Специфіка викладання дисципліни «Іншомовне академічне письмо» для студентів нефілологічних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-78-82Ключові слова:
академічна грамотність; академічний дискурс; академічне письмо; дисципліна «Іншомовне академічне письмо»; іноземна мова; професійно-орієнтоване навчанняАнотація
Розкрито теоретичні та практичні питання планування та проведення занять з дисципліни «Іншомовне академічне письмо» у закладах вищої освіти для студентів нефілологічних спеціальностей. Авторки статті розглядають специфіку викладання даної дисципліни в аспекті наявних проблем та труднощів, з якими зустрічаються викладачі, що працюють зі студентами різних спеціальностей. Науковиці стверджують важливість дисципліни «Іншомовне академічне письмо» як інтегрованого курсу, який, окрім власне навчанню академічній грамотності, дозволяє поглибити знання з іноземної мови та дає можливість відчути себе науковцем, а отже, є сходинкою для раннього наукового старту, а для студентів нефілологічних спеціальностей вимагає професійно-орієнтованого підходу до відбору навчальних матеріалів.
Посилання
Бабенко Т. Теоретична модель навчання академічного іншомовного письма. Молодь і ринок. 2016. № 3. С. 112–116.
Вихрущ А. В. Академічне письмо: структура і завдання. Медична освіта. 2021. № 1. С. 112–116.
Каліберда Н., Осадча О. Сучасні підходи до вивчення іншомовного академічного письма студентами немовних факультетів. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2021. № 2 (20). С. 261–270.
Фенцик О. М. Формування академічної грамотності здобувачів вищої освіти у процесі фахової підготовки. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 73, т. 2. С. 226–231.
Черчата Л. М., Король Л. Л. Формування у студентів закладу вищої освіти компетенцій академічного письма засобами іноземної мови. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 53, т. 2. С. 146–150.
Яхонтова Т. В. Основи англомовного наукового письма : навч. посіб. для студентів, аспірантів і науковців. Львів : ПАІС, 2003. 220 с.
Bailey S. Academic Writing. A Practical Guide for Students. RouthledgeFalmer, 2003. 192 p.
References
Babenko, T. (2016). Teoretychna model navchannia akademichnoho inshomovnoho pysma [Theoretical model of teaching academic foreign language writing]. Molod i rynok [Youth and the market], 3, 112-116 [in Ukrainian].
Vykhrushch, A. V. (2021). Akademichne pysmo: struktura i zavdannia [Academic writing: structure and tasks]. Medychna osvita [Medical education], 1, 112-116 [in Ukrainian].
Kaliberda, N., & Osadcha, O. (2021). Suchasni pidkhody do vyvchennia inshomovnoho akademichnoho pysma studentamy nemovnykh fakultetiv [Modern approaches to the study of foreign language academic writing by students of non-language faculties]. Suchasni doslidzhennia z inozemnoi filolohii [Modern research on foreign philology], 2 (20), 261-270 [in Ukrainian].
Fentsik, O. M. (2020). Formuvannia akademichnoi hramotnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of academic literacy of higher education students in the process of professional training]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 73, 2, 226-231 [in Ukrainian].
Cherchata, L. M., & Korol, L. L. (2022). Formuvannia u studentiv zakladu vyshchoi osvity kompetentsii akademichnoho pysma zasobamy inozemnoi movy [Formation of academic writing competences in students of a higher education institution by means of a foreign language]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 53, 2, 146-150 [in Ukrainian].
Yakhontova, T. V. (2003). Osnovy anhlomovnoho naukovoho pysma [Basics of English-language scientific writing]. Lviv: PAIS [in Ukrainian].
Bailey, S. (2003). Academic Writing. A Practical Guide for Students. RouthledgeFalmer [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).