Трансформація засад дистанційного навчання в умовах викликів сьогодення

Автор(и)

  • Алла Василівна Лисенко Фаховий медико-фармацевтичний коледж Полтавського державного медичного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-8521-9383
  • Наталія Олегівна Якименко Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-0370-3073

Ключові слова:

дистанційне навчання; освітнє середовище; педагогічний процес; освітні ресурси; здобувачі освіти; емоційні навички

Анотація

Проаналізовано сучасні педагогічні умови, особливості впровадження технології дистанційного навчання в освітній процес закладів освіти в умовах викликів сьогодення, оскільки дистанційне навчання є невід’ємним складником функціонування сучасного соціуму й ґрунтується як на використанні раніше набутих знань, так і на їх трансформації, генеруванні нових ідей у навчанні й виробничій діяльності. Перелічено та схарактеризовано організаційно-педагогічні й дидактичні умови, особливості навчально-методичного наповнення ресурсу дистанційного навчання; окреслено питання важливості розвитку емоційних навичок учасників освітнього процесу в нинішніх умовах. Розвинений емоційний інтелект є помічним у навчанні, здатності керувати власними емоціями й розуміти емоції інших, будувати соціальні стосунки, демонструвати адаптивність, мати системне і критичне мислення, проявляти толерантність й емпатію.

Біографії авторів

Алла Василівна Лисенко, Фаховий медико-фармацевтичний коледж Полтавського державного медичного університету

кандидатка педагогічних наук, доцентка, викладачка вищої категорії

Наталія Олегівна Якименко, Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради

кандидатка педагогічних наук, учителька-методист

Посилання

Блажук О. Організація дистанційного навчання майбутніх офіцерів-прикордонників з використанням інформаційних технологій. Науковий вісник Ужгородського університету. 2011. Вип. 22. С. 14–16.

Брикіна О. Синергетичні засади моделювання дистанційної освіти майбутнього педагога. Рідна школа. 2006. № 6. С. 36–38.

Гуц Н., Ячменик М., Руда О. Дистанційні платформи для навчання і саморозвитку здобувачів вищої освіти в умовах воєнного часу. Академічні візії. 2023. № 16. С. 1–8. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/156/ (дата звернення: 12.06.2024)

Дистанційне навчання: психологічні засади : монографія / М. Смульсон, Ю. Машбиць, М. Жалдак та ін.; за ред. М. Смульсон. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. 240 с.

Звиняцьківська З., Коберник І. Організація дистанційного навчання в школі : метод. рекомендації. Київ : ГО «Смарт освіта», 2020. 71 с.

Інформаційне, методичне та організаційне забезпечення дистанційного навчання у вищих навчальних закладах України : монографія / М. Мазур, Ю. Зубань, С. Іванець та ін. Суми : Сумський державний університет, 2013. 152 с.

Кудіна Т. Дистанційні форми навчання української мови як іноземної. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 6. С. 217–227. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_6_29

Маятіна Н., Лисенко Т., Дмитрієнко О. Сучасні моделі дистанційного навчання. Український педагогічний журнал. 2021. № 2. С. 84–95.

Мотилькова З. Аналіз впровадження дистанційної освіти в спеціальній школі (для осіб із вадами слуху). Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. № 6. С. 196–206.

Оксенюк І. Упровадження очно-дистанційної форми навчання в освітню діяльність інституту. Педагогічний пошук. 2014. № 4 (84). С. 35–37.

Положення про дистанційне навчання : затверджене Наказом міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2013 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 (дата звернення: 22.06.2024)

Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року : Указ Президента від 30.09.2019 № 722/2019. URL: http://surl.li/cmwad (дата звернення: 02.06.2024).

Світовий досвід організації та розвитку університетської системи дистанційного навчання / уклад.: І. Кулага, Д. Ільницький, С. Стрельник та ін. Київ : Інститут вищої освіти КНЕУ імені Вадима Гетьмана, 2013. 38 с.

Шаран Р. Провідні тенденції розвитку дистанційної освіти в Україні. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2012. № 5. С. 220–224.

Piaget J. The construction of reality in the child. New York : Basic Books, 1954.

References

Blazhuk, O. (2011). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv z vykorystanniam informatsiinykh tekhnolohii [Organization of remote training of future border guards using information technologies]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu [Scientific Bulletin of Uzhhorod University], 22, 14-16 [in Ukrainian].

Brykina, O. (2006). Synerhetychni zasady modeliuvannia dystantsiinoi osvity maibutnoho pedahoha [Synergistic principles of modeling distance education of the future teacher]. Ridna shkola [Native school], 6, 36-38 [in Ukrainian].

Huts, N., Yachmenyk, M., & Ruda, O. (2023). Dystantsiini platformy dlia navchannia i samorozvytku zdobuvachiv vyshchoi osvity v umovakh voiennoho chasu [Remote platforms for training and self-development of higher education seekers in wartime conditions]. Akademichni vizii [Academic visions], 16, 1-8. Retrieved from https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/156/ [in Ukrainian].

Smulson, M. (Ed.). (2012). Dystantsiine navchannia: psykholohichni zasady [Distance learning: psychological foundations]: monohrafiia. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].

Zvyniatskivska, Z., & Kobernyk, I. (2020). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli [Organization of distance learning at school]: metodychni rekomendatsii. Kyiv: HO «Smart osvita» [in Ukrainian].

Mazur, M., Zuban, Yu., & Ivanets, S. et al. (2013). Informatsiine, metodychne ta orhanizatsiine zabezpechennia dystantsiinoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Informational, methodical and organizational support for distance learning in higher educational institutions of Ukraine]: monohrafiia. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet [in Ukrainian].

Kudina, T. (2015). Dystantsiini formy navchannia ukrainskoi movy yak inozemnoi [Distance forms of learning the Ukrainian language as a foreign language]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 6, 217-227. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_6_29 [in Ukrainian].

Maiatina, N., Lysenko, T., & Dmytriienko, O. (2021). Suchasni modeli dystantsiinoho navchannia [Modern models of distance learning]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal [Ukrainian Pedagogical Journal], 2, 84-95 [in Ukrainian].

Motylkova, Z. (2013). Analiz vprovadzhennia dystantsiinoi osvity v spetsialnii shkoli (dlia osib iz vadamy slukhu) [Analysis of the implementation of distance education in a special school (for people with hearing impairments)]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 6, 196-206 [in Ukrainian].

Okseniuk, I. (2014). Uprovadzhennia ochno-dystantsiinoi formy navchannia v osvitniu diialnist instytutu [Implementation of face-to-face and distance education in the educational activities of the institute]. Pedahohichnyi poshuk [Pedagogical search], 4 (84), 35-37 [in Ukrainian].

Polozhennia pro dystantsiine navchannia [Regulations on distance learning]: zatverdzhene Nakazom ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 25 kvitnia 2013 r. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 [in Ukrainian].

Pro Tsili staloho rozvytku Ukrainy na period do 2030 roku [About the Sustainable Development Goals of Ukraine for the period until 2030]: Ukaz Prezydenta vid 30.09.2019 № 722/2019. Retrieved from http://surl.li/cmwad [in Ukrainian].

Kulaha, I., Ilnytskyi, D., & Strelnyk, S., et al. (Comps.). (2013). Svitovyi dosvid orhanizatsii ta rozvytku universytetskoi systemy dystantsiinoho navchannia [World experience in the organization and development of the university distance learning system]. Kyiv: Instytut vyshchoi osvity KNEU imeni Vadyma Hetmana [in Ukrainian].

Sharan, R. (2012). Providni tendentsii rozvytku dystantsiinoi osvity v Ukraini [Leading trends in the development of distance education in Ukraine]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina» [Collection of scientific works of the Khmelnytskyi Institute of Social Technologies of the University "Ukraine"], 5, 220-224 [in Ukrainian].

Piaget, J. (1954). The construction of reality in the child. New York: Basic Books.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Лисенко, А. В., & Якименко, Н. О. (2024). Трансформація засад дистанційного навчання в умовах викликів сьогодення. Імідж сучасного педагога, (4(217), 62–66. вилучено із https://isp.pano.pl.ua/article/view/308159

Номер

Розділ

НАВЧАЮЧИ - ВЧИМОСЯ