Стан цифрового освітнього середовища закладів загальної середньої освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-37-41Ключові слова:
цифрове освітнє середовище; цифровий розвиток закладів загальної середньої освіти; цифрова грамотність; електронний журнал; електронний щоденникАнотація
Висвітлено актуальність проблеми розвитку цифрового освітнього середовища закладів загальної середньої освіти в умовах стрімкого цифрового розвитку суспільства та зазначено важливість цього питання під час формату дистанційного навчання. Проаналізовано результати попередніх досліджень і публікацій науковців із питання формування та розвитку цифрового освітнього середовища. Наведено результати опитування, проведеного серед керівників закладів загальної середньої освіти щодо стану сформованості цифрового освітнього середовища у підпорядкованих їм закладів, і, спираючись на ці дані, сформовано ключові питання, над якими необхідно працювати для успішного вирішення проблеми. Зазначено фактори, що негативно впливають на процес навчання з використанням цифрових технологій у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовано, скільки відсотків закладів керуються стратегією цифрового розвитку та використовують у своїй діяльності платформи дистанційної освіти, що включають у себе електронний журнал та електронний щоденник.
.
Посилання
Аханова А. Цифрове освітнє середовище: проблеми та перспективи. Digital transformation and technologies for sustainable development all branches of modern education, science and practice : materials International Scientific and Practical Conference Proceeding, January 26, 2023. International Academy of Applied Sciences in Lomza (Poland), State Biotechnological University (Ukraine). Lomza, Poland, 2023. Part 1. Р. 42–46. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/29041
Бехта І. А., Ковалевська Т. І. Цифрова компетенція освітян в умовах невідкладної цифровізації освіти. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Філологія. 2022. Вип. 14 (82). С. 109–112.
Биков В., Спірін О., Пінчук О. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). Київ : ВД «Сам», 2017. С. 191–198.
Гуржій А. М., Карташова Л. А., Лапінський В. В. Інформатизація загальної середньої освіти в Україні. Modern achievements of science and educations : зб. пр. XІІІ Міжнар. наук. конф. Хмельницький : ХНУ, 2018. С. 9–13.
Морзе Н. Опис цифрової компетентності педагогічного працівника. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2019 С. 1–53. URL: https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/263/pdf
Найдьонова Л. А. Цифрові ризики в умовах дистанційної освіти в часи пандемії. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2021. № 3 (1). С. 1–4.
Овчарук О. В. Інформаційно-цифрове середовище закладу загальної середньої освіти: аналіз поняття у контексті цифровізації. Цифрова трансформація освіти України в умовах воєнного стану : зб. матеріалів звітної наук. конф. Інституту цифровізації освіти НАПН України. Київ, 2023. С. 50–52. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/735064/1/Ovcharuk_zvitna%202023.pdf
Проєкт Концепції цифрової трансформації освіти і науки на період до 2026 року. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon-zaproshuye-do-gromadskogo-obgovorennya
Сторонська О. Особливості професійної діяльності педагога в умовах цифрової трансформації освіти. Академічні візії. 2023. Вип. 24. С. 1–6.
Толочко С. В. Цифрова компетентність педагогів в умовах цифровізації закладів освіти та дистанційного навчання. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Педагогічні науки. 2021. Т. 169, № 13. С. 28–35. URL: https://visnyk.chnpu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/358
References
Akhanova, A. (2023). Tsyfrove osvitnie seredovyshche: problemy ta perspektyvy [Digital educational environment: problems and prospects]. In Digital transformation and technologies for sustainable development all branches of modern education, science and practice: materials International Scientific and Practical Conference Proceeding (Part 1, pp. 42-46). International Academy of Applied Sciences in Lomza (Poland), State Biotechnological University (Ukraine). Lomza, Poland. Retrieved from https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/29041 [in Ukrainian].
Bekhta, I. A., & Kovalevska, T. I. (2022). Tsyfrova kompetentsiia osvitian v umovakh nevidkladnoi tsyfrovizatsii osvity [Digital competence of educators in conditions of urgent digitization of education]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka aka-demiia». Filolohiia [Scientific notes of the National University "Ostroh Academy". Philology], 14 (82), 109-112 [in Ukrainian].
Bykov, V., Spirin, O., & Pinchuk, O. Problemy ta zavdannia suchasnoho etapu informatyzatsii osvity [Problems and tasks of the modern stage of informatization of education]. In Naukove zabezpechennia rozvytku osvity v Ukraini: aktualni problemy teorii i praktyky (do 25-richchia NAPN Ukrainy) [Scientific support for the development of education in Ukraine: topical problems of theory and practice (to the 25th anniversary of the National Academy of Sciences of Ukraine)] (pp. 191-198). Kyiv: VD «Sam» [in Ukrainian].
Hurzhii, A. M., Kartashova, L. A., & Lapinskyi, V. V. (2018). Informatyzatsiia zahalnoi serednoi osvity v Ukraini [Informatization of general secondary education in Ukraine]. In Modern achievements of science and educations: zb. pr. XIII Mizhnar. nauk. konf. (pp. 9-13). Khmelnytskyi: KhNU [in Ukrainian].
Morze, N. (2019). Opys tsyfrovoi kompetentnosti pedahohichnoho pratsivnyka [Description of the digital competence of the pedagogical worker Description of the digital competence of the pedagogical worker]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu [Open educational e-environment of a modern university], 1-53. Retrieved from https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/263/pdf [in Ukrainian].
Naidonova, L. A. (2021). Tsyfrovi ryzyky v umovakh dystantsiinoi osvity v chasy pandemii [Digital risks in the conditions of distance education during the pandemic]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy [Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine], 3 (1), 1-4 [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. V. (2023). Informatsiino-tsyfrove seredovyshche zakladu zahalnoi serednoi osvity: analiz poniattia u konteksti tsyfrovizatsii [Information and digital environment of the institution of general secondary education: analysis of the concept in the context of digitalization]. In Tsyfrova transformatsiia osvity Ukrainy v umovakh voiennoho stanu [Digital transformation of education in Ukraine under martial law], zbirnyk materialiv zvitna naukova konferentsiia Instytutu tsyfrovizatsii osvity NAPN Ukrainy (pp. 50-52). Kyiv. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/735064/1/Ovcharuk_zvitna%202023.pdf [in Ukrainian].
Proiekt Kontseptsii tsyfrovoi transformatsii osvity i nauky na period do 2026 roku [Project Concept of digital transformation of education and science for the period until 2026]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon-zaproshuye-do-gromadskogo-obgovorennya [in Ukrainian].
Storonska, O. (2023). Osoblyvosti profesiinoi diialnosti pedahoha v umovakh tsyfrovoi transformatsii osvity [Peculiarities of a teacher's professional activity in the conditions of digital transformation of education]. Akademichni vizii [Academic visions], 24, 1-6 [in Ukrainian].
Tolochko, S. V. (2021). Tsyfrova kompetentnist pedahohiv v umovakh tsyfrovizatsii zakladiv osvity ta dystantsiinoho navchannia [Digital competence of teachers in the conditions of digitization of educational institutions and distance learning]. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu "Chernihivsʹkyy kolehium" imeni T.H. Shevchenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Chernihiv Collegium National University named after T.G. Shevchenko. Pedagogical sciences], 169, 13, 28-35. Retrieved from https://visnyk.chnpu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/358 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).