Виявлення очікувань щодо висвітлення євроінтеграції України у процесі парламентської просвіти: результати дослідження
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-5-9Ключові слова:
європейська інтеграція; громадянська освіта; парламентська просвіта; європейський вимір в освіті; якісне дослідженняАнотація
Представлено результати якісного дослідження, здійсненого методом проведення фокус-груп серед педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, позашкільної освіти та учнів старшої школи для виявлення очікувань щодо висвітлення євроінтеграції України у процесі парламентської просвіти. Визначено, що пріоритетними темами вчителі вважають: знання про парламентську демократію загалом, а також про інтеграцію в Європейський Союз і Європейський парламент зокрема; знання як функціонує ЄС, і як країни у нього вступають; знання як працює Європарламент, і що важливо для України, щоб підготуватися до вступу в ЄС. З’ясовано, що важливими змінами для себе після вступу України в ЄС учні вважають підвищення якості освіти, стабільну економіку, розширення ринку праці, зміни в законодавстві, покращення медицини, демографічної ситуації в країні.
Посилання
Андрущенко Т. В. Ціннісна палітра європейського простору освіти (український вимір). Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 12: Психологічні науки, 2016. Вип. 4 (49). С. 107–113.
Бондарук Л. М., Щерба Л. М. Роль міжкультурної освіти у процесі інтеграції України в європейський простір. Педагогічний пошук. 2017. № 2. С. 32–35.
Варвенюк С. А. Вплив процесу євроінтеграції на підготовку молоді в системі вищої освіти України. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 24. С. 75–78. DOI: 10.32702/2306-6814.2018.24.75
Годованик Є. В. Проблеми ефективного впровадження європейських освітніх стандартів в Україні. Вісник Маріупольського державного університету. Право. 2015. № 9/10. С. 135–141.
Євроінтеграційний портал. URL: https://eu-ua.kmu.gov.ua (дата звернення 11.09.2024).
Кириченко К.І. Проблеми інтеграції національної системи освіти до європейського освітнього простору. Аспекти публічного управління. 2015. № 11/12. С. 104–108.
Освітній центр Верховної Ради України. URL: https://osvita.rada.gov.ua/documents/metod_doc/73379.html (дата звернення 11.09.2024).
Гриньова М., Іванюк І., Паращенко Л., Юрчишин Л. Мій Парламент: розумію і впливаю : метод. посіб. з громадянської парламентської просвіти для роботи з дітьми та молоддю. Київ : Майстер книг, 2020. 96 с.
Центр Разумкова. Зовнішньополітичні орієнтації громадян України, оцінка зовнішньої політики влади, ставлення до іноземних держав та політиків. 2023. URL: https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/zovnishnopolitychni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-otsinka-zovnishnoi-polityky-vlady-stavlennia-do-inozemnykh-derzhav-ta-politykiv-liutyi-berezen-2023r (дата звернення 11.09.2024).
Центр Разумкова. Суспільно-політичні орієнтації громадян України. 2023. URL: https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/suspilnopolitychni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-traven-2023r (дата звернення 11.09.2024).
Denzin N. K., Lincoln Y. S. Introduction: The discipline and practice of qualitative research. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Strategies of qualitative inquiry (3rd ed.). Sage Publications, Inc., 2008. P. 1–43.
Żornaczuk Tomasz. Demand the impossible: How Ukraine became a candidate for EU membership. Europeum Brussels Office. 2022. URL: https://europeum.org/data/articles/pism-intempl-final-1.pdf (дата звернення 11.09.2024).
References
Andrushchenko, T. V. (2016). Tsinnisna palitra yevropeiskoho prostoru osvity (ukrainskyi vymir) [The Value Palette of the European Education Area (Ukrainian Dimension)]. Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova. Seriia 12: Psykholohichni nauky [Scientific journal of the Mykhailo Drahomanov Ukrainian State University. Series 12: Psychological sciences], 4 (49), 107-113 [in Ukrainian].
Bondaruk, L. M., & Shcherba, L. M. (2017). Rol mizhkulturnoi osvity u protsesi intehratsii Ukrainy v yevropeiskyi prostir [The role of intercultural education in the process of Ukraine's integration into the European space]. Pedahohichnyi poshuky [Pedagogical search], 2, 32-35 [in Ukrainian].
Varveniuk, S. A. (2018). Vplyv protsesu yevrointehratsii na pidhotovku molodi v systemi vyshchoi osvity Ukrainy [The Impact of the European Integration Process on Youth Training in the Higher Education System of Ukraine]. Investytsii: praktyka ta dosvid [Investments: practice and experience], 24, 75-78 DOI: 10.32702/2306-6814.2018.24.75 [in Ukrainian].
Hodovanyk, Ye. V. (2015). Problemy efektyvnoho vprovadzhennia yevropeiskykh osvitnikh standartiv v Ukraini [Problems of effective implementation of European educational standards in Ukraine]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Pravo [Journal of Mariupol State University. Law], 9/10, 135-141 [in Ukrainian].
Yevrointehratsiinyi portal [European integration portal]. Retrieved from https://eu-ua.kmu.gov.ua [in Ukrainian].
Kyrychenko, K. I. (2015). Problemy intehratsii natsionalnoi systemy osvity do yevropeiskoho osvitnoho prostoru [Problems of integration of the national education system into the European educational space]. Aspekty publichnoho upravlinnia [Aspects of public administration], 11/12, 104-108 [in Ukrainian].
Osvitnii tsentr Verkhovnoi Rady Ukrainy [Educational Center of the Verkhovna Rada of Ukraine]. Retrieved from https://osvita.rada.gov.ua/documents/metod_doc/73379.html [in Ukrainian].
Hrynova, M., Ivaniuk, I., Parashchenko, L., & Yurchyshyn, L. (2020). Mii Parlament: rozumiiu i vplyvaiu [My Parliament: understanding and influencing]: metodychnyi posibnyk z hromadianskoi parlamentskoi prosvity dlia roboty z ditmy ta moloddiu. Кyiv: Maister knyh [in Ukrainian].
Tsentr Razumkova. (2023). Zovnishnopolitychni oriientatsii hromadian Ukrainy, otsinka zovnishnoi polityky vlady, stavlennia do inozemnykh derzhav ta politykiv [Foreign policy orientations of Ukrainian citizens, assessment of the government's foreign policy, attitudes towards foreign countries and politicians]. Retrieved from https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/zovnishnopolitychni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-otsinka-zovnishnoi-polityky-vlady-stavlennia-do-inozemnykh-derzhav-ta-politykiv-liutyi-berezen-2023r [in Ukrainian].
Tsentr Razumkova. (2023). Suspilno-politychni oriientatsii hromadian Ukrainy [Social and political orientations of Ukrainian citizens]. Retrieved from https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/suspilnopolitychni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-traven-2023r [in Ukrainian].
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2008). Introduction: The discipline and practice of qualitative research. In N. K. Denzin, & Y. S. Lincoln (Eds.), Strategies of qualitative inquiry (pp. 1-43). Sage Publications, Inc.
Żornaczuk, T. (2022). Demand the impossible: How Ukraine became a candidate for EU membership. Europeum Brussels Office. Retrieved from https://europeum.org/data/articles/pism-intempl-final-1.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).