc.

Żornaczuk, T. (2022). Demand the impossible: How Ukraine became a candidate for EU membership. Europeum Brussels Office. Retrieved from https://europeum.org/data/articles/pism-intempl-final-1.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25

Як цитувати

Іванюк, І. В., & Паращенко, Л. І. (2024). Виявлення очікувань щодо висвітлення євроінтеграції України у процесі парламентської просвіти: результати дослідження . Імідж сучасного педагога, (6(219), 5–9. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-5-9