Змішане навчання як інноваційна форма фахової підготовки майбутніх учителів-дефектологів до професійної діяльності: пілотне дослідження
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-102-105Ключові слова:
освітній процес; заклад вищої освіти; змішане навчання; дистанційне навчання; майбутній учитель-дефектолог; фахова підготовка; професійна діяльністьАнотація
Досліджено особливості змішаного навчання як інноваційної форми фахової підготовки майбутніх учителів-дефектологів до професійної діяльності в умовах воєнного стану. Схарактеризовано потенційні можливості інформаційних технологій і важливість упровадження ІКТ як невід’ємного складника сучасної освіти.
З’ясовано, що в процесі змішаного навчання в умовах пандемії COVID-19 та воєнного стану традиційні форми та методи переформатовуються у сучасні форми, як-от: відеолекція, відеоконференція, форум, чат-бесіди у додатках Viber, Telegram, комунікація за допомогою електронної пошти; презентації (у форматі мультимедіа-презентації, скрайбінгу тощо), подкасти, вебінари, віртуальні лабораторії, віртуальні світи тощо. На базі Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького проведено пілотне дослідження серед здобувачів вищої освіти з метою аналізу досвіду практичної реалізації змішаного навчання у підготовці вчителів-дефектологів в умовах воєнного стану.
Посилання
Бондар В. Г. Підготовка майбутніх учителів до позакласної роботи в початковій школі : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Черкаси, 2020. 321 с.
Дрокіна А. С. Формування інформаційної компетентності майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2020. 308 с.
Ніколаєску І. О., Степанова Н. М., Соловей Ю. О. Впровадження дистанційного спецкурсу «Моніторинг якості освіти: державний контроль в управлінні діяльністю закладів дошкільної освіти». Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Т. 80, № 6. С. 91–112.
Собченко Т. Змішане навчання: поняття та завдання. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. Т. 3, № 75. С. 73–76.
Технологія змішаного навчання в системі відкритої післядипломної освіти : підручник / за заг. ред. В. В. Олійника, ред. кол.: С. П. Касьян, Л. Л. Ляхоцька, Л. В. Бондаренко; ДВНЗ «Ун-т менеджменту освіти». Київ, 2019. 196 с.
References
Bondar, V. H. (2020). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do pozaklasnoi roboty v pochatkovii shkoli [Preparation of future teachers for extracurricular work in primary school]. (PhD diss.). Cherkasy [in Ukrainian].
Drokina, A. S. (2020). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of information competence of future primary school teachers in the process of professional training]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Nikolaiesku, I. O., Stepanova, N. M., & Solovei, Yu. O. (2020). Vprovadzhennia dystantsiinoho spetskursu «Monitorynh yakosti osvity: derzhavnyi kontrol v upravlinni diialnistiu zakladiv doshkilnoi osvity» [Implementation of the remote special course "Monitoring the quality of education: state control in the management of activities of preschool education institutions"]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information Technologies and Learning Tools], 80, 6, 91-112 [in Ukrainian].
Sobchenko, T. (2021). Zmishane navchannia: poniattia ta zavdannia [Blended learning: concepts and tasks]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 3, 75, 73-76 [in Ukrainian].
Oliinyk, V. V. (Ed.). (2019). Tekhnolohiia zmishanoho navchannia v systemi vidkrytoi pisliadyplomnoi osvity [Mixed learning technology in the system of open postgraduate education]: pidruchnyk. DVNZ «Un-t menedzh. osvity». Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).