Information and communication competence of the educator in the modern world: analysis of international approaches

Автор(и)

  • Джозеп Бургая Рієра Університет Вік – Центральний університет Каталонії, Іспанія https://orcid.org/0000-0001-7274-6571
  • Iryna Kohut Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0856-7074
  • Vasyl Fazan Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9823-3704

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології; цифрова компетентність; інформаційна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; педагог

Анотація

Сьогодні система освіти відчуває значний прогрес у інформаційно-комунікаційних технологіях та їх вплив на освітній процес і навчання молоді. Для освітян особливо важливо вміти орієнтуватися у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, застосовувати їх відповідно до своїх потреб, розвивати та покращувати якість свого життя. Компетентність у розвитку інформаційно-комунікаційних технологій вважається основною компетентністю. Компетентність – це доведена здатність застосовувати знання, навички, особисті, соціальні та/або методологічні здібності в роботі та навчанні, а також у професійному та особистому розвитку. Компетентність – це результат професійного досвіду, наслідок його накопичення протягом професійного життя та діяльності, що забезпечує глибоке розуміння своєї справи, суті виконуваної роботи, шляхів і способів досягнення цілей та вміння правильно оцінювати професійну ситуацію. та прийняти з цього приводу необхідне рішення. Структура компетентності включає такі основні елементи, як знання, досвід, професійна культура, особистісні якості фахівця. Компетентність вихователя зумовлена ​​особливостями, багатством, різноманітністю та інтеграцією професійного досвіду та визначається особистістю та її організаційною культурою. Одним із основних компонентів комунікативної компетентності вихователів визнано інформаційну компетентність . Під інформаційно-комунікаційною компетентністю розуміється здатність людини орієнтуватися в інформаційному просторі, оперувати даними на основі використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій відповідно до потреб ринку праці та ефективно виконувати професійні обов’язки. Педагог із високим рівнем інформаційно-комунікаційної компетентності здатний активно формувати поняття як одиниці психічних ресурсів свідомості та інформаційну структуру, що відображає знання та досвід людини .

Біографії авторів

Джозеп Бургая Рієра, Університет Вік – Центральний університет Каталонії

доктор філософії із сучасної історії, декан факультету бізнесу та комунікації

Iryna Kohut , Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри психології

Vasyl Fazan , Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

доктор педагогічних наук, доктор теологічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та андрагогіки, проректор з наукової роботи

Посилання

Bawden, D. (2001). Information and digital literacies: a review of concepts. Journal of Documentation, 57, 2, 218-259. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/EUM0000000007083

Ben Youssef, A., & Dahmani, M. (2008). The Impact of ICT on Student Performance in Higher Education: Direct Effects, Indirect Effects and Organizational Change. In: The Economics of E-learning [online monograph]. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC), 5 (1), 45-56. DOI: http://dx.doi.org/10.7238/rusc.v5i1.321

Berezovska, L. (2019). Levels of formation of communicative and speech competence of future social workers in the process of professional training. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 7, 162-172.

Butenko, N. Yu. (2018). Competence-based approach to specialists training and preservation of socio-cultural identity. In International security in the frame of modern global challenges: Collection of scientific works (pp. 183-188). Vilnius: Mykolas Romeris University.

Bykov, V. Yu., Bilous, O. V., & Bohachkov, Yu. M. et al. (2010). Fundamentals of standardization of information and communication competences in the education system of Ukraine: methodological recommendations. Kyiv: Atika.

Cedefop. (2004). Terminology of European education and training policy – A selection of 100 key terms. Luxembourg: Publications office.

Cedefop. (2011). Glossary – Quality in education and training / Glossar – Qualität in der allgemeinen und beruflichen Bildung / Glossaire – La qualité dans l’enseignement et la formation. Luxembourg: Publications office.

Charkina, T. (2022). Problems of the information culture researching. Actual Problems of Philosophy and Sociology, 33, 67-71. DOI: https://doi.org/10.32837/apfs.v0i33.1053.

Cobo Romani, J. (2009). Strategies to Promote the Development of E-competences in the Next Generation of Professionals: European and International Trends. SSRN Electronic Journal. DOI: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1904871

DeSeCo. Definition and Selection of Competences. Theoretical and Conceptual Foundations. Retrieved from http://www.de- seco.admin.ch/.

Dzhurylo, A., & Shparyk O. (2019). ICT competence for secondary school teachers and students in the context of education informatization: global experience and challenges for Ukraine. Information Technologies and Learning Tools, 70, 2, 43-58.

European Union. Key Competences for Lifelong Learning. Recommendation of the European Parliament and to the Council of 18 December 2006 (2006 / 962 / EC). Official Journal of the European Union, 30 December, P. I. 394/10-I.394/18.

Ferrari, A. (2012). Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Seville: JRC-IPTS.

Furman, O., & Kostiuchenko, A. (2013). Formation of Information and Communication Competence by Means of ICT in Vocational Training of Subject Teachers. Humanitarian Bulletin of the State Higher Educational Institution “Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after G.S. Skovoroda”. Pedagogy. Psychology. Philosophy, 28 (1), 298-303.

Havryliuk, O. D. (2019). Use of cloud-oriented learning technologies for the formation of professional competencies of future bachelors of statistics: the conceptual and terminological apparatus of the study. Scientific journal of the Drahomanov National Pedagogical University. Series 5: Pedagogical Sciences: Realities and Prospects, 66, 30-35.

Holovan, M. S. (2018). Informatics. Sumy: Sumy State University.

Kamyshna, I., & Pavlovych, L. (2020). Professional and pedagogical communication. Sciences of Europe, 57, 43-45.

Kapska, A. Y. (2018). Pedagogical competence as the constituent one in the structure of professional competence of a social worker. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 11: Social work. Social pedagogy, 25, 22-29.

Khimich, Ya. (2023). Formation of Information Culture of Higher Education Students in the Digital age. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 86-95.

Kohut, I. V. (2012). Theoretical foundations of the development of professional and pedagogical communication in the modern information society. In Мateriały VIII Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Nauka: teoria i praktyka –2012» (Vol. 5: Pedagogiczne nauki, pp. 68-73). Przemyśl: Nauka i studia.

Kohut, I. V. (2018). Information competence as a structural component of professional and pedagogical communicative competence of a pedagogue in the modern educational space. Educational discourse, 3/4 (22/23), 246-258.

Kondrashova, O. V. (2023). Pedagogical aspects of the formation of students’ communicative competence by interactive teaching methods. Innovative pedagogy, 61 (1), 174-177.

Kravets, S. (2022). Development of general competencies in higher education applicants for the degree of Doctor of Philosophy. Innovative professional education, 5(6), 76-78. DOI: https://doi.org/10.32835/2786-619X.2022.5.6.76-78

Maslova, V. A. (2022). Professional and pedagogical communication as a condition for the development of communicative capabilities of a teacher. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Psychology, 3, 81-85. DOI: https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2021.3.16

Pashchenko, M., & Chernenko, L. (2022). J. Raven’s scientific approaches to the problem of hrofessional competence of future teachers. Scientific and technological revolution of the XXI century. SWorld-Ger Conference Proceedings, 1 (gec 20-01), 48-51. DOI: https://doi.org/10.30890/2709-1783.2022-20-01-011

Pluzhnyk, O. (2022). Formation of information competence of higher education students in the process of professional training. Society. Document. Communication, 15, 333-348. DOI: https://doi.org/10.31470/2518-7600-2022-15-333-348

Pyshchyk, O. (2023). Development of the Teacher’s Communicative Culture under the Conditions of Marital State: Challenges and Opportunities. Educological Discource, 4 (43), 21-38.

Salganik, L. H., Rychen, D. S., Moser, U., & Konstant, J. W. (1999). Projects on Competences in the OECD Context: Analysis of Theoretical and Conceptual Foundations. SFSO, OECD, ESSI, Neuchatel.

Verlan, A. F., Tverezovska, L. O., & Fedorchuk, V. A. (1996). Information technologies in the modern school. Kamianets-Podilskyi: Kamianets-Podilskyi State Pedagogical Institute.

Volkova, N., Poyasok, T., Symonenko, S., Yermak, Y., Varina, H., & Rackovych, A. (2022). Psychological and pedagogical features: the use of digital technology in a blended learning environment. Revista Tempos e Espaços em Educação, 15 (34), e17232. DOI: http://dx.doi.org/10.20952/revtee.v15i34.17232

Zhaldak, M. (2013). Problems of Informatization of Educational Process in Secondary and Higher Educational Iinstitutions. Computer at School and in Family, 3, 8-15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-25

Як цитувати

Бургая Рієра, Д., Kohut , I., & Fazan , V. . (2024). Information and communication competence of the educator in the modern world: analysis of international approaches . Імідж сучасного педагога, (5(218), 72–77. вилучено із https://isp.pano.pl.ua/article/view/310899

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН