Лінгвістичний коучинг як інноваційна педагогічна технологія розвитку самоосвітньої компетентності курсантів військового ЗВО при вивченні іноземної мови

Автор(и)

  • Наталія Чеславівна Дроб Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Україна https://orcid.org/0000-0002-9849-2976
  • Ксенія Валентинівна Місайлова Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Україна https://orcid.org/0000-0001-5444-6823
  • Марина Леонідівна Трофимова Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Україна https://orcid.org/0000-0003-4466-168X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-80-86

Ключові слова:

лінгвістичний коучинг; педагогічна технологія; самоосвітня компетентність; індивідуальне навчання

Анотація

Лінгвістичний коучинг відображається як передова педагогічна технологія у військових закладах освіти, та спрямована на підвищення самоосвітньої компетентності курсантів у процесі вивчення іноземної мови. Стаття досліджує ефективність цієї інноваційної технології, фокусуючись на методах та інструментах, що сприяють активному індивідуальному навчанню, саморозвитку та саморегуляції учнів. Автори надають переваги лінгвістичного коучингу як засобу підтримки навчання у військовому навчальному середовищі, стимулюючи збільшення професійних компетенцій і культури самостійної освіти серед майбутніх офіцерів.

Біографії авторів

Наталія Чеславівна Дроб, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба

старша наукова співробітниця навчально-наукового центру мовної підготовки

Ксенія Валентинівна Місайлова, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба

наукова співробітниця навчально-наукового центру мовної підготовки

Марина Леонідівна Трофимова, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба

наукова співробітниця навчально-наукового центру мовної підготовки

Посилання

Брич В. Методологічні засади розвитку коучингу в Україні. Україна: аспекти праці. 2009. № 6. С. 18–23.

Гаркуша О., Щеглова А. Лінгвокоучинг як ефективний метод викладання іноземної мови в немовному вищому навчальному закладі. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2022. Вип. 50. С. 272–276.

Доценко В. В. Використання коучінгових технологій у підготовці працівників поліції. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. Харків, 2019. С. 69–72.

Жицька С. А. Використання технології коучинга при викладанні іноземної мови професійного спрямування. Формула компетентності сучасного перекладача : матеріали VI Міжнар. наук.-метод. конф. Київ, 2015. С. 104–107.

Єфімова О. М. Коучинг як складова особистісно-орієнтованого навчання у професійній підготовці студентів вищих навчальних закладів. Науковий огляд. 2017. № 4. С. 1–10.

Книш Т. В., Радавська О. М., Панченко В. В. Коучинг як педагогічна технологія викладання іноземної мови у закладах вищої освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2023. Вип. 91. С. 118–122.

Мельник К. В., Коваль О. Ю. Лінгвокоучинг як ефективний метод викладання іноземної мови. Наукові досягнення, відкриття та шляхи розвитку педагогічної науки : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Запоріжжя, 2018. С. 17–20.

Моргунова Н. С. Коучингова модель навчання іноземних студентів мови професійного спілкування як чинник їх особистісного та професійного розвитку. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022. № 85. С. 134–138.

Рахімова О. Принципи мовного коучингу у викладанні іноземних мов. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2021. Вип. 45, т. 2. С. 93–97.

Рейда О. А. Використання технології коучинга при викладанні іноземної мови професійного спрямування. Актуальні проблеми права, психології та педагогіки в умовах війни : міжнар. наук.-практ. онлайн-конф. Біла Церква, 2023. С. 154–157.

Романова С. М. Коучінг як нова технологія в професійній освіті. Вісник Національного авіаційного університету. Педагогіка. Психологія. 2010. № 3. С. 83–87.

Семеренська О. В. Мовний коучинг як сучасний метод вивчення іноземних мов. Мовна освіта фахівця: сучасні виклики та тренди : матеріали III Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. з міжнар. участю. Харків, 2020. С. 179–182.

Сурмяк Ю., Кудрик Л. Педагогічний коучинг у підготовці студентів-психологів. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. 2016. № 1. С. 187–198.

Downey Myles. Effective Modern Coaching: The Principles and Art of Successful Business Coaching. LID Publishing, 2014. 224 р.

References

Brych, V. (2009). Metodolohichni zasady rozvytku kouchynhu v Ukraini [Methodological principles of coaching development in Ukraine]. Ukraina: aspekty pratsi[Ukraine: aspects of labour], 6, 18-23 [in Ukrainian].

Harkusha, O., & Shchehlova, A. (2022) Linhvokouchynh yak efektyvnyi metod vykladannia inozemnoi movy v nemovnomu vyshchomu navchalnomu zakladi [Language coaching as an effective method of teaching a foreign language in a non-language higher education institution]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Topical issues of the humanities], 50, 272-276 [in Ukrainian].

Dotsenko, V. (2019). Vykorystannia kouchyngovyh tehnologii u pidhotovtsi pratsivnykiv policii [Use of coaching technologies in police training]. In Psyhologichni ta pedahohichni problem profesijnoi osvity ta patriotychnoho vyhovannia personal systemy MVS Ukrainy [Psychological and pedagogical problems of professional education and patriotic education of the personnel of the ministry of internal affairs of Ukraine]: tezy dop. Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 69-72). Kharkiv [in Ukrainian].

Zhytska, S. (2015). Vykorystannia tekhnolohii kouchynha pry vykladanni inozemnoi movy profesiinoho spriamuvannia [The use of coaching technology in teaching a foreign language for professional purposes]. In Formula kompetentnosti suchasnoho perekladacha [The formula of competence of a modern translator]: materialy VI Mizhnarodnoi naukovo-metodychnoi konferentsii (pp. 104-107). Kyiv [in Ukrainian].

Yefimova, O. (2017). Kouchyng yak skladova osobystisno-orientovanoho navchannia u profesijnij pidhotovtsi studentiv vyshchyh navchalnyh zakladiv [Coaching as a component of personality-oriented learning in the professional training of university students]. Naukovyi ohliad [A scientific review], 4, 1-10 [in Ukrainian].

Knysh, T., Radavska, O., & Panchenko, V. (2023). Kouchynh yak pedahohichna tekhnolohiia vykladannia inozemnoi movy u zakladakh vyshchoi osvity [Coaching as a pedagogical technology of foreign language teaching in higher education institutions]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova [Scientific Journal of the Drahomanov National Pedagogical University], 91, 118-122 [in Ukrainian].

Melnyk, K., & Koval, O. (2018). Linhvokouchynh yak efektyvnyi metod vykladannia inozemnoi movy [Language teaching as an effective method of teaching a foreign language]. In Naukovi dosiahnennia, vidkryttia ta shliakhy rozvytku pedahohichnoi nauky [Scientific achievements, discoveries and ways of development of pedagogical science]: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 17-20). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Morhunova, N. (2022). Kouchynhova model navchannia inozemnykh studentiv movy profesiinoho spilkuvannia yak chynnyk yikh osobystisnoho ta profesiinoho rozvytku [The coaching model of teaching foreign students the language of professional communication as a factor of their personal and professional development]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 85, 134-138 [in Ukrainian].

Rakhimova, O. (2021). Pryntsypy movnoho kouchynhu u vykladanni inozemnykh mov [Principles of language coaching in teaching foreign languages]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Topical issues of the humanities], 45, 2, 93-97 [in Ukrainian].

Reida, O. (2023). Vykorystannia tekhnolohii kouchynha pry vykladanni inozemnoi movy profesiinoho spriamuvannia [The use of coaching technology in teaching a foreign language for professional purposes]. In Aktualni problemy prava, psykholohii ta pedahohiky v umovakh viiny [Topical issues of law, psychology and pedagogy in the context of war]: mizhnar. nauk.-prakt. onlain-konf. (pp. 154-157). Bila Tserkva [in Ukrainian].

Romanova, S. (2010). Kouchinh yak nova tekhnolohiia v profesiinii osviti [Coaching as a new technology in vocational education]. Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Pedahohika. Psykholohiia [Bulletin of the National Aviation University. Pedagogy. Psychology], 3, 83-87 [in Ukrainian].

Semerenska, O. (2020). Movnyi kouchyng yak suchasnyi metod vyvchennia inozemnyh mov [Language coaching as a modern method of learning foreign languages]. In Movna osvita fahivtsia: suchasni vyklyky ta trendy [Language education of a specialist: modern challenges and trends]: materialy III Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. z mizhnar. uchastiu (pp. 179-182). Kharkiv [in Ukrainian].

Surmiak, Yu., & Kudryk, L. (2016). Pedahohichnyi kouchynh u pidhotovtsi studentiv-psykholohiv [Pedagogical coaching in the training of psychology students]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav [Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs], 1, 187-198 [in Ukrainian].

Downey, Myles. (2015). Effective Modern Coaching: The Principles and Art of Successful Business Coaching. LID Publishing.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Дроб, Н. Ч., Місайлова, К. В., & Трофимова, М. Л. (2024). Лінгвістичний коучинг як інноваційна педагогічна технологія розвитку самоосвітньої компетентності курсантів військового ЗВО при вивченні іноземної мови . Імідж сучасного педагога, (4(217), 80–86. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-80-86