Професіограма майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти: практико-орієнтований підхід
Ключові слова:
професійна підготовка; магістрант; керівник закладу загальної середньої освіти; професіограма; технологія майндмеппінгу; дидактичні умови; практико-орієнтований підхідАнотація
Авторка презентує практико-орієнтований підхід до професіограми майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти (ЗЗСО). Професіограма майбутнього керівника ЗЗСО позиціонується як науково-теоретична модель професійного портрету освітнього менеджера, яку магістрант динамічно досліджує у процесі навчання у магістратурі педагогічного університету. Виокремлено дидактичні умови реалізації практико-орієнтованого підходу до професіограми майбутнього керівника ЗЗСО у системі професійної підготовки магістрантів:
1) доповнення освітнього компонента «Освітній менеджмент» магістерської програми «Управління навчальним закладом» модулем «Професіограма керівника закладу загальної середньої освіти»;
2) проведення для магістрантів практикумів «Організаційно-педагогічна діяльність керівника закладу загальної середньої освіти» на базі закладів із залученням освітніх менеджерів;
3) розроблення професіограми майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти за допомогою технології майндмеппінгу у контексті «теорія-практика».
Посилання
Виговська О. Місія директора. Директор школи, ліцею, гімназії. 2002. № 1/2. С. 95–110.
Грицай Н. Професійний портрет сучасного вчителя біології. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2014. № 3. С. 39–48.
Єрмоленко А. О. Професіограма й професійний портрет сучасного вчителя історії. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2015. Вип. 124. С. 78–81.
Жерносек І. Професіограма директора школи нового типу: ліцею, гімназії, колегіуму. Управління освітою. 2004. № 92. С. 8–9.
Кононец Н. В. Технологія майндмеппінгу як педагогічна технологія ресурсно-орієнтованого навчання інформатики в коледжі. Наукові праці ДонНТУ. Педагогіка, психологія і соціологія. 2013. № 2 (14). С. 125–131.
Лунячек В. Е. Педагогічний менеджмент : навч. посіб. 2-ге вид., випр. Харків : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2015. 512 с.
Найдьонов І. М. Основи освітянського менеджменту : навч. посіб. Київ : ДП «Вид. дім «Персонал», 2019. Ч. 2. 270 с.
Професіографічний підхід у системі вищої освіти : монографія / колектив авторів, за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во О. О. Євенок, 2019. 328 с.
Синявський В. В. Професіограми і психограми професій педагогічного спрямування : метод. посіб. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. 84 с.
Юрченко В. Професіограма сучасного керівника закладу освіти. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. 2021. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-14.05.2021.v2.30
References
Vyhovska, O. (2002). Misiia dyrektora [Director's mission]. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii [Director of a school, lyceum, gymnasium], 1/2, 95-110 [in Ukrainian].
Hrytsai, N. (2014). Profesiinyi portret suchasnoho vchytelia biolohii [Professional portrait of a modern biology teacher]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Pedagogy and psychology of professional education], 3, 39-48 [in Ukrainian].
Iermolenko, A. O. (2015). Profesiohrama y profesiinyi portret suchasnoho vchytelia istorii [Professional profile and professional portrait of a modern history teacher]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences], 124, 78-81 [in Ukrainian].
Zhernosek, I. (2004). Profesiohrama dyrektora shkoly novoho typu: litseiu, himnazii, kolehiumu [Profile of the director of a new type of school: lyceum, gymnasium, collegium]. Upravlinnia osvitoiu [Management of education], 92, 8-9 [in Ukrainian].
Kononets, N. V. (2013). Tekhnolohiia maindmeppinhu yak pedahohichna tekhnolohiia resursno-oriientovanoho navchannia informatyky v koledzhi [Mind mapping technology as a pedagogical technology of resource-oriented teaching of informatics in college]. Naukovi pratsi DonNTU. Pedahohika, psykholohiia i sotsiolohiia [Scientific works of DonNTU. Pedagogy, psychology and sociology], 2 (14), 125-131 [in Ukrainian].
Luniachek, V. E. (2015). Pedahohichnyi menedzhment [Pedagogical management]: navchalnyi posibnyk. Kharkiv: Vyd-vo KharRI NADU «Mahistr» [in Ukrainian].
Naidonov, I. M. (2019). Osnovy osvitianskoho menedzhmentu [Basics of educational management]: navch. posib. (Vol. 2). Kyiv: DP «Vyd. dim «Personal» [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O. A. (Ed.). (2019). Profesiohrafichnyi pidkhid u systemi vyshchoi osvity [Professional approach in the system of higher education]: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo O. O. Yevenok [in Ukrainian].
Syniavskyi, V. V. (2014). Profesiohramy i psykhohramy profesii pedahohichnoho spriamuvannia [Profesiograms and psychograms of pedagogical professions]: metod. posibnyk. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].
Iurchenko, V. (2021). Profesiohrama suchasnoho kerivnyka zakladu osvity [Profile of a modern head of an educational institution]. Zbirnyk naukovykh prats ΛΌHOΣ [Collection of scientific papers ΛΌГOΣ]. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-14.05.2021.v2.30 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).