Специфіка викладання дисципліни «Іншомовне академічне письмо» для студентів нефілологічних спеціальностей

Автор(и)

  • Наталія Вікторівна Петрушова Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-1048-2547
  • Марина Олексіївна Зуєнко Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-7220-4593
  • Вікторія Леонідівна Кравченко Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3837-3203
  • Оксана Олексіївна Рудич Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0001-9203-7262

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-78-82

Ключові слова:

академічна грамотність; академічний дискурс; академічне письмо; дисципліна «Іншомовне академічне письмо»; іноземна мова; професійно-орієнтоване навчання

Анотація

Розкрито теоретичні та практичні питання планування та проведення занять з дисципліни «Іншомовне академічне письмо» у закладах вищої освіти для студентів нефілологічних спеціальностей. Авторки статті розглядають специфіку викладання даної дисципліни в аспекті наявних проблем та труднощів, з якими зустрічаються викладачі, що працюють зі студентами різних спеціальностей. Науковиці стверджують важливість дисципліни «Іншомовне академічне письмо» як інтегрованого курсу, який, окрім власне навчанню академічній грамотності, дозволяє поглибити знання з іноземної мови та дає можливість відчути себе науковцем, а отже, є сходинкою для раннього наукового старту, а для студентів нефілологічних спеціальностей вимагає професійно-орієнтованого підходу до відбору навчальних матеріалів.

Біографії авторів

Наталія Вікторівна Петрушова, Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри англійської та німецької філології

Марина Олексіївна Зуєнко, Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

докторка філологічних наук, доцентка, директорка

Вікторія Леонідівна Кравченко, Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

кандидатка філологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри англійської та німецької філології

Оксана Олексіївна Рудич, Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри англійської та німецької філології

Посилання

Бабенко Т. Теоретична модель навчання академічного іншомовного письма. Молодь і ринок. 2016. № 3. С. 112–116.

Вихрущ А. В. Академічне письмо: структура і завдання. Медична освіта. 2021. № 1. С. 112–116.

Каліберда Н., Осадча О. Сучасні підходи до вивчення іншомовного академічного письма студентами немовних факультетів. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2021. № 2 (20). С. 261–270.

Фенцик О. М. Формування академічної грамотності здобувачів вищої освіти у процесі фахової підготовки. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 73, т. 2. С. 226–231.

Черчата Л. М., Король Л. Л. Формування у студентів закладу вищої освіти компетенцій академічного письма засобами іноземної мови. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 53, т. 2. С. 146–150.

Яхонтова Т. В. Основи англомовного наукового письма : навч. посіб. для студентів, аспірантів і науковців. Львів : ПАІС, 2003. 220 с.

Bailey S. Academic Writing. A Practical Guide for Students. RouthledgeFalmer, 2003. 192 p.

References

Babenko, T. (2016). Teoretychna model navchannia akademichnoho inshomovnoho pysma [Theoretical model of teaching academic foreign language writing]. Molod i rynok [Youth and the market], 3, 112-116 [in Ukrainian].

Vykhrushch, A. V. (2021). Akademichne pysmo: struktura i zavdannia [Academic writing: structure and tasks]. Medychna osvita [Medical education], 1, 112-116 [in Ukrainian].

Kaliberda, N., & Osadcha, O. (2021). Suchasni pidkhody do vyvchennia inshomovnoho akademichnoho pysma studentamy nemovnykh fakultetiv [Modern approaches to the study of foreign language academic writing by students of non-language faculties]. Suchasni doslidzhennia z inozemnoi filolohii [Modern research on foreign philology], 2 (20), 261-270 [in Ukrainian].

Fentsik, O. M. (2020). Formuvannia akademichnoi hramotnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of academic literacy of higher education students in the process of professional training]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 73, 2, 226-231 [in Ukrainian].

Cherchata, L. M., & Korol, L. L. (2022). Formuvannia u studentiv zakladu vyshchoi osvity kompetentsii akademichnoho pysma zasobamy inozemnoi movy [Formation of academic writing competences in students of a higher education institution by means of a foreign language]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 53, 2, 146-150 [in Ukrainian].

Yakhontova, T. V. (2003). Osnovy anhlomovnoho naukovoho pysma [Basics of English-language scientific writing]. Lviv: PAIS [in Ukrainian].

Bailey, S. (2003). Academic Writing. A Practical Guide for Students. RouthledgeFalmer [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-25

Як цитувати

Петрушова, Н. В., Зуєнко, М. О., Кравченко, В. Л., & Рудич, О. О. (2024). Специфіка викладання дисципліни «Іншомовне академічне письмо» для студентів нефілологічних спеціальностей . Імідж сучасного педагога, (5(218), 78–82. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-78-82