Professional training of future art teachers to the usage of innovative technologies in the educational process of general secondary education institutions
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-3(216)-99-103Ключові слова:
підготовка учителів мистецтва; інноваційні технології; формальна освіта; неформальна освітаАнотація
Висвітлено підходи до підготовки майбутніх учителів мистецтва закладів загальної середньої освіти використовувати інноваційні технології в професійній діяльності. Схарактеризовано та визначено шляхи формування в майбутніх учителів музичного, образотворчого та хореографічного мистецтва компетентностей упроваджувати в освітній процес інформаційні, інтенсивні, інтегративні технології та технології креативної спрямованості. Підкреслено важливість створення в закладі вищої педагогічної освіти відповідних умов для підготовки майбутніх учителів мистецтва використовувати інноваційні технології: створення в педагогічному університеті сприятливого освітнього середовища, в якому студенти мають змогу отримувати формальну і неформальну мистецьку освіту; постійне оновлення змісту, організаційних форм і методів інформаційної підтримки викладання мистецьких дисциплін; активізація позанавчального часу студентів за рахунок отримання ними неформальної мистецької освіти в художньо-творчих колективах.
Посилання
Bieliavina, N. D. (1999). Pedahohichni umovy vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii na pochatkovomu etapi muzychnoi osvity [Pedagogical conditions of using computer technologies at the initial stage of music education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Bilous, I., Demianiuk, A., & Krychkivska, O. (2022). Innovatsiini tekhnolohii navchannia v konteksti rozvytku suchasnoi osvity [Innovative teaching technologies in the context of modern education development]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenko [Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University], 1 (349) [in Ukrainian].
Bukhniieva, O. A. (2019). Potentsial innovatsiinykh tekhnolohii u mystetskii osviti [The potential of innovative technologies in art education]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 10 (1), 110-114 [in Ukrainian].
Derhach, M. A. (1998). Dydaktychni umovy zastosuvannia hipertekstovykh prohram u protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin (na materiali istorii muzyky) [Didactic conditions for the usage of hypertext programs in the process of studying humanities (based on the material of music history)]. (PhD diss.). Kyiv: Kyivskyi universytet imeni Tarasa Shevchenka [in Ukrainian].
Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Innovatsiini tekhnolohii navchannia v umovakh modernizatsii suchasnoi osvity [Innovative teaching technologies in the context of modernisation of modern education]: monohrafiia. (2022). Ternopil: ZUNU [in Ukrainian].
Krasovska, O. O., & Vyhovskyi, I. V. (2012). Vykorystannia innovatsiinykh osvitnikh tekhnolohii u fakhovii pidhotovtsi tvorchoi osobystosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [The usage of innovative educational technologies in the professional training of a future primary school teacher’s creative personality]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Pedagogy and psychology of vocational education], 4, 131-141 [in Ukrainian].
Krasovska, O. O. (2014). Zahalni zasady vprovadzhennia pedahohichnoi innovatyky do protsesu profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv pochatkovoi shkoly v haluzi mystetskoi osvity [General principles of implementing pedagogical innovation in the process of professional training of future primary school teachers in the field of art education]. Humanitarnyi visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. H. Skovorody» [Humanitarian Bulletin of SHEI “Pereiaslav-Khmelnytskyi H. Skovoroda State Pedagogical University”], 226-234 [in Ukrainian].
Masol, L. M., Haidamaka, O. V., Bielkina, E. V., Kalinichenko, O. V., & Rudenko, I. V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva [Methods of teaching art]. Kharkiv: Vesta: Ranok [in Ukrainian].
Naochnyi material dlia urokiv obrazotvorchoho navchannia z temy «Animalistychnyi zhanr maliuvannia» [Visual material for art lessons on the topic “Animalistic genre of drawing”]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/naocnij-material-dla-urokiv-obrazotvorcogo-mistectva-po-temi-animalisticnij-zanr-maluvanna-230986.html. [in Ukrainian].
Pedahohichnyi prohramnyi zasib – Muzychne mystetstvo, 1–7 klasy [Pedagogical software tool – Musical Art, grades 1-7]. Retrieved from https://wiki.cusu.edu.ua/index.php. [in Ukrainian].
Sulaieva, N. V. (2014). Neformalna mystetska osvita maibutnikh uchyteliv u khudozhno-tvorchykh kolektyvakh [Non-formal art education of future teachers in artistic and creative groups]. (D diss.). Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. Kyiv.
Turchyn, T. M. (2014). Teoretyko-metodychni zasady modernizatsii pochatkovoi muzychnoi osvity v Ukraini [Theoretical and methodological foundations for the modernization of primary music education in Ukraine]. (D diss.). Kyiv: Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).