Особливості використання технологій штучного інтелекту в удосконаленні викладацької діяльності

Автор(и)

  • Олена Володимирівна Колесник ЗВО Полтавський інститут бізнесу «Міжнародний науково-технічний університет імені Юрія Бугая», Україна https://orcid.org/0000-0001-9140-9829
  • Анжела Володимирівна Терещенко ЗВО Полтавський інститут бізнесу «Міжнародний науково-технічний університет імені Юрія Бугая», Україна https://orcid.org/0000-0003-3541-4644
  • Анна Віталіївна Фастівець ЗВО Полтавський інститут бізнесу «Міжнародний науково-технічний університет імені Юрія Бугая», Україна https://orcid.org/0000-0001-6333-5519

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-25-32

Анотація

Метою даного дослідження є вивчення впливу технологій штучного інтелекту на удосконалення викладацької діяльності. Встановлено, що викладачі, як наставники та експерти, сприяють інтелектуальному та професійному розвитку здобувачів вищої освіти, акцентуючи на критичному осмисленні інформації та формуванні навичок самостійного навчання. Дослідження показує, що інтерактивний підхід, що включає діалог, дискусії та критичний аналіз, сприяє глибшому розумінню матеріалу та розвитку аналітичних і комунікативних навичок. Інтеграція штучного інтелекту в освітній процес оптимізує управління програмами, підвищує якість взаємодії з його учасниками та дозволяє створювати інноваційні методи навчання. Це сприяє підготовці здобувачів вищої освіти до динамічного ринку праці та активної участі у наукових дослідженнях, забезпечуючи їх конкурентоспроможність і розвиток професійних й особистісних якостей.

Біографії авторів

Олена Володимирівна Колесник, ЗВО Полтавський інститут бізнесу «Міжнародний науково-технічний університет імені Юрія Бугая»

кандидатка історичних наук, доцентка кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та фізичної терапії, ерготерапії

Анжела Володимирівна Терещенко, ЗВО Полтавський інститут бізнесу «Міжнародний науково-технічний університет імені Юрія Бугая»

старша викладачка кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та фізичної терапії, ерготерапії

Анна Віталіївна Фастівець, ЗВО Полтавський інститут бізнесу «Міжнародний науково-технічний університет імені Юрія Бугая»

докторка педагогічних наук, доцентка кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та фізичної терапії, ерготерапії

Посилання

Дем’яненко В. Механізми використання освітніх платформ з елементами штучного інтелекту для формування інформаційно-дослідницької компетентності. Теорія і практика управління соціальними системами. 2020. № 4. С. 93–100. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2020_4_11 (дата звернення: 28.05.2024).

Мар’єнко М., Коваленко В. Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта. 2023. Т. 38, № 1. С. 48–53. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-0075.

Мельник А. В. Застосування штучного інтелекту в освітньому середовищі: потенціал та виклики. Розвиток педагогічної майстерності майбутнього педагога в умовах освітніх трансформацій : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 7 квітня 2023 р. Глухів, 2023. С. 250–253.

Присяжнюк О. В., Лупан І. В., Кнідзе М. І. Використання візуалізації мурашиного алгоритму для дослідження елементів штучного інтелекту у шкільному курсі інформатики. Наукові записки. Проблеми природничо-математичної, технологічної та професійної освіти. 2023. № 1. С. 29–34. DOI: https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2023-1-49.

Розлуцька Г. М., Гайович Є. Ф., Назаров В. С. Штучний інтелект як інноваційний дидактичний засіб. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. 2023. Вип. 63. С. 203–206. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/63.2.41.

Соменко Д., Трифонова О., Садовий М. Використання штучного інтелекту та нейромереж в освітньому процесі з фахових дисциплін студентами спеціальності «Професійна освіта (цифрові технології)». Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Педагогіка. 2023. № 1. С. 45–55.

Aktay S. The usability of Images Generated by Artificial Intelligence (AI) in Edu-cation. International technology and education journal. 2022. № 6 (2). P. 51–62.

Borova T., Chekhratova O., Marchuk A., Pohorielova T., Zakharova A. Fostering Students’ Responsibility and Learner Autonomy by Using Google Educational Tools. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2021. No. 13(3). P. 73–94.

Borova T., Pohorielova T. Leadership for Sustainability as a Reflection of Students’ Professional Responsibility. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Ad Didacticam Biologiae Pertinentia. 2019. No. 9. P. 30–34.

Dogan M. E., Goru Dogan T., Bozkurt A. The Use of Artificial Intelligence (AI) in Online Learning and Distance Education Processes. A Systematic Review of Empirical Studies. Applied Sciences. 2023. № 13 (5). Р. 3056. DOI: https://doi.org/10.3390/app13053056.

Halchenko V., Skoryk T., Bartienieva I., Nozdrova O., Shtainer T., Snyatkova T. The Technology of Forming the Professional Culture of Future Teachers: from Reflection to Creativity. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2022. No. 14 (4 Sup.1). P. 36–57.

Halchenko V., Snyatkova T., Semencha L., Bilozerska S., Tryfonova O., Ahiliar Tukler V. The Concept of Forming the Foundations of the Future Teacher’s Professional Culture in the Context of Higher Education in Ukraine. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2023. No. 15 (4). P. 219–236.

Liu L. M. Analysis on class participation based on artificial intelligence. Revue d'Intelligence Artificielle. 2020. № 3. P. 369–375.

References

Demianenko, V. (2020). Mekhanizmy vykorystannia osvitnikh platform z elementamy shtuchnoho intelektu dlia formuvannia informatsiino-doslidnytskoi kompetentnosti [Mechanisms of using educational platforms with elements of artificial intelligence for the formation of information and research competence]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy [Theory and practice of social systems management], 4, 93-100. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2020_4_11 [in Ukrainian].

Marienko, M., & Kovalenko, V. (2023). Shtuchnyi intelekt ta vidkryta nauka v osviti [Artificial intelligence and open science in education]. Fizyko-matematychna osvita [Physical and mathematical education], 38, 1, 48-53. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-0075 [in Ukrainian].

Melnyk, A. V. (2023). Zastosuvannia shtuchnoho intelektu v osvitnʹomu seredovyshchi: potentsial ta vyklyky [Application of artificial intelligence in the educational environment: potential and challenges]. In Rozvytok pedahohichnoyi maysternosti maybutnʹoho pedahoha v umovakh osvitnʹykh transformatsiy [The development of pedagogical skill of the future teacher in the conditions of educational transformations]: materialy III Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoji konferentsiyi (pp. 250-253). Hlukhiv [in Ukrainian].

Prysyazhnyuk, O. V., Lupan, I. V., & Knidze, M. I. (2023). Vykorystannia vizualizatsiyi murashynoho alhorytmu dlya doslidzhennia elementiv shtuchnoho intelektu u shkilʹnomu kursi informatyky [Using Ant Algorithm Visualization to Explore Elements of Artificial Intelligence in a School Computer Science Course]. Naukovi zapysky. Problemy pryrodnycho-matematychnoji, tekhnolohichnoyi ta profesiynoyi osvity [Proceedings. Problems of science, mathematics, technology and professional education], 1, 29-34. DOI: https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2023-1-49 [in Ukrainian].

Rozlutsʹka, H. M., Hayovych, Ye. F., & Nazarov, V. S. (2023). Shtuchnyy intelekt yak innovatsiynyy dydaktychyy zasib [Artificial Intelligence as Innovative Didactic Tool]. Informatsiyno-komunikatsiyni tekhnolohiyi v osviti [Information and communication technologies in education], 63, 203-206. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/63.2.41 [in Ukrainian].

Somenko, D., Tryfonova, O., & Sadovyi, M. (2023). Vykorystannia shtuchnoho intelektu ta neyromerezh v osvitnʹomu protsesi z fakhovykh dystsyplin studentamy spetsialʹnosti "Profesina osvita (tsyfrovi tekhnolohiyi)" [The use of artificial intelligence and neural networks in the educational process of professional disciplines by students of the specialty "Professional education (digital technologies)"]. Naukovi zapysky Ternopilsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatyuka. Pedahohika [Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Pedagogy], 1, 45-55 [in Ukrainian].

Aktay, S. (2022). The usability of Images Generated by Artificial Intelligence (AI) in Edu-cation. International technology and education journal, 6 (2), 51-62.

Borova, T., Chekhratova, O., Marchuk, A., Pohorielova, T., & Zakharova, A. (2021). Fostering Students’ Responsibility and Learner Autonomy by Using Google Educational Tools. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13 (3), 73-94.

Borova, T., & Pohorielova, T. (2019). Leadership for Sustainability as a Reflection of Students’ Professional Responsibility. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Ad Didacticam Biologiae Pertinentia, 9, 30-34.

Dogan, M. E., Goru Dogan, T., & Bozkurt, A. (2023). The Use of Artificial Intelligence (AI) in Online Learning and Distance Education Processes. A Systematic Review of Empirical Studies. Applied Sciences, 13 (5), 3056. DOI: https://doi.org/10.3390/app13053056 [In English].

Halchenko, V., Skoryk, T., Bartienieva, I., Nozdrova, O., Shtainer, T., & Snyatkova, T. (2022). The Technology of Forming the Professional Culture of Future Teachers: from Reflection to Creativity. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14 (4 Sup.1), 36-57.

Halchenko, V., Snyatkova, T., Semencha, L., Bilozerska, S., Tryfonova, O., & Ahiliar Tukler, V. (2023). The Concept of Forming the Foundations of the Future Teacher’s Professional Culture in the Context of Higher Education in Ukraine. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 15 (4), 219-236.

Liu, L. M. (2020). Analysis on class participation based on artificial intelligence. Revue d'Intelligence Artificielle, 3, 369-375.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Колесник, О. В., Терещенко, А. В., & Фастівець, А. В. (2024). Особливості використання технологій штучного інтелекту в удосконаленні викладацької діяльності . Імідж сучасного педагога, (4(217), 25–32. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-25-32