Змішане навчання як інноваційна форма фахової підготовки майбутніх учителів-дефектологів до професійної діяльності: пілотне дослідження

Автор(и)

  • Інна Олександрівна Ніколаєску Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0002-9928-9291
  • Юлія Олександрівна Соловей Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0003-4778-7640
  • Вікторія Григорівна Бондар Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0001-8874-4319

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-102-105

Ключові слова:

освітній процес; заклад вищої освіти; змішане навчання; дистанційне навчання; майбутній учитель-дефектолог; фахова підготовка; професійна діяльність

Анотація

Досліджено особливості змішаного навчання як інноваційної форми фахової підготовки майбутніх учителів-дефектологів до професійної діяльності в умовах воєнного стану. Схарактеризовано потенційні можливості інформаційних технологій і важливість упровадження ІКТ як невід’ємного складника сучасної освіти.

З’ясовано, що в процесі змішаного навчання в умовах пандемії COVID-19 та воєнного стану традиційні форми та методи переформатовуються у сучасні форми, як-от: відеолекція, відеоконференція, форум, чат-бесіди у додатках Viber, Telegram, комунікація за допомогою електронної пошти; презентації (у форматі мультимедіа-презентації, скрайбінгу тощо), подкасти, вебінари, віртуальні лабораторії, віртуальні світи тощо. На базі Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького проведено пілотне дослідження серед здобувачів вищої освіти з метою аналізу досвіду практичної реалізації змішаного навчання у підготовці вчителів-дефектологів в умовах воєнного стану.

Біографії авторів

Інна Олександрівна Ніколаєску, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри дошкільної та спеціальної освіти

Юлія Олександрівна Соловей, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

докторка філософії, старша викладачка кафедри дошкільної та спеціальної освіти

Вікторія Григорівна Бондар, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри дошкільної та спеціальної освіти

Посилання

Бондар В. Г. Підготовка майбутніх учителів до позакласної роботи в початковій школі : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Черкаси, 2020. 321 с.

Дрокіна А. С. Формування інформаційної компетентності майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2020. 308 с.

Ніколаєску І. О., Степанова Н. М., Соловей Ю. О. Впровадження дистанційного спецкурсу «Моніторинг якості освіти: державний контроль в управлінні діяльністю закладів дошкільної освіти». Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Т. 80, № 6. С. 91–112.

Собченко Т. Змішане навчання: поняття та завдання. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. Т. 3, № 75. С. 73–76.

Технологія змішаного навчання в системі відкритої післядипломної освіти : підручник / за заг. ред. В. В. Олійника, ред. кол.: С. П. Касьян, Л. Л. Ляхоцька, Л. В. Бондаренко; ДВНЗ «Ун-т менеджменту освіти». Київ, 2019. 196 с.

References

Bondar, V. H. (2020). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do pozaklasnoi roboty v pochatkovii shkoli [Preparation of future teachers for extracurricular work in primary school]. (PhD diss.). Cherkasy [in Ukrainian].

Drokina, A. S. (2020). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of information competence of future primary school teachers in the process of professional training]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Nikolaiesku, I. O., Stepanova, N. M., & Solovei, Yu. O. (2020). Vprovadzhennia dystantsiinoho spetskursu «Monitorynh yakosti osvity: derzhavnyi kontrol v upravlinni diialnistiu zakladiv doshkilnoi osvity» [Implementation of the remote special course "Monitoring the quality of education: state control in the management of activities of preschool education institutions"]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information Technologies and Learning Tools], 80, 6, 91-112 [in Ukrainian].

Sobchenko, T. (2021). Zmishane navchannia: poniattia ta zavdannia [Blended learning: concepts and tasks]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 3, 75, 73-76 [in Ukrainian].

Oliinyk, V. V. (Ed.). (2019). Tekhnolohiia zmishanoho navchannia v systemi vidkrytoi pisliadyplomnoi osvity [Mixed learning technology in the system of open postgraduate education]: pidruchnyk. DVNZ «Un-t menedzh. osvity». Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Ніколаєску, І. О., Соловей, Ю. О., & Бондар, В. Г. (2024). Змішане навчання як інноваційна форма фахової підготовки майбутніх учителів-дефектологів до професійної діяльності: пілотне дослідження . Імідж сучасного педагога, (4(217), 102–105. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-102-105

Номер

Розділ

ПОРАДИ СПЕЦІАЛІСТА