Формування графічних навичок дітей дошкільного віку засобами природніх матеріалів
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-3(216)-89-92Ключові слова:
діти дошкільного віку; графічні навички; природні матеріали; підготовка руки дитини до письмаАнотація
Проблема формування графічних навичок дітей дошкільного віку набуває особливої ваги у контексті забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти. Актуалізується питання підготовки руки дітей дошкільного віку до письма. Підкреслюється необхідність використання природних матеріалів як ефективного засобу формування навичок письма у старших дошкільників. Розкрито основні методичні аспекти використання манної крупи у формуванні технічних і графічних навичок у дошкільників.
Описана методика формування навичок письма у дітей дошкільного віку, що допоможе стимулювати розвиток графічних навичок дітей дошкільного віку, сприятиме розвитку дрібної моторики та координації рухів. Розроблені та подані покрокові інструкції використання методу, який доцільно використовувати в практичній роботі під час роботи над розвитком графомоторних навичок, що полегшує, робить продуктивнішим і цікавішим процес підготовки руки дитини до письма.
Посилання
Базовий компонент дошкільної освіти. Київ, 2021.
Богуш А. М., Малиновська Н. В. Перші кроки грамоти: передшкільний вік. Вид. 2-ге. Київ : Слово, 2016. 424 с.
Дичківська І. М. Педагогіка М. Монтессорі: виклики сучасності : монографія. Рівне : Волин. обереги, 2016. 384 с.
Левицький В. Формування графомоторних вмінь у дітей молодшого шкільного віку з порушеннями розумового розвитку. Педагогічні науки. 2019. № 5. С. 121–130.
Маліновська Н. В. Гра як засіб формування навичок письма у дітей передшкільного віку. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2019. № 2. С. 26–31.
Маліновська Н. В. Підготовка ліворукої дитини до письма. Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ. 2019. № 1. С. 89–97.
Порівняльний аналіз ефективності способів підготовки дошкільника до письма : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Харківський держ. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. Харків, 1996. 188 с.
Хрестоматія з історії дошкільної педагогіки : навч. посіб. для студ. ВНЗ / упоряд.: З. Н. Борисова, В. З. Смаль. Київ : Вища школа, 1990. 423 с.
Чекстере О. Ю. Методичні рекомендації при організації занять пісковою анімацією з дошкільниками. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності : матеріали ХХIІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 30 травня 2023 року. Київ, 2023. C. 118–123.
Чекстере О. Ю. Просвітницька програма «піскова анімація» як інструмент психологічного забезпечення освітніх завдань НУШ в закладі дошкільної освіти. URL: file:///C:/Users/user/Desktop/Тези_ПРОСВІТНИЦЬКА%20ПРОГРАМА.pdf
References
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. (2021). Kyiv [in Ukrainian].
Bohush, A. M., & Malynovska, N. V. (2016). Pershi kroky hramoty: peredshkilnyi vik [The first steps of literacy: preschool age]. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Dychkivska, I. M. (2016). Pedahohika M. Montessori: vyklyky suchasnosti [M. Montessori’s pedagogy: modern challenges]: monohrafiia. Rivne: Volyn. oberehy [in Ukrainian].
Levytskyi, V. (2019). Formuvannia hrafomotornykh vmin u ditei molodshoho shkilnoho viku z porushenniamy rozumovoho rozvytku [Formation of graphomotor skills in children of primary school age with intellectual disabilities]. Pedahohichni nauky [Pedagogical Sciences], 5, 121-130 [in Ukrainian].
Malinovska, N. V. (2019). Hra yak zasib formuvannia navychok pysma u ditei peredshkilnoho viku [The game as a means of forming writing skills in preschool children]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho [Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushinskyi], 2, 26-31 [in Ukrainian].
Malinovska, N. V. (2019). Pidhotovka livorukoi dytyny do pysma [Preparing a left-handed child for writing]. Psykholoho-pedahohichni osnovy humanizatsii navchalno-vykhovnoho protsesu v shkoli ta VNZ [Psychological and pedagogical foundations of humanization of the educational process in schools and universities], 1, 89-97 [in Ukrainian].
Koriakina, I. V. (1996). Porivnialnyi analiz efektyvnosti sposobiv pidhotovky doshkilnyka do pysma [Comparative analysis of the effectiveness of methods of preparing a preschooler for writing]. (PhD diss.). Kharkivskyi derzh. pedahohichnyi un-t im. H.S. Skovorody. Kharkiv [in Ukrainian].
Borysova, Z. N. (Ed.). (1990). Khrestomatiia z istorii doshkilnoi pedahohiky [Textbook on the history of preschool pedagogy]: navch. posibnyk dlia stud. VNZ. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
Chekstere, O. Yu. (2023). Metodychni rekomendatsii pry orhanizatsii zaniat piskovoiu animatsiieiu z doshkilnykamy [Methodical recommendations for organizing sand animation classes with preschoolers.]. In Funktsionuvannia tvorchoho myslennia v umovakh informatsiinoi nevyznachenosti [Functioning of creative thinking in conditions of information uncertainty]: materialy XXIII Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 118-123). Kyiv [in Ukrainian].
Chekstere, O. Yu. Prosvitnytska prohrama «piskova animatsiia» yak instrument psykholohichnoho zabezpechennia osvitnikh zavdan NUSh v zakladi doshkilnoi osvity [Educational program “sand animation” as a tool for psychological support of educational tasks of the National Academy of Sciences in the preschool education institution]. Retrieved from file:///C:/Users/user/Desktop/Tezy_PROSVITNYTsKA%20PROHRAMA.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).