Виховання доброзичливості у дітей дошкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-3(216)-85-88Ключові слова:
доброзичливість; доброзичливе ставлення; виховання; діти дошкільного віку; заклади дошкільної освіти; вихователі; особистісні якості педагога; засоби виховання; педагогічна майстерність вихователяАнотація
Розглянуто питання виховання доброзичливості у дітей дошкільного віку, що є процесом появи й утвердження в особистості дитини від трьох до шести (семи) років певного набору моральних якостей (доброта, толерантність, вдячність, довіра, повага, співпереживання тощо). З’ясовано особливості формування етичних уявлень дошкільників під впливом різних засобів : соціальне середовище, взаємовідносини з іншими людьми, літературні твори, ігрова, образотворча, театрально-ігрова діяльність. Проаналізовано професійні вимоги до особистості педагога-майстра у процесі виховання доброзичливості у дітей дошкільного віку, наголошено на його тісній співпраці з батьками.
Посилання
Базовий компонент дошкільної освіти : [нормативний документ]. 2021. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (дата звернення: 18.04.2024).
Васянович Г. П. Педагогічна етика : навч.-метод. посіб. Львів : Норма, 2005. 254 с.
Лонська О. С. Виховання доброзичливого ставлення до людей різних національностей у дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «бакалавр» / Херсонський держ. ун-т. Херсон : ХДУ, 2020. URL: http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/handle/123.
Луценко І. К. Роль дитячої книжки у вихованні людяності в дітей дошкільного віку. Педагогічні освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. Кам’янець-Подільський, 2016. Вип. 21 (2), ч. 2. С. 202–206.
Новик І. М., Ахалая Н. А. Особливості розвитку почуття доброти у дітей старшого дошкільного віку. Молодий вчений. 2019. № 8 (72). С. 250–254.
Панченко О. В. Організація духовно-морального виховання дітей у дошкільних закладах. Науковий вісник МНУ ім. В.О. Сухомлинського. 2020. № 45. С. 107–111.
Пісоцька Л. С. Виховання доброзичливості у дітей дошкільного віку як педагогічна проблема. Освітній простір України. Теорія виховання. 2018. № 13. С. 115–119.
Рогожкін В. Т. Про класифікацію методів морального виховання. Дошкільне виховання. 2021. № 7. С. 93–95.
Сухомлинський В. О. Вибрані твори : в 5 т. Київ : Рад. шк., 1976. Т. 3.
Юркова Т. Ф. Формування морально-духовних цінностей учнів підліткового віку. Педагогічний альманах. 2019. Вип. 26. С. 147–152.
Якименко Н. М. Моральне виховання дітей дошкільного віку. Ржищів, 2021. 112 с.
References
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]: normatyvnyi dokument. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].
Vasianovych, H. P. (2005). Pedahohichna etyka [Pedagogical ethics]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Lviv: Norma [in Ukrainian].
Lonska, O. S. (2020). Vykhovannia dobrozychlyvoho stavlennia do liudei riznykh natsionalnostei u ditei doshkilnoho viku [Education of benevolent attitude towards people of different nationalities in preschool children]: kvalifikatsiina robota na zdobuttia stupenia vyshchoi osvity «bakalavr». Kherson: KhDU. Retrieved from http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/handle/123 [in Ukrainian].
Lutsenko I. K. Rol dytiachoi knyzhky u vykhovanni liudianosti v ditei doshkilnoho viku [The role of children's books in the education of humanity in preschool children]. In Pedahohichni osvita: teoriia i praktyka [Pedagogical education: theory and practice]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 21 (2), p. 2, pp. 202-206). Kam’ianets-Podilskyi [in Ukrainian].
Novyk, I. M., & Akhalaia, N. A. (2019). Osoblyvosti rozvytku pochuttia dobroty u ditei starshoho doshkilnoho viku [Peculiarities of the development of a sense of kindness in children of older preschool age]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 8 (72), 15 [in Ukrainian].
Panchenko, O. V. (2020). Orhanizatsiia dukhovno-moralnoho vykhovannia ditei u doshkilnykh zakladakh [Organization of spiritual and moral education of children in preschool institutions]. Naukovyi visnyk MNU im. V. O. Sukhomlynskoho [Scientific Bulletin of MNU named after V.O. Sukhomlynskyi], 45, 107-111 [in Ukrainian].
Pisotska, L. S. (2018). Vykhovannia dobrozychlyvosti u ditei doshkilnoho viku yak pedahohichna problema [Education of kindness in preschool children as a pedagogical problem]. Osvitnii prostir Ukrainy. Teoriia vykhovannia [Educational space of Ukraine. Theory of education], 13, 115-119 [in Ukrainian].
Rohozhkin, V. T. (2021). Pro klasyfikatsiiu metodiv moralnoho vykhovannia [On the classification of methods of moral education]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 7, 93-95 [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Vybrani tvory [Selected works] (Vol. 3). Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].
Iurkova, T. F. (2019). Formuvannia moralno-dukhovnykh tsinnostei uchniv pidlitkovoho viku [Formation of moral and spiritual values of adolescent students]. Pedahohichnyi almanakh [Pedagogical almanac], 26, 147-152 [in Ukrainian].
Iakymenko, N. M. (2021). Moralne vykhovannia ditei doshkilnoho viku [Moral education of preschool children]. Rzhyshchiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).