Провідні тенденції у формуванні навичок гри на ударних інструментах
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-122-125Ключові слова:
навички; ударні інструменти; навички гри на ударних інструментах; навчання; освітній процес; методика; тенденціїАнотація
Досліджено провідні тенденції у формуванні навичок гри на ударних інструментах. Автор розглядає розвиток методики гри на ударних інструментах в Радянському Союзі та після отримання незалежності Україною. Розвиток цивілізації, науково-технічний прогрес, глобалізація й цифровізація вимагають постійного оновлення існуючих методик навчання, їхної адаптації до конкретних інструментів і впровадження в освітній процес. Для цього необхідно постійно досліджувати основні тенденції у формуванні навичок гри на ударних інструментах. Зроблені висновки спрямовані на розвиток гри на ударних інструментах як ключового фактору в повноцінному освітньому процесі та стимулюванні творчого розвитку учнів.
Посилання
Гончарик О. П., Місько І. В. Програма для музичної школи, музичного відділення початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу школи естетичного виховання). Музичний інструмент «Ударні інструменти». Вінниця : ПП Нова книга, 2007. 100 с.
Димченко С. С. До питання еволюції методики гри на ударних інструментах. Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної культури України та зарубіжжя. 2023. № 1. С. 128–134.
Дудник Є. І., Зінченко В. М. Типова навчальна програма з навчальної дисципліни «Ударні інструменти» елементарного підрівня початкової мистецької освіти. Київ, 2020. 32 с.
Кань В. Структурні особливості емоційно-образного мислення студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів. Сучасна мистецька освіта. 2018. № 1. С. 93–96.
Макієвський С. А. Техніка гри на ударній установці. Ч. 1. Київ : Музична Україна, 1989. 166 с.
Павлова Г. А. Педагогічні інновації в контексті інклюзивного навчання в мистецькій школі. Інклюзія в мистецькій освіті: виклики, практики, перспективи. 2019. № 1. С. 284–295.
Рало Г. О. Інноваційні методи навчання, які використовуються в класі ударних інструментів. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2020. № 2 (131). С. 14–22.
Штейман В. П. Життя, віддане улюбленій професії (К. М. Купінський). Музичне виконавство. 1979. № 10. С. 194–200.
Шульс Я. В., Тітов О. М. Особливості формування навичок гри на ударній установці : методичні рекомендації до постановки ігрового апарату для елементарного підрівня початкової мистецької освіти. Київ, 2023. 30 с.
Lu N. Research on Intelligent Assistant Teaching System for National Musical Instruments Based on PSS. Design Studies and Intelligence Engineering. 2024. № 1. С. 1083–1095.
References
Honcharyk, O. P., & Misʹko, I. V. (2007). Prohrama dlya muzychnoyi shkoly, muzychnoho viddilennya pochatkovoho spetsializovanoho mystetsʹkoho navchalʹnoho zakladu shkoly estetychnoho vykhovannya). Muzychnyy instrument «Udarni instrumenty» [Program for a music school, music department of an elementary specialized art educational institution of a school of aesthetic education). Musical instrument «Percussion instruments»]. Vinnytsya: PP Nova knyha [in Ukrainian].
Dymchenko, S. S. (2023). Do pytannya evolyutsiyi metodyky hry na udarnykh instrumentakh [To the question of the evolution of the technique of playing percussion instruments]. Istoriya stanovlennya ta perspektyvy rozvytku dukhovoyi muzyky v konteksti natsionalʹnoyi kulʹtury Ukrayiny ta zarubizhzhya [The history of formation and development prospects of brass music in the context of the national culture of Ukraine and abroad], 1, 128-134 [in Ukrainian].
Dudnyk, E. I., & Zinchenko, V. M. (2020). Typova navchalʹna prohrama z navchalʹnoyi dystsypliny «Udarni instrumenty» elementarnoho pidrivnya pochatkovoyi mystetsʹkoyi osvity [Typical curriculum for the discipline «Percussion instruments» of the elementary sub-level of primary art education]. Kyiv [in Ukrainian].
Kan, V. (2018). Strukturni osoblyvosti emotsiyno-obraznoho myslennya studentiv fakulʹtetiv mystetstv pedahohichnykh universytetiv [Structural features of emotional and figurative thinking of students of arts faculties of pedagogical universities]. Suchasna mystetsʹka osvita [Modern art education], 1, 93-96 [in Ukrainian].
Makiyevsʹkyi, S. A. (1989). Tekhnika hry na udarniy ustanovtsi [Technique of playing on a percussion set]. Kyiv: Muzychna Ukrayina [in Ukrainian].
Pavlova, H. A. (2019). Pedahohichni innovatsiyi v konteksti inklyuzyvnoho navchannya v mystetsʹkiy shkoli [Pedagogical innovations in the context of inclusive education in an art school]. Inklyuziya v mystetsʹkiy osviti: vyklyky, praktyky, perspektyvy [Inclusion in art education: challenges, practices, perspectives], 1, 284-295 [in Ukrainian].
Ralo, H. O. (2020). Innovatsiyni metody navchannya, yaki vykorystovuyutʹsya v klasi udarnykh instrumentiv [Innovative teaching methods used in the class of percussion instruments]. Naukovyy visnyk Pivdennoukrayinsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynsʹkoho [Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushinskyi], 2 (131), 14-22 [in Ukrainian].
Shteyman, V. P. (1979). Zhyttya, viddane ulyubleniy profesiyi (K. M. Kupinsʹkyy) [Life dedicated to a beloved profession (K. M. Kupinsky)]. Muzychne vykonavstvo [Musical performance], 10, 194-200 [in Ukrainian].
Shulʹs, Y. V., & Titov, O. M. (2023). Osoblyvosti formuvannya navychok hry na udarniy ustanovtsi: metodychni rekomendatsiyi do postanovky ihrovoho aparatu dlya elementarnoho pidrivnya pochatkovoyi mystetsʹkoyi osvity [Peculiarities of formation of playing skills on a percussion set: methodical recommendations for setting up a game apparatus for the elementary sub-level of primary art education]. Kyiv [in Ukrainian].
Lu, N. (2024). Research on Intelligent Assistant Teaching System for National Musical Instruments Based on PSS [Research on Intelligent Assistant Teaching System for National Musical Instruments Based on PSS]. Design Studies and Intelligence Engineering, 1, 1083-1095.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).