Методологічний підхід до обстеження та лікування дитини з дизартрією

Автор(и)

  • Оксана Борисівна Качуровська Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-1658-0578
  • Юлія Сергіївна Сілявіна Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-0250-6526
  • Вікторія Корніївна Звєкова Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-6044-8814

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-83-88

Ключові слова:

мовленнєві порушення; дізартрія; логопед; реабілітація; професійна діяльність; інноваційні технології; допомога; новітні методи; діагностика

Анотація

Розглянуто основні аспекти методологічного підходу до обстеження та лікування дитини з дизартрією. Авторами досліджено інноваційні підходи до обстеження та лікування дитини з дизартрією. Розглянуто основні етапи обстеження, що включають збір анамнезу, оцінку мовленнєвих, неврологічних і когнітивних функцій. Лікувальні заходи включають логопедичну терапію, фізіотерапію, медикаментозну підтримку та психологічну допомогу з акцентом на використання новітніх методів і технологій. Визначено, що провідними проблемами є потреба у всебічній діагностиці, індивідуалізації лікувальних програм і використанні сучасних методик і технологій. Також висвітлено процес реабілітації, який охоплює регулярний моніторинг стану дитини, соціальну інтеграцію та підтримку родини. Представлений підхід спрямований на покращення якості життя дитини з дизартрією, її гармонійний розвиток та успішну адаптацію у суспільстві.

Біографії авторів

Оксана Борисівна Качуровська, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти

Юлія Сергіївна Сілявіна, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти

Вікторія Корніївна Звєкова, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти

Посилання

Галущенко В. І. Визначення груп дітей зі стертою дизартрією за провідними сенсорно-перцептивними каналами модальності. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2013. Вип. 23. С. 36–38.

Галущенко В. І. Впровадження засобів нейробіки у корекційній роботі з дітьми з порушеннями мовлення. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2016. № 3. С. 110–113.

Голуб А. В. Актуальні проблеми діагностики та корекції мовлення при різних формах дизартрії у дітей старшого дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2011. № 17. С. 46–49.

Дизартрія: матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Дизартрія

Конопляста С. Ю., Синиця А. О. Дизартрія у систематиці мовленнєвих порушень (сучасний погляд). Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. Вип. 66. С. 111–116.

Левицький В. Особливості кореляції розвитку особистості підлітка від наявності дизартрії. Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць. Кам'янець-Подільськ, 2011. Вип. 11. С. 411–418.

Пахомова Н. Формування мовленнєвої готовності дітей старшого дошкільного віку з дизартрією до навчання в школі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.03. Київ, 2006. 258 с.

Шеремет М. К. Боряк О. В. Неврологічні основи логопедії : навч. посіб. Суми : ФОП Цьома С.П., 2016. 252 с.

References

Halushchenko, V. I. (2013). Vyznachennia hrup ditei zi stertoiu dyzartriieiu za providnymy sensorno-pertseptyvnymy kanalamy modalnosti [Determination of groups of children with obliterated dysarthria by leading sensory-perceptual modality channels]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19: Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia [Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Series 19: Correctional pedagogy and special psychology], 23, 36-38 [in Ukrainian].

Halushchenko, V. I. (2016). Vprovadzhennia zasobiv neirobiky u korektsiinii roboti z ditmy z porushenniamy movlennia [Implementation of neuroscience tools in correctional work with children with speech disorders]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of Mykolaiv National University named after V. O. Sukhomlynskyi. Pedagogical sciences], 3, 110-113 [in Ukrainian].

Holub, A. V. (2011). Aktualni problemy diahnostyky ta korektsii movlennia pry riznykh formakh dyzartrii u ditei starshoho doshkilnoho viku [Actual problems of diagnosis and correction of speech in various forms of dysarthria in children of older preschool age]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19: Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia [Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Series 19: Correctional pedagogy and special psychology], 17, 46-49 [in Ukrainian].

Dyzartriia [Dysarthria]: material z Vikipedii – vilnoi entsyklopedii. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/Dyzartriia [in Ukrainian].

Konopliasta, S. Yu., & Synytsia, A. O. (2019). Dyzartriia u systematytsi movlennievykh porushen (suchasnyi pohliad) [Dysarthria in the systematics of speech disorders (modern view)]. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Seriia 5: Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy [Scientific journal of the NPU named after M. P. Drahomanov. Series 5: Pedagogical sciences: realities and prospects], 66, 111-116 [in Ukrainian].

Levytskyi, V. (2011). Osoblyvosti koreliatsii rozvytku osobystosti pidlitka vid naiavnosti dyzartrii [Peculiarities of the correlation of adolescent personality development with the presence of dysarthria]. In Problemy suchasnoi psykholohii [Problems of modern psychology]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 11, pp. 411-418). Kamianets-Podilsk [in Ukrainian].

Pakhomova, N. (2006). Formuvannia movlennievoi hotovnosti ditei starshoho doshkilnoho viku z dyzartriieiu do navchannia v shkoli [Formation of speech readiness of older preschool children with dysarthria to school]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Sheremet, M. K., & Boriak, O. V. (2016). Nevrolohichni osnovy lohopedii [Neurological bases of speech therapy]: navch. posib. Sumy: FOP Tsoma S.P. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-25

Як цитувати

Качуровська, О. Б., Сілявіна, . Ю. С., & Звєкова, В. К. (2024). Методологічний підхід до обстеження та лікування дитини з дизартрією. Імідж сучасного педагога, (5(218), 83–88. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-83-88