The use of immersive technologies in education: analysis of scientific studies in the SCOPUS bibliographic database for the period 2015–2023

Автор(и)

  • Наталія Олександрівна Кушнір Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0001-7934-5308
  • Наталія Валеріївна Валько Херсонський державний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-0720-3217
  • Вячеслав Володимирович Осадчий Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Україна https://orcid.org/0000-0001-5659-4774

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-20-29

Ключові слова:

іммерсивні технології; метавсесвіт; освіта

Анотація

Сучасні виклики суспільства, такі як: COVID-19, військові конфлікти, що неможливо або суттєво обмежують доступ студентів та учнів до лабораторій, тренувальних комплексів, спеціалізованих класів та іншої освітньої інфраструктури, залишають нові завдання перед системою освіти. Доступ до лабораторних і тренувальних комплексів є місцем у розрізі підготовки широкого кола майбутніх фахівців: інженерів, штурманів, пілотів, лікарів, учителів природничих наук та ін. Результати їхньої підготовки залежать від доступу до знаряддя та обладнання, яке вони використовують у подальшій професійній діяльності. Також важливим аспектом організації ефективного навчання є врахування особливостей сучасного покоління здобувачів освіти та їхніх освітніх потреб. Одним із перспективних напрямів побудови освітнього процесу є використання іммерсивних технологій, що є підґрунтям створення метавсесвіту (metaverse). З урахуванням швидкої еволюції концепції метавсесвіту, значних інвестицій у розробку технологій метавсесвіту, активного розвитку різних сфер бізнесу в метавсесвіті та суттєвого впливу даних технологій на різні сфери життя суспільства, є розуміння поточного масштабу метавсесвіту та подальших наслідків, зокрема для системи освіти. Проаналізовано результати досліджень, які виконувалися на перетині понять «іммерсивний», «метавсесвіт» та «освіта» (у різних написаннях і з розширенням до конкретних іммерсивних технологій, як-от: AR, VR, MR), представлені в базі наукових публікацій Scopus з акцентом на період 2018–2023 років. У статті представлена ​​методологія відбору та обробки даних. Проведений відбір даних було опрацьовано зокрема методом наукового катування, що дало можливість виділити галузі, в яких є найбільша кількість досліджень з обраної тематики; кластеризувати напрями, у яких проводилися дослідження; авторів, які активно займаються досліджуваною тематикою, а також застосовуються перспективні напрямки подальших досліджень. Зазначимо, що кожен із виділених напрямів використання метавсесвіту та іммерсивних технологій в освіті має широке коло питань, що потребують глибшого наукового пошуку.

Біографії авторів

Наталія Олександрівна Кушнір, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

кандидатка педагогічних наук, доцентка, докторантка

Наталія Валеріївна Валько, Херсонський державний університет

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри комп’ютерних наук та програмної інженерії

Вячеслав Володимирович Осадчий, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

доктор педагогічних наук, професор, декан факультету економіки та управління

Посилання

A Guide to the Future. How companies across industries in Central and Eastern Europe approach the digital revolution. (2023). Retrieved from https://info.microsoft.com/rs/157-GQE-382/images/CE-DIGTRNS-CNTNT-content-MGC0002953.pdf?fbclid=IwAR3KneHK5XFXMYpGzp1Wmjz_UZ3E8V5O_XMabaHLSUNwZwUaoHHNtIYEwBU.

Albeaino, G., Eiris, R., Gheisari, M., & Issa, R. R. (2022). DroneSim: a VR-based flight training simulator for drone-mediated building inspections. Construction Innovation, 22, 4, 831-848. DOI: 10.1108/CI-03-2021-0049.

Alfaisal, R., Hashim, H., & Azizan, U. H. (2022). Metaverse system adoption in education: a systematic literature review. Journal of Computers in Education, 11, 259-303. Retrieved from https://link.springer.com/article/10.1007/s40692-022-00256-6.

Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., Graf, S., & Kinshuk. (2014). Augmented Reality Trends in Education: A Systematic Review of Research and Applications. Educational Technology & Society, 17, 4, 133-149. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.17.4.133

Brahimi, T., & Haneya, H. (2023). Mapping the Scientific Landscape of Metaverse Using VOSviewer and Bibliometrix. 2023 20th Learning and Technology Conference (L&T). IEEE. Retrieved from chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://repository.effatuniversity.edu.sa/bitstream/handle/20.500.14131/751/Dr_Tayeb_Manuscript_Metaverse_Feb_19.pdf?sequence=1&isAllowed=y

De Felice, F., Petrillo, A., Iovine, G., Salzano, C., & Baffo, I. (2023). How Does the Metaverse Shape Education? A Systematic Literature Review. Applied Sciences, 13, 9, 5682. DOI: 10.3390/app13095682.

Dwivedi, Y. K., Hughes, L., Baabdullah, A. M., Vigla, G., & Wam-ba, S. F. (2022). Metaverse beyond the hype: Multidisciplinary perspectives on emerging challenges, Opportunities, and agenda for research, practice and policy. International Journal of Information Management, 66, 102542, 2-55.

Dyulicheva, Y. Yu., & Glazieva, A. O. (2022). Game based learning with artificial intelligence and immersive technologies: an overview. CEUR Workshop Proceedings, 3077, 146-159.

Gestalter/-in für immersive Medien (ab August 2023) IHK Berlin. Re-trieved from https://www.ihk.de/berlin/ausbildung/ausbildungsberufe-von-a-bis-z/gestaltung-immersive-medien-5688836. Accessed on: 10.11.2023.

Giljarhus, K. E. T., Liland, F. F., & Oggiano, L. (2023). Virtual skeleton methodology for athlete posture modification in CFD simulations. Sports Engineering, 61, 2, 39. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/373542508_Virtual_skeleton_methodology_for_athlete_posture_modification_in_CFD_simulations. Accessed on: 2.11.2023. DOI: 10.1007/s12283-023-00430-8.

Hines, P., & Netland, T. H. (2023). Teaching a Lean masterclass in the metaverse. International Journal of Lean Six Sigma, 14, 6, 1121-1143.

Ibáñez, M.-B., & Delgado-Kloos, C. (2018). Augmented reality for STEM learning: A systematic review. Computers and Education, 123, 109-123. Retrieved from http://www.journals.elsevier.com/computers-and-education/. DOI: 10.1016/j.compedu.2018.05.002.

Kryvenko, I., & Chalyy, K. (2023). Phenomenological toolkit of the metaverse for medical informatics’ adaptive learning. Educacion Medica, 24, 5, 100854. DOI: 10.1016/j.edumed.2023.100854.

Kushnir, N., Manzhula, A., & Valko, N. (2013). Bridging the Generation Gap in ICT Education. Communications in Computer and Information Science, 412 CCIS, 229-251.

Kushnir, N., Manzhula, A., & Valko, N. (2013). New approaches of teaching ICT to meet educational needs of net students generation. CEUR Workshop Proceedings, 1000, 195-208.

Kwok, P. L., Chen, J. K.-N., & Fung, J. T.-C. (2022). Two-way knowledge transfer among university academics, young entrepreneurs, NGOs and students in STEM and IoT metaverses: Conceptual model, research agendas and contextual challenges. Proceedings of the 30th International Conference on Computers in Education, ICCE 2022. Asia-Pacific Society for Computers in Education.

Mogaji, E., Wirtz, J., Belk, R. W., & Dwivedi, Y. K. (2023). Immersive time (ImT): Conceptualizing time spent in the metaverse. International Journal of Information Management, 72, 102659. DOI: 10.1016/j.ijinfomgt.2023.102659.

Ogunseiju, O. R., Akanmu, A. A., Bairaktarova, D., Bowman, D. A., Jazizadeh, F. (2023). Assessment of interactive holographic scenes in learning applications of sensing technologies in construction education. Journal of Civil Engineering Education, 149, 4, 04023007. Retrieved from https://ascelibrary.org/doi/abs/10.1061/JCEECD.EIENG-1899. Accessed on: 4.11.2023.

Osadchyi, V., Valko, N., & Kushnir, N. (2019). Determining the level of readiness of teachers to implementation of STEM-education in Ukraine. ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer: proceedings of the 15th International Conference ICTERI 2019. (Vol. 2393). Kherson. Retrieved from http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_369.pdf. Accessed on: 7.08.2023.

Park, S.-M., & Kim, Y.-G. (2022). A metaverse: Taxonomy, components, applications, and open challenges. IEEE Access, 10, 4209-4251. DOI: 10.1109/ACCESS.2021.3140175.

Patel, P., & Khan, S. (2023). Review on virtual reality for the advancement of architectural learning. 2023 IEEE Renewable Energy and Sustainable E-Mobility Conference, RESEM 2023. Retrieved from https://ieeexplore.ieee.org/document/10236123. Accessed on: 24.10.2023. DOI 10.1109/RESEM57584.2023.10236123.

Rabotin, A., Glick, Y., Gelman, R., Fink, N., & Furer, A. (2023). Practicing Emergency Medicine in the Metaverse: A Novel Mixed Reality Casualty Care Training Platform. Surgical Innovation, 30, 5, 586-594. DOI: 10.1177/15533506231191576.

Sarıtaş, M. T., & Topraklıkoğlu, K. (2022). Systematic literature review on the use of metaverse in education. International Journal of Technology in Education (IJTE), 5, 4, 586-607. DOI: 10.46328/ijte.319.

Templin, T., Popielarczyk, D., & Gryszko, M. (2022). Using augmented and virtual reality (AR/VR) to support safe navigation on inland and coastal water zones. Remote Sensing, 14, 6, 1520. DOI: doi.org/10.3390/rs14061520.

Tlili, A., Huang, R., Shehata, B., & Liu, D. (2022). Is Metaverse in education a blessing or a curse: a combined content and bibliometric analysis. Smart Learning Environments, 9, 1, 1-31.

Vaghani, A., Gürpinar, T., & Große, N. A (2022). Taxonomy Characterizing Blockchain-Empowered Services for the Metaverse. In S. Y. Yurish (Ed.), Proceedings of the 2022 International Conference on Emerging Trends in Information Technology and Engineering. IEEE. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/365316933_A_Taxonomy_Characterizing_Blockchain-Empowered_Services_for_the_Metaverse

Vasarainen, M., Paavola, S., & Vetoshkina, L. (2021). A Systematic Literature Review on Extended Reality: Virtual, Augmented and Mixed Reality in Working Life. International Journal of Virtual Reality, 21, 2, 1-28. DOI: 10.20870/IJVR.2021.21.2.4620.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-25

Як цитувати

Кушнір, Н. О., Валько, Н. В., & Осадчий, В. В. (2024). The use of immersive technologies in education: analysis of scientific studies in the SCOPUS bibliographic database for the period 2015–2023. Імідж сучасного педагога, (5(218), 20–29. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-20-29