Professional training of future art teachers to the usage of innovative technologies in the educational process of general secondary education institutions

Автор(и)

  • Nataliia Sulaieva Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0001-5066-8605

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-3(216)-99-103

Ключові слова:

підготовка учителів мистецтва; інноваційні технології; формальна освіта; неформальна освіта

Анотація

Висвітлено підходи до підготовки майбутніх учителів мистецтва закладів загальної середньої освіти використовувати інноваційні технології в професійній діяльності. Схарактеризовано та визначено шляхи формування в майбутніх учителів музичного, образотворчого та хореографічного мистецтва компетентностей упроваджувати в освітній процес інформаційні, інтенсивні, інтегративні технології та технології креативної спрямованості. Підкреслено важливість створення в закладі вищої педагогічної освіти відповідних умов для підготовки майбутніх учителів мистецтва використовувати інноваційні технології: створення в педагогічному університеті сприятливого освітнього середовища, в якому студенти мають змогу отримувати формальну і неформальну мистецьку освіту; постійне оновлення змісту, організаційних форм і методів інформаційної підтримки викладання мистецьких дисциплін; активізація позанавчального часу студентів за рахунок отримання ними неформальної мистецької освіти в художньо-творчих колективах.

Біографія автора

Nataliia Sulaieva, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

професорка кафедри музики імені Григорія Левченка, деканка факультету педагогічної і мистецької освіти

Посилання

Bieliavina, N. D. (1999). Pedahohichni umovy vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii na pochatkovomu etapi muzychnoi osvity [Pedagogical conditions of using computer technologies at the initial stage of music education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Bilous, I., Demianiuk, A., & Krychkivska, O. (2022). Innovatsiini tekhnolohii navchannia v konteksti rozvytku suchasnoi osvity [Innovative teaching technologies in the context of modern education development]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenko [Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University], 1 (349) [in Ukrainian].

Bukhniieva, O. A. (2019). Potentsial innovatsiinykh tekhnolohii u mystetskii osviti [The potential of innovative technologies in art education]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 10 (1), 110-114 [in Ukrainian].

Derhach, M. A. (1998). Dydaktychni umovy zastosuvannia hipertekstovykh prohram u protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin (na materiali istorii muzyky) [Didactic conditions for the usage of hypertext programs in the process of studying humanities (based on the material of music history)]. (PhD diss.). Kyiv: Kyivskyi universytet imeni Tarasa Shevchenka [in Ukrainian].

Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Innovatsiini tekhnolohii navchannia v umovakh modernizatsii suchasnoi osvity [Innovative teaching technologies in the context of modernisation of modern education]: monohrafiia. (2022). Ternopil: ZUNU [in Ukrainian].

Krasovska, O. O., & Vyhovskyi, I. V. (2012). Vykorystannia innovatsiinykh osvitnikh tekhnolohii u fakhovii pidhotovtsi tvorchoi osobystosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [The usage of innovative educational technologies in the professional training of a future primary school teacher’s creative personality]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Pedagogy and psychology of vocational education], 4, 131-141 [in Ukrainian].

Krasovska, O. O. (2014). Zahalni zasady vprovadzhennia pedahohichnoi innovatyky do protsesu profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv pochatkovoi shkoly v haluzi mystetskoi osvity [General principles of implementing pedagogical innovation in the process of professional training of future primary school teachers in the field of art education]. Humanitarnyi visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. H. Skovorody» [Humanitarian Bulletin of SHEI “Pereiaslav-Khmelnytskyi H. Skovoroda State Pedagogical University”], 226-234 [in Ukrainian].

Masol, L. M., Haidamaka, O. V., Bielkina, E. V., Kalinichenko, O. V., & Rudenko, I. V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva [Methods of teaching art]. Kharkiv: Vesta: Ranok [in Ukrainian].

Naochnyi material dlia urokiv obrazotvorchoho navchannia z temy «Animalistychnyi zhanr maliuvannia» [Visual material for art lessons on the topic “Animalistic genre of drawing”]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/naocnij-material-dla-urokiv-obrazotvorcogo-mistectva-po-temi-animalisticnij-zanr-maluvanna-230986.html. [in Ukrainian].

Pedahohichnyi prohramnyi zasib – Muzychne mystetstvo, 1–7 klasy [Pedagogical software tool – Musical Art, grades 1-7]. Retrieved from https://wiki.cusu.edu.ua/index.php. [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2014). Neformalna mystetska osvita maibutnikh uchyteliv u khudozhno-tvorchykh kolektyvakh [Non-formal art education of future teachers in artistic and creative groups]. (D diss.). Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. Kyiv.

Turchyn, T. M. (2014). Teoretyko-metodychni zasady modernizatsii pochatkovoi muzychnoi osvity v Ukraini [Theoretical and methodological foundations for the modernization of primary music education in Ukraine]. (D diss.). Kyiv: Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-01

Як цитувати

Sulaieva, N. . (2024). Professional training of future art teachers to the usage of innovative technologies in the educational process of general secondary education institutions. Імідж сучасного педагога, (3(216), 99–103. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-3(216)-99-103