Професіограма майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти: практико-орієнтований підхід

Автор(и)

  • Руслана Миколаївна Величко Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-8122-473X

Ключові слова:

професійна підготовка; магістрант; керівник закладу загальної середньої освіти; професіограма; технологія майндмеппінгу; дидактичні умови; практико-орієнтований підхід

Анотація

Авторка презентує практико-орієнтований підхід до професіограми майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти (ЗЗСО). Професіограма майбутнього керівника ЗЗСО позиціонується як науково-теоретична модель професійного портрету освітнього менеджера, яку магістрант динамічно досліджує у процесі навчання у магістратурі педагогічного університету. Виокремлено дидактичні умови реалізації практико-орієнтованого підходу до професіограми майбутнього керівника ЗЗСО у системі професійної підготовки магістрантів:

1)      доповнення освітнього компонента «Освітній менеджмент» магістерської програми «Управління навчальним закладом» модулем «Професіограма керівника закладу загальної середньої освіти»;

2)      проведення для магістрантів практикумів «Організаційно-педагогічна діяльність керівника закладу загальної середньої освіти» на базі закладів із залученням освітніх менеджерів;

3)      розроблення професіограми майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти за допомогою технології майндмеппінгу у контексті «теорія-практика».

Біографія автора

Руслана Миколаївна Величко, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

здобувачка вищої освіти ступеня доктора філософії

Посилання

Виговська О. Місія директора. Директор школи, ліцею, гімназії. 2002. № 1/2. С. 95–110.

Грицай Н. Професійний портрет сучасного вчителя біології. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2014. № 3. С. 39–48.

Єрмоленко А. О. Професіограма й професійний портрет сучасного вчителя історії. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2015. Вип. 124. С. 78–81.

Жерносек І. Професіограма директора школи нового типу: ліцею, гімназії, колегіуму. Управління освітою. 2004. № 92. С. 8–9.

Кононец Н. В. Технологія майндмеппінгу як педагогічна технологія ресурсно-орієнтованого навчання інформатики в коледжі. Наукові праці ДонНТУ. Педагогіка, психологія і соціологія. 2013. № 2 (14). С. 125–131.

Лунячек В. Е. Педагогічний менеджмент : навч. посіб. 2-ге вид., випр. Харків : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2015. 512 с.

Найдьонов І. М. Основи освітянського менеджменту : навч. посіб. Київ : ДП «Вид. дім «Персонал», 2019. Ч. 2. 270 с.

Професіографічний підхід у системі вищої освіти : монографія / колектив авторів, за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во О. О. Євенок, 2019. 328 с.

Синявський В. В. Професіограми і психограми професій педагогічного спрямування : метод. посіб. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. 84 с.

Юрченко В. Професіограма сучасного керівника закладу освіти. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. 2021. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-14.05.2021.v2.30

References

Vyhovska, O. (2002). Misiia dyrektora [Director's mission]. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii [Director of a school, lyceum, gymnasium], 1/2, 95-110 [in Ukrainian].

Hrytsai, N. (2014). Profesiinyi portret suchasnoho vchytelia biolohii [Professional portrait of a modern biology teacher]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Pedagogy and psychology of professional education], 3, 39-48 [in Ukrainian].

Iermolenko, A. O. (2015). Profesiohrama y profesiinyi portret suchasnoho vchytelia istorii [Professional profile and professional portrait of a modern history teacher]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences], 124, 78-81 [in Ukrainian].

Zhernosek, I. (2004). Profesiohrama dyrektora shkoly novoho typu: litseiu, himnazii, kolehiumu [Profile of the director of a new type of school: lyceum, gymnasium, collegium]. Upravlinnia osvitoiu [Management of education], 92, 8-9 [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2013). Tekhnolohiia maindmeppinhu yak pedahohichna tekhnolohiia resursno-oriientovanoho navchannia informatyky v koledzhi [Mind mapping technology as a pedagogical technology of resource-oriented teaching of informatics in college]. Naukovi pratsi DonNTU. Pedahohika, psykholohiia i sotsiolohiia [Scientific works of DonNTU. Pedagogy, psychology and sociology], 2 (14), 125-131 [in Ukrainian].

Luniachek, V. E. (2015). Pedahohichnyi menedzhment [Pedagogical management]: navchalnyi posibnyk. Kharkiv: Vyd-vo KharRI NADU «Mahistr» [in Ukrainian].

Naidonov, I. M. (2019). Osnovy osvitianskoho menedzhmentu [Basics of educational management]: navch. posib. (Vol. 2). Kyiv: DP «Vyd. dim «Personal» [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O. A. (Ed.). (2019). Profesiohrafichnyi pidkhid u systemi vyshchoi osvity [Professional approach in the system of higher education]: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo O. O. Yevenok [in Ukrainian].

Syniavskyi, V. V. (2014). Profesiohramy i psykhohramy profesii pedahohichnoho spriamuvannia [Profesiograms and psychograms of pedagogical professions]: metod. posibnyk. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].

Iurchenko, V. (2021). Profesiohrama suchasnoho kerivnyka zakladu osvity [Profile of a modern head of an educational institution]. Zbirnyk naukovykh prats ΛΌHOΣ [Collection of scientific papers ΛΌГOΣ]. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-14.05.2021.v2.30 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Величко, Р. М. (2024). Професіограма майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти: практико-орієнтований підхід . Імідж сучасного педагога, (4(217), 47–51. вилучено із https://isp.pano.pl.ua/article/view/308652

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ