Цифрові інновації в освіті: крок у віртуальну реальність

Автор(и)

  • Олексій Петрович Орлов Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-2338-118X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-87-91

Ключові слова:

цифрові інновації; диджиталізація; мовно-літературна галузь; імерсивні технології; віртуальна реальність; цифрові компетентності

Анотація

Присвячено проблемі використання цифрових технологій у процесі підготовки майбутніх учителів мовно-літературної галузі освіти. Процеси диджиталізації, які трансформують соціальні та економічні структури сучасного світу, активно формуються в освітньому просторі України та потребують системних змін у змісті освіти, методиках та організації процесу навчання. Аналіз сучасного стану процесу цифровізації в дослідженнях вітчизняних і зарубіжних учених дозволили виробити теоретичну і практичну системну орієнтацією на розв’язання поточних проблем оснащення і впровадження цифрових технологій в освітній процес. У статті досліджується потенціал імерсивних методів як віртуального навчального простору для здобувачів вищої освіти, зокрема у підготовці вчителів мовно-літературної галузі. Використання в англомовному спілкуванні платформ віртуальної реальності стимулюють творчість майбутніх педагогів, дають можливість експериментувати з методами навчання.

Біографія автора

Олексій Петрович Орлов, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

кандидат філологічних наук, доцент кафедри світової літератури

Посилання

Биков В., Спірін О., Пінчук О. Сучасні завдання цифрової трансформації освіти. Неперервна професійна освіта ХХІ століття. 2020. № 1. С. 27–36. DOI: https://doi.org/10.35387/ucj.1(1).27-36.

Волинець В. О. Віртуальна, доповнена і змішана реальність: сутність понять та специфіка відповідних комп’ютерних систем. Питання культурології. 2021. № 37. С. 231–243. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.237322.

Карплюк С. О. Особливості цифровізації освітнього процесу у вищій школі. Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку : матеріали методологічного семінару НАПН України, 4 квітня 2019 р. / за ред.: В. Г. Кременя, О. І. Ляшенка; уклад.: А. В. Яцишин, О. М. Соколюк. Київ, 2019. С. 188–197.

Корнят В. С., Романишин Ю. Л., Голярдик Н. А. Цифровізація освіти України: перспективи та ризики сьогодення. Теорія та методика професійної освіти. 2022. Вип. 53, т. 1. С. 155–159.

Нікітіна Л., Дженюк Н. Імерсивне навчання студентів у галузі телекомунікацій. Control, Navigation and Communication Systems. 2023. No. 4. P. 160–166.

Соколюк О. М. Імерсивність в сучасних освітніх середовищах. Імерсивні технології в освіті : збірник матеріалів І наук.-практ. конф. з міжнар. участю. Київ : ІІТЗН НАПН України, 2021. С. 143–148.

Толочко С. В. Цифрова компетентність педагогів в умовах цифровізації закладів освіти та дистанційного навчання. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Педагогічні науки. 2021. № 13 (169). С. 28–35.

Цифрова адженда України – 2020 («Цифровий порядок денний – 2020)». ГС «ХАЙ-ТЕК ОФІС УКРАЇНА». 2016. URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-zrozvinutoyucifrovoyu-ekonomikoyu.html.

Brigham T. J. Reality check: basics of augmented, virtual, and mixed reality. Med. Ref. Serv. Q. 2017. No. 36. P. 171–178. DOI: https://doi.org/10.1080/02763869.2017.1293987.

Maas M. J., Hughes J. M. Virtual, augmented and mixed reality in education: A review of the literature. Technol. Pedagog. Educ. 2020. No. 29. P. 231–249. DOI: https://doi.org/10.1080/1475939X.2020.1737210.

References

Bykov, V., Spirin O., & Pinchuk, O. (2020). Suchasni zavdannia tsyfrovoi transformatsii osvity [Modern tasks of digital transformation of education]. Neperervna profesiina osvita ХХI stolittia [Continuing professional education of the 21st century], 1, 27-36. DOI: https://doi.org/10.35387/ucj.1(1).27-36 [in Ukrainian].

Volynets, V. O. (2021). Virtualna, dopovnena i zmishana realnist: sutnist poniat ta spetsyfika vidpovidnykh kompiuternykh system [Virtual, augmented and mixed reality: the essence of the concepts and the specifics of the corresponding computer systems]. Pytannia kulturolohii [Issues of cultural studies], 37, 231-243. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.237322 [in Ukrainian].

Karpliuk, S. O. (2019). Osoblyvosti tsyfrovizatsii osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Peculiarities of digitization of the educational process in higher education]. In V. H. Kremenia, & O. I. Liashenka (Eds.), A. V. Yatsyshyn, & O. M. Sokoliuk (Comps.), Informatsiino-tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku [Information and digital educational space of Ukraine: transformational processes and development prospects]: materialy metodolohichnoho seminaru NAPN Ukrainy (pp. 188-197). Kyiv [in Ukrainian].

Korniat, V. S., Romanyshyn, Yu. L., & Holiardyk, N. A. (2022). Tsyfrovizatsiia osvity Ukrainy: perspektyvy ta ryzyky sohodennia [Digitization of education in Ukraine: prospects and risks today]. Teoriia ta metodyka profesiinoi osvity [Theory and methodology of professional education], 53, 1, 155-159 [in Ukrainian].

Nikitina, L., & Dzheniuk, N. (2023). Imersyvne navchannia studentiv u haluzi telekomunikatsii [Immersive training of students in the field of telecommunications]. Control, Navigation and Communication Systems, 4, 160-166 [in Ukrainian].

Sokoliuk, O. M. (2021). Imersyvnist v suchasnykh osvitnikh seredovyshchakh [Immersiveness in modern educational environments]. In Imersyvni tekhnolohii v osviti [Immersive technologies in education]: zbirnyk materialiv I naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu (pp. 143-148). Kyiv: IITZN NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Tolochko, S. V. (2021). Tsyfrova kompetentnist pedahohiv v umovakh tsyfrovizatsii zakladiv osvity ta dystantsiinoho navchannia [Digital competence of teachers in the conditions of digitization of educational institutions and distance learning]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Chernihiv Collegium National University named after T. G. Shevchenko. Pedagogical sciences], 13 (169), 28-35 [in Ukrainian].

Tsyfrova adzhenda Ukrainy – 2020 («Tsyfrovyi poriadok dennyi – 2020)» [Digital Agenda of Ukraine – 2020]. HS «KhAI-TEK OFIS UKRAINA». (2016). Retrieved from https://strategy.uifuture.org/kraina-zrozvinutoyucifrovoyu-ekonomikoyu.html [in Ukrainian].

Brigham, T. J. (2017). Reality check: basics of augmented, virtual, and mixed reality. Med. Ref. Serv. Q, 36, 171-178. DOI: https://doi.org/ 10.1080/02763869.2017.1293987.

Maas, M. J., & Hughes, J. M. (2020). Virtual, augmented and mixed reality in education: A review of the literature. Technol. Pedagog. Educ, 29, 231-249. DOI: https://doi.org/ 10.1080/1475939X.2020.1737210.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Орлов, О. П. (2024). Цифрові інновації в освіті: крок у віртуальну реальність . Імідж сучасного педагога, (4(217), 87–91. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-87-91