Педагогічні умови організації освітнього простору в інклюзивному класі початкової школи

Автор(и)

  • Наталія Олегівна Семеній Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-0095-8449
  • Єлизавета Михайлівна Топоровська Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Україна https://orcid.org/0009-0003-7595-9021

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-94-97

Ключові слова:

: інклюзія; інклюзивна освіта; педагогічні умови; інклюзивне освітнє середовище; учні з особливими освітніми потребами

Анотація

Розглядаються педагогічні умови, які є необхідними для організації успішного освітнього простору в інклюзивному класі початкової школи. Такими є: індивідуалізація навчання, колаборативне навчання, доступність навчального середовища, розвиток емпатії та толерантності, постійний розвиток учителів, педагогічна взаємодія з батьками. Аналізуються особливості створення сприятливого освітнього простору, що забезпечує рівні можливості для навчання всіх учнів незалежно від їхніх особливих освітніх потреб. Піддаються аналізу ключові аспекти, що дозволяють створювати середовище, в якому учні можуть гармонійно розвиватися та успішно навчатися в умовах інклюзії. Аргументується необхідність постійної роботи вчителів та інших учасників освітнього процесу над урізноманітненням методів, прийомів і технологій навчання в інклюзивному класі початкової школи для покращення інклюзивної практики в освіті.

Біографії авторів

Наталія Олегівна Семеній, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри початкової освіти

Єлизавета Михайлівна Топоровська, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

здобувачка (другого) магістерського рівня вищої освіти

Посилання

Ашиток Н. Інклюзивний освітній простір у філософському дискурсі. Молодь і ринок. 2023. № 10. С. 18–22.

Безлюдна Н. В., Калиновська І. С. Організація роботи учителя початкової школи в інклюзивному освітньому середовищі. Академічні візії. 2023. Вип. 21. С. 1–9.

Ілляшенко Т. Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній школі. Соціальний педагог. 2011. № 1. С. 26–35.

Козенко Р. В., Пікож Т. М., Супрун К. В. Реалізація освітньої політики в умовах формування інклюзивного освітнього простору. Вісник післядипломної освіти. Управління та адміністрування. 2019. Вип. 7 (36). С. 46–78.

Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі : навч.-метод. посіб. Харків : Ранок, 2019. 304 с.

Концепція Нової української школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 02.07.2024)

Малишевська І. Удосконалення підготовки педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2020. Вип. 1 (17). С. 59–67.

Ноздрова О. П. Підготовка майбутніх учителів до впровадження інклюзивної освіти в освітній простір Нової української школи. Інноваційна педагогіка. 2019. Вип. 19, т. 2. С. 48–52.

Порошенко М. А. Інклюзивна освіта : навч. посіб. Київ : ТОВ «Агентство «Україна», 2019. 300 с.

Семеній Н. О., Овсієнко В. В. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому просторі інклюзивного класу. Нова педагогічна думка. 2023. № 1 (113). С. 33–38.

References

Ashytok, N. (2023). Inkliuzyvnyi osvitnii prostir u filosofskomu dyskursi [Inclusive educational space in philosophical discourse]. Molod i rynok [], 10, 18-22 [in Ukrainian].

Bezliudna, N. V., & Kalynovska, I. S. (2023). Orhanizatsiia roboty uchytelia pochatkovoi shkoly v inkliuzyvnomu osvitnomu seredovyshchi [Organising the work of a primary school teacher in an inclusive educational environment]. Akademichni vizii [], 21, 1-9 [in Ukrainian].

Illiashenko, T. (2011). Intehratsiia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v zahalnoosvitnii shkoli [Integration of children with special educational needs in general education schools]. Sotsialnyi pedahoh [], 1, 26-35 [in Ukrainian].

Kozenko, R. V., Pikozh, T. M., & Suprun, K. V. (2019). Realizatsiia osvitnoi polityky v umovakh formuvannia inkliuzyvnoho osvitnoho prostoru [Implementation of educational policy in the context of the formation of an inclusive educational space]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Upravlinnia ta administruvannia [Bulletin of postgraduate education. Management and administration], 7 (36), 46-78 [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. A., & Taranchenko, O. M. (2019). Navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu seredovyshchi [Learning for children with special educational needs in an inclusive environment]. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly [The concept of the New Ukrainian School]. (2016). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Malyshevska, I. (2020). Udoskonalennia pidhotovky pedahohichnykh fakhivtsiv do roboty v umovakh inkliuzyvnoi osvity [Improving the training of pedagogical specialists to work in inclusive education]. Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy [Adult education: theory, experience, perspectives], 1 (17), 59-67 [in Ukrainian].

Nozdrova, O. P. (2019). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do vprovadzhennia inkliuzyvnoi osvity v osvitnii prostir Novoi ukrainskoi shkoly [Training future teachers to implement inclusive education in the educational space of the New Ukrainian School]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 19, 2, 48-52 [in Ukrainian].

Poroshenko, M. A. (2019). Inkliuzyvna osvita [Inclusive education]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: TOV «Ahentstvo «Ukraina» [in Ukrainian].

Semenii N. O., Ovsiienko, V. V., Semenii, N. O., & Ovsienko, V. V. (2023). Zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v osvitnomu prostori inkliuzyvnoho klasu [Application of information and communication technologies in the educational space of an inclusive class]. Nova pedahohichna dumka [A new pedagogical thought], 1 (113), 33-38 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-25

Як цитувати

Семеній, Н. О., & Топоровська, Є. М. (2024). Педагогічні умови організації освітнього простору в інклюзивному класі початкової школи . Імідж сучасного педагога, (5(218), 94–97. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-94-97