Дослідницько-експериментальний напрям підготовки майбутніх учителів математики до професійної діяльності в закладах позашкільної освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-36-41Ключові слова:
позашкільна освіта; заклади позашкільної освіти; дослідницько-експериментальний напрям; професійна діяльність; підготовка майбутніх учителів математикиАнотація
Позашкільна освіта – сукупність знань, умінь і навичок, які отримують вихованці, учні і слухачі в позашкільних закладах освіти, а саме у час вільний від навчання. Важливо, щоб кожну дитину супроводжували по життю чуйні батьки, добрі друзі та розумні небайдужі педагоги. Тому акцентуємо увагу на якісній підготовці майбутніх учителів математики до професійної діяльності в закладах позашкільної освіти.
Мета статті: розкриття та реалізація особистісного потенціалу обдарованої учнівської та студентської молоді, підготовка майбутніх учителів математики до професійної діяльності в умовах загальної глобалізації суспільства, формування наукової еліти нації, що є провідними завданнями дослідницько-експериментального напряму сучасної позашкільної освіти.
Майбутні вчителі математики повинні бути обізнаними у тому, що будинки дитячої та юнацької творчості розробляють низку навчальних програм для дослідницько-експериментального напряму. Ці програми охоплюють різноманітні теми в науці. Учасники програм можуть вибирати курси відповідно до своїх інтересів і спеціалізуватися у конкретних наукових галузях.
Висновки статті сприяють розвитку дослідницько-експериментальному напряму у підготовці майбутніх учителів математики до професійної діяльності у позашкільній освіті. Цей напрям відкриває їм захопливий світ науки, досліджень і відкриттів, викликає наукову цікавість, розвиває критичне мислення та аналітичні здібності, підготовлює молодих дослідників до подальших наукових досягнень.
Посилання
Білик Н. І., Лозинська О. М. Результати діяльності Viber-спільноти швидкого реагування «Математики Полтавщини». Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2023. № 2 (209). С. 62–70. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-62-70 URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/276831/273317.
Білик Надія, Магомедова Тетяна. Реалізація проєкту «Я Україна. Я Єдності Вічної Мрія». Українська професійна освіта. 2023. № 13. С. 141–149. DOI: https://doi.org/10.33989/2519-8254.2023.13.289949 .
Глазова В., Кайдан Н. Напрями підготовки майбутніх учителів математики в умовах упровадження цифрових технологій. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2019. № 10. С. 213–222. DOI: https://doi.org/10.31865/2414-9292.10.2019.182193
Годованюк Т. Л. Методична підготовка майбутніх учителів математики: теорія і практика : монографія. Умань : Вид-ць «Сочинський М. М.», 2019. 316 с.
Дмитрієва О., Букач М. Освітнє середовище закладу позашкільної освіти. Grail of Science. 2024. № 35. С. 396–400. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.01.2024.071
Дмитрієнко О. О., Мамон О. В. Етапи реалізації технології педагогічного стимулювання майбутнього вчителя математики до самооцінки навчальної діяльності. Вісник Черкаського національного університету. Педагогічні науки. 2017. № 12. С. 47–54.
Дослідницько-експериментальний напрям. URL: https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/navchalni-programi/doslidnitsko-eksperimentalniy-napryam/
Клязьмін Р. І., Цина В. І. Особливості професійної діяльності учителів математики в позашкільних навчальних закладах. Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. № 8. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.12760659
Курмишева Н. І. Організація навчання впродовж життя як необхідна умова розвитку когнітивної гнучкості педагога. Імідж сучасного педагога. 2019. № 5 (188). С. 35–38. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/178906
Науково-технічний напрям. URL: https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/pozashkillia-skarbnychka-dosvidu/naukovo-tekhnichnyy-napriam-_/
Орловська Надія. Організація освітнього процесу в закладах позашкільної освіти у 2023/2024 н. р. Майбуття. 2023. № 13/16 (708/711). URL: maybuttya_13_16-78-81.pdf
Підлітки та їхнє життя під час війни. URL: doslidzhennya-pidlitky-ta-yihnye-zhyttya-pid-chas-vijny-nastroyi-czinnosti-majbutnye.pdf (dobrodiy.club)
Позашкільна освіта – проблеми, пропозиції та нові формати роботи. URL: https://eo.gov.ua/pozashkilna-osvita-problemy-propozytsii-ta-novi-formaty-roboty/2023/09/19/
Про освіту : Закон України. Відомості Верховної Ради. 2017. № 38/39. Ст. 380. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Про позашкільну освіту : Закон України. Відомості Верховної Ради України. 2021 № 1414-IX. URL: https://osvita.ua/legislation/law/2241/
References
Bilyk, N. I., & Lozynska, O. M. (2023). Rezultaty diialnosti Viber-spilnoty shvydkoho reahuvannia «Matematyky Poltavshchyny» [Results of the activity of the rapid response Viber community "Mathematics of Poltava region"]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 2 (209), 62-70. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-62-70. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/276831/273317 [in Ukrainian].
Bilyk, N., & Mahomedova, T. (2023). Realizatsiia proiektu «Ia Ukraina. Ya Yednosti Vichnoi Mriia» [Implementation of the project "I am Ukraine. I am the Unity of the Eternal Dream"]. Ukrainska profesiina osvita [Ukrainian professional education], 13, 141-149. DOI: https://doi.org/10.33989/2519-8254.2023.13.289949 [in Ukrainian].
Hlazova, V., & Kaidan, N. (2019). Napriamy pidhotovky maibutnikh uchyteliv matematyky v umovakh uprovadzhennia tsyfrovykh tekhnolohii [Directions of training future teachers of mathematics in the conditions of implementation of digital technologies]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty [Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects], 10, 213-222. DOI: https://doi.org/10.31865/2414-9292.10.2019.182193 [in Ukrainian].
Hodovaniuk, T. L. (2019). Metodychna pidhotovka maibutnikh uchyteliv matematyky: teoriia i praktyka [Methodical training of future mathematics teachers: theory and practice]: monohrafiia. Uman: Vyd-ts «Sochynskyi M. M.» [in Ukrainian].
Dmytriieva, O., & Bukach, M. (2024). Osvitnie seredovyshche zakladu pozashkilnoi osvity [The educational environment of the institution of extracurricular education]. Grail of Science, 35, 396-400. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.01.2024.071 [in Ukrainian].
Dmytriienko, O. O., & Mamon, O. V. (2017). Etapy realizatsii tekhnolohii pedahohichnoho stymuliuvannia maibutnoho vchytelia matematyky do samootsinky navchalnoi diialnosti [Stages of implementation of the technology of pedagogical stimulation of the future teacher of mathematics for self-assessment of educational activities]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Cherkasy National University. Pedagogical sciences], 12, 47-54 [in Ukrainian].
Doslidnytsko-eksperymentalnyi napriam [Research and experimental direction]. Retrieved from https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/navchalni-programi/doslidnitsko-eksperimentalniy-napryam/ [in Ukrainian].
Kliazmin, R. I., & Tsyna, V. I. (2024). Osoblyvosti profesiinoi diialnosti uchyteliv matematyky v pozashkilnykh navchalnykh zakladakh [Peculiarities of the professional activity of mathematics teachers in extracurricular educational institutions]. Pedahohichna Akademiia: naukovi zapysky [Pedagogical Academy: scientific notes], 8. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.12760659 [in Ukrainian].
Kurmysheva, N. I. (2019). Orhanizatsiia navchannia vprodovzh zhyttia yak neobkhidna umova rozvytku kohnityvnoi hnuchkosti pedahoha [Organization of lifelong learning as a necessary condition for the development of a teacher's cognitive flexibility]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 5 (188), 35-38. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/178906 [in Ukrainian].
Naukovo-tekhnichnyi napriam [Scientific and technical direction]. Retrieved from https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/pozashkillia-skarbnychka-dosvidu/naukovo-tekhnichnyy-napriam-_/ [in Ukrainian].
Orlovska, N. (2023). Orhanizatsiia osvitnoho protsesu v zakladakh pozashkilnoi osvity u 2023/2024 n. r. [Organization of the educational process in out-of-school education institutions in 2023/2024. p.]. Maibuttia [The future], 13/16 (708/711). Retrieved from maybuttya_13_16-78-81.pdf [in Ukrainian].
Pidlitky ta yikhnie zhyttia pid chas viiny [Teenagers and their life during the war]. Retrieved from doslidzhennya-pidlitky-ta-yihnye-zhyttya-pid-chas-vijny-nastroyi-czinnosti-majbutnye.pdf (dobrodiy.club) [in Ukrainian].
Pozashkilna osvita – problemy, propozytsii ta novi formaty roboty [Extracurricular education - problems, proposals and new formats of work]. Retrieved from https://eo.gov.ua/pozashkilna-osvita-problemy-propozytsii-ta-novi-formaty-roboty/2023/09/19/ [in Ukrainian].
Pro osvitu [About education]: Zakon Ukrainy. (2017). Vidomosti Verkhovnoi Rady [Verkhovna Rada information], 2017. 38/39, 380. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Pro pozashkilnu osvitu [About extracurricular education]: Zakon Ukrainy. (2021). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy [Information of the Verkhovna Rada of Ukraine], 1414-IX. Retrieved from https://osvita.ua/legislation/law/2241/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).