Методологічний підхід до обстеження та лікування дитини з дизартрією
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-83-88Ключові слова:
мовленнєві порушення; дізартрія; логопед; реабілітація; професійна діяльність; інноваційні технології; допомога; новітні методи; діагностикаАнотація
Розглянуто основні аспекти методологічного підходу до обстеження та лікування дитини з дизартрією. Авторами досліджено інноваційні підходи до обстеження та лікування дитини з дизартрією. Розглянуто основні етапи обстеження, що включають збір анамнезу, оцінку мовленнєвих, неврологічних і когнітивних функцій. Лікувальні заходи включають логопедичну терапію, фізіотерапію, медикаментозну підтримку та психологічну допомогу з акцентом на використання новітніх методів і технологій. Визначено, що провідними проблемами є потреба у всебічній діагностиці, індивідуалізації лікувальних програм і використанні сучасних методик і технологій. Також висвітлено процес реабілітації, який охоплює регулярний моніторинг стану дитини, соціальну інтеграцію та підтримку родини. Представлений підхід спрямований на покращення якості життя дитини з дизартрією, її гармонійний розвиток та успішну адаптацію у суспільстві.
Посилання
Галущенко В. І. Визначення груп дітей зі стертою дизартрією за провідними сенсорно-перцептивними каналами модальності. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2013. Вип. 23. С. 36–38.
Галущенко В. І. Впровадження засобів нейробіки у корекційній роботі з дітьми з порушеннями мовлення. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2016. № 3. С. 110–113.
Голуб А. В. Актуальні проблеми діагностики та корекції мовлення при різних формах дизартрії у дітей старшого дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2011. № 17. С. 46–49.
Дизартрія: матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Дизартрія
Конопляста С. Ю., Синиця А. О. Дизартрія у систематиці мовленнєвих порушень (сучасний погляд). Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. Вип. 66. С. 111–116.
Левицький В. Особливості кореляції розвитку особистості підлітка від наявності дизартрії. Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць. Кам'янець-Подільськ, 2011. Вип. 11. С. 411–418.
Пахомова Н. Формування мовленнєвої готовності дітей старшого дошкільного віку з дизартрією до навчання в школі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.03. Київ, 2006. 258 с.
Шеремет М. К. Боряк О. В. Неврологічні основи логопедії : навч. посіб. Суми : ФОП Цьома С.П., 2016. 252 с.
References
Halushchenko, V. I. (2013). Vyznachennia hrup ditei zi stertoiu dyzartriieiu za providnymy sensorno-pertseptyvnymy kanalamy modalnosti [Determination of groups of children with obliterated dysarthria by leading sensory-perceptual modality channels]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19: Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia [Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Series 19: Correctional pedagogy and special psychology], 23, 36-38 [in Ukrainian].
Halushchenko, V. I. (2016). Vprovadzhennia zasobiv neirobiky u korektsiinii roboti z ditmy z porushenniamy movlennia [Implementation of neuroscience tools in correctional work with children with speech disorders]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of Mykolaiv National University named after V. O. Sukhomlynskyi. Pedagogical sciences], 3, 110-113 [in Ukrainian].
Holub, A. V. (2011). Aktualni problemy diahnostyky ta korektsii movlennia pry riznykh formakh dyzartrii u ditei starshoho doshkilnoho viku [Actual problems of diagnosis and correction of speech in various forms of dysarthria in children of older preschool age]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19: Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia [Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Series 19: Correctional pedagogy and special psychology], 17, 46-49 [in Ukrainian].
Dyzartriia [Dysarthria]: material z Vikipedii – vilnoi entsyklopedii. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/Dyzartriia [in Ukrainian].
Konopliasta, S. Yu., & Synytsia, A. O. (2019). Dyzartriia u systematytsi movlennievykh porushen (suchasnyi pohliad) [Dysarthria in the systematics of speech disorders (modern view)]. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Seriia 5: Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy [Scientific journal of the NPU named after M. P. Drahomanov. Series 5: Pedagogical sciences: realities and prospects], 66, 111-116 [in Ukrainian].
Levytskyi, V. (2011). Osoblyvosti koreliatsii rozvytku osobystosti pidlitka vid naiavnosti dyzartrii [Peculiarities of the correlation of adolescent personality development with the presence of dysarthria]. In Problemy suchasnoi psykholohii [Problems of modern psychology]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 11, pp. 411-418). Kamianets-Podilsk [in Ukrainian].
Pakhomova, N. (2006). Formuvannia movlennievoi hotovnosti ditei starshoho doshkilnoho viku z dyzartriieiu do navchannia v shkoli [Formation of speech readiness of older preschool children with dysarthria to school]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Sheremet, M. K., & Boriak, O. V. (2016). Nevrolohichni osnovy lohopedii [Neurological bases of speech therapy]: navch. posib. Sumy: FOP Tsoma S.P. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).