Теоретичне обґрунтування моделі професійно-особистісного розвитку педагога у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти

Автор(и)

  • Оксана Михайлівна Оліферчук Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Україна https://orcid.org/0000-0003-0764-9438

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-52-56

Ключові слова:

професійно-особистісний розвиток; індивідуальна освітня траєкторія; неперервна освіта; інформальна освіта; інформаційно-аналітичний ресурс

Анотація

Висвітлено теоретичне обґрунтування моделі професійно-особистісного розвитку педагога. Здійснено аналіз і виявлено зовнішні та внутрішні ризики, які можуть впливати на рівень професійно-особистісного розвитку педагога в умовах неформальної та інформальної освіти. Обрано модель структурно-функціонального типу, яка допомагає відстежити роль інформаційно-аналітичного ресурсу «Методична скарбничка» та вплив на професійно-особистісний розвиток педагога в БІНПО. Акцентовано увагу на методичному супроводі професійного розвитку педагога засобами інформаційно-аналітичного ресурсу у міжкурсовий період.

Біографія автора

Оксана Михайлівна Оліферчук, Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України

старша викладачка кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін

Посилання

Закон України №2145-VIII «Про освіту» (2017). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 06.06.2024).

Концепція цифровізації Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти на 2022-2026 роки / уклад. В. Сидоренко. Біла Церква : БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України, 2022. 28 с.

Кулішов В. С. Сучасні підходи до професійно-особистісного розвитку педагога закладу професійної (професійно-технічної) освіти. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2020. Вип. 12. С. 263–272.

Освітньо-професійна програма підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання закладів професійної освіти «Розвиток фахової компетентності майстрів виробничого навчання закладів професійної освіти в умовах інноваційних освітніх викликів» / уклад.: В. Сидоренко, О. Юденкова, С. Шевчук. Біла Церква, 2023. 78 с.

Петрушак О. М. Роль інформаційно-аналітичного ресурсу «Методична скарбничка» Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти для професійно-особистісного розвитку педагога. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. (категорія «Б»). 2023. № 4 (211). С. 62–69. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/282572. URL: http://lib.iitta.gov.ua/735848/ (дата звернення: 06.06.2024).

Положення про організацію освітнього процесу в умовах змішаного навчання у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти / уклад.: В. Сидоренко, В. Кулішов. Біла Церква : БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України, 2021. 24 с.

Професійний стандарт «Майстер виробничого навчання» : наказ Міністерства економіки України від 17 серпня 2021 року, № 430-21. URL: https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/346-430_majster_virobnicogo_navcanna.pdf (дата звернення: 06.06.2024).

Сидоренко В. В. Стратегія розвитку Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти на 2020–2025 роки. Біла Церква : БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України, 2020. 52 с.

References

Zakon Ukrainy №2145-VIII «Pro osvitu» [Law of Ukraine No. 2145-VIII "On Education"]. (2017). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Sydorenko, V. (Comp.). (2022). Kontseptsiia tsyfrovizatsii Bilotserkivskoho instytutu neperervnoi profesiinoi osvity na 2022-2026 roky [The concept of digitization of the Bilotserk Institute of Continuing Professional Education for 2022-2026]. Bila Tserkva: BINPO DZVO «UMO» NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Kulishov, V. S. (2020). Suchasni pidkhody do profesiino-osobystisnoho rozvytku pedahoha zakladu profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity [Modern approaches to the professional and personal development of a teacher of a professional (vocational and technical) education institution]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty [Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects], 12, 263-272 [in Ukrainian].

Sydorenko, V., Yudenkova, O., & Shevchuk, S. (Comps.). (2023). Osvitno-profesiina prohrama pidvyshchennia kvalifikatsii maistriv vyrobnychoho navchannia zakladiv profesiinoi osvity «Rozvytok fakhovoi kompetentnosti maistriv vyrobnychoho navchannia zakladiv profesiinoi osvity v umovakh innovatsiinykh osvitnikh vyklykiv» [Educational and vocational training program for industrial training masters of vocational education institutions "Development of professional competence of industrial training masters of vocational education institutions in the conditions of innovative educational challenges"]. Bila Tserkva [in Ukrainian].

Petrushak, O. M. (2023). Rol informatsiino-analitychnoho resursu «Metodychna skarbnychka» Bilotserkivskoho instytutu neperervnoi profesiinoi osvity dlia profesiino-osobystisnoho rozvytku pedahoha [The role of the information and analytical resource "Methodical treasury" of the Bila Tserkva institute of continuous professional education for the professional and personal development of a teacher]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4 (211), 62-69. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/282572. http://lib.iitta.gov.ua/735848/ [in Ukrainian].

Sydorenko, V., & Kulishov, V. (Comps.). (2021). Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu v umovakh zmishanoho navchannia u Bilotserkivskomu instytuti neperervnoi profesiinoi osvity [Regulations on the organization of the educational process in the conditions of mixed education at the Belotserk Institute of Continuing Professional Education]. Bila Tserkva: BINPO DZVO «UMO» NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Profesiinyi standart «Maister vyrobnychoho navchannia» [Professional standard "Master of industrial training"]: nakaz Ministerstva ekonomiky Ukrainy vid 17 serpnia 2021 roku, № 430-21. Retrieved from https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/346-430_majster_virobnicogo_navcanna.pdf [in Ukrainian].

Sydorenko, V. V. (2020). Stratehiia rozvytku Bilotserkivskoho instytutu neperervnoi profesiinoi osvity na 2020–2025 roky [Development strategy of the Belotserk Institute of Continuing Professional Education for 2020–2025]. Bila Tserkva: BINPO DZVO «UMO» NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Оліферчук, О. М. (2024). Теоретичне обґрунтування моделі професійно-особистісного розвитку педагога у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти . Імідж сучасного педагога, (4(217), 52–56. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-52-56

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА