Сучасний стан і перспективи розвитку електронного наукового фахового журналу «Імідж сучасного педагога»
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-9-18Ключові слова:
електронне наукове фахове видання; наукова публікація; комунікаційні технології; інституційний репозитарійАнотація
Можливості мережі Інтернет у відображенні результатів наукової діяльності проявляються у вигляді: електронних видань, розміщених у мережі Інтернет, у яких розміщуються наукові доробки вчених і науковців із різних країн світу. Закцентовано увагу на тому, що електронні наукові фахові видання мають деякі переваги перед їх друкованими аналогами, а саме: потужна аудиторія; оперативність підготовки і поширення публікацій; ліквідація ізоляції науковців; інтеграція до глобальних баз знань; інтеграція зі світовою науковою спільнотою; простота пошуку наукової інформації; нові можливості співпраці над науковими проєктами; зменшення витрат на видавничу діяльність. Представлено характеристику розвитку, становлення електронного наукового фахового журналу «Імідж сучасного педагога» за 25 років його існування (1999–2024), проведено аналіз й оцінку сучасного стану і перспектив його популярності серед вітчизняних фахових видань із педагогіки і перспектив представлення в українському інформаційному просторі. Результати оцінювання технологічного та наукового рівня е-журналу може бути корисними для проєктувальників і розробників електронних видань при виробленні підходів, методик щодо створення електронних інформаційних ресурсів.
Посилання
Білик Н. І. Від педагогічної майстерності Івана Зязюна до професійної компетентності редактора. Трибуна. 2023. № 2. С. 77–81. URL: https://znannya.org.ua/index.php/okremi-statti/4128-tribuna-2-2023
https://drive.google.com/file/d/1v22Qx-N5JSPl20mVuVuAgXyJgGZNdwlN/view
Благодєтєлєва-Вовк С. Еволюція наукових видань, журналів та публікаційної активності в Україні. (2022). URL: https://i-ua.tv/programs/tochka-zoru/70756-evoliutsiia-naukovykh-vydan-zhurnaliv-ta-publikatsiinoi-aktyvnosti-v-ukraini
Божук Л. В. Можливості мережі Інтернет у відтворенні результатів освітньої та наукової діяльності. Інформаційна освіта та професійно-комунікативні технології ХХІ століття : зб. матеріалів ІХ Міжнар. наук.-практ. конф., Одеса, 8–9 вересня 2016 року / під заг. ред. В. Г. Спрінсяна. Полтава : Сімон, 2016. С. 202–217. URL: https://er.nau.edu.ua/bitstream/NAU/22459/1
Задорожна Н. Т., Омельченко Т. Г. Аналіз сучасного стану електронних наукових фахових. Інформаційні технології і засоби навчання. 2007. № 3. URL: htрр://www.іme.edu uа.net/em3/emg.html
Зелюк В. В., Білик Н. І. Інноваційна діяльність журналу «Імідж сучасного педагога»: 20-річний ювілей. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2019. № 2 (185). С. 8–12. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/165360/164783
Інституційний репозитарій. Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/інституційний_репозитарій
Кропочева Н. М. Електронні фахові видання з педагогіки в системі наукової періодики: стан і перспективи. Інформаційні технології і засоби навчання. 2014. Т. 39, № 1. С. 193–208. URL: https://lib.iitta.gov.ua/7239/2/978-3497-1-PB.pdf
Лупаренко Л. А. Передумови переходу електронного наукового фахового видання на платформу Open Journal Systems. Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України / ІІТЗН НАПН України. Київ, 2011. С. 59–60.
Положення про електронні наукові фахові видання. URL: http://www.nbuv.gov.ua/law/04_vydan.html
Про затвердження Порядку формування Переліку наукових фахових видань України : наказ МОН України від 15.01.2018 № 32. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0148-18#Text
Список українських наукових періодичних видань. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Список_українських_наукових_періодичних_видань#І
Сучасні педагогічні періодичні видання України. URL: https://referatss.com.ua/work/suchasni-pedagogichni-periodichni-vidannja-ukraini/https://referatss.com.ua/work/suchasni-pedagogichni-periodichni-vidannja-ukraini/
Фролова Н. М., Кашаєва Л. В. Інституційний репозитарій у інформаційному просторі університету. URL: http://dspace.nlu.edu.ua/bitstream/123456789/5529/1/Frolova.pdf
Ярошенко Т. Електронні журнали: нові можливості для бібліотек України. Бібліотечний форум України. 2004. № 2 (4). С. 15–18.
References
Bilykm, N. I. (2023). Vid pedahohichnoi maisternosti Ivana Ziaziuna do profesiinoi kompetentnosti redaktora [From the pedagogical skill of Ivan Zyazyun to the professional competence of the editor]. Trybuna [Tribune], 2, 77-81. Retrieved from https://znannya.org.ua/index.php/okremi-statti/4128-tribuna-2-2023 https://drive.google.com/file/d/1v22Qx-N5JSPl20mVuVuAgXyJgGZNdwlN/view
https://znannya.org.ua/ [in Ukrainian].
Blahodietielieva-Vovk, S. (2022). Evoliutsiia naukovykh vydan, zhurnaliv ta publikatsiinoi aktyvnosti v Ukraini [Evolution of scientific publications, magazines and publishing activity in Ukraine]. Retrieved from https://i-ua.tv/programs/tochka-zoru/70756-evoliutsiia-naukovykh-vydan-zhurnaliv-ta-publikatsiinoi-aktyvnosti-v-ukraini [in Ukrainian].
Bozhuk, L. V. (2016). Mozhlyvosti merezhi Internet u vidtvorenni rezultativ osvitnoi ta naukovoi diialnosti [Possibilities of the Internet in reproducing the results of educational and scientific activities]. In V. H. Sprinsian (Ed.), Informatsiina osvita ta profesiino-komunikatyvni tekhnolohii XXI stolittia [Information education and professional communication technologies of the 21st century]: zb. materialiv IX Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 202-217). Poltava: Simon. Retrieved from https://er.nau.edu.ua/bitstream/NAU/22459/1 [in Ukrainian].
Zadorozhna, N. T., & Omelchenko, T. H. (2007). Analiz suchasnoho stanu elektronnykh naukovykh fakhovykh [Analysis of the current state of electronic scientific specialists]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 3. Retrieved from htrr://www.ime.edu ua.net/em3/emg.html [in Ukrainian].
Zeliuk, V. V., & Bilyk, N. I. (2019). Innovatsiina diialnist zhurnalu «Imidzh suchasnoho pedahoha»: 20-richnyi yuvilei [Innovative activity of the magazine "Image of a modern teacher": 20-year anniversary]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 2 (185), 8-12. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/165360/164783 [in Ukrainian].
Instytutsiinyi repozytarii [Institutional repository]. Material z Vikipedii – vilnoi entsyklopedii. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/інституційний_репозитарій [in Ukrainian].
Kropocheva, N. M. (2014). Elektronni fakhovi vydannia z pedahohiky v systemi naukovoi periodyky: stan i perspektyvy [Electronic specialist publications on pedagogy in the system of scientific periodicals: status and prospects]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 39, 1, 193-208. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/7239/2/978-3497-1-PB.pdf [in Ukrainian].
Luparenko, L. A. (2011). Peredumovy perekhodu elektronnoho naukovoho fakhovoho vydannia na platformu Open Journal Systems [Prerequisites for the transition of an electronic scientific publication to the Open Journal Systems platform]. In Zvitna naukova konferentsiia Instytutu informatsiinykh tekhnolohii i zasobiv navchannia NAPN Ukrainy [Report scientific conference of the Institute of Information Technologies and Teaching Aids of the National Academy of Sciences of Ukraine] (pp. 59-60). Kyiv [in Ukrainian].
Polozhennia pro elektronni naukovi fakhovi vydannia [Provisions on electronic scientific publications]. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/law/04_vydan.html [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Poriadku formuvannia Pereliku naukovykh fakhovykh vydan Ukrainy [On the approval of the Procedure for the formation of the List of scientific and specialized publications of Ukraine]: nakaz MON Ukrainy vid 15.01.2018 № 32. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0148-18#Text [in Ukrainian].
Spysok ukrainskykh naukovykh periodychnykh vydan [List of Ukrainian scientific periodicals]. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/Список_українських_наукових_періодичних_видань#І [in Ukrainian].
Suchasni pedahohichni periodychni vydannia Ukrainy [Modern pedagogical periodicals of Ukraine]. Retrieved from https://referatss.com.ua/work/suchasni-pedagogichni-periodichni-vidannja-ukraini/https://referatss.com.ua/work/suchasni-pedagogichni-periodichni-vidannja-ukraini/ [in Ukrainian].
Frolova, N. M., & Kashaieva, L. V. Instytutsiinyi repozytarii u informatsiinomu prostori universytetu [Institutional repository in the information space of the university]. Retrieved from http://dspace.nlu.edu.ua/bitstream/123456789/5529/1/Frolova.pdf [in Ukrainian].
Yaroshenko, T. (2004). Elektronni zhurnaly: novi mozhlyvosti dlia bibliotek Ukrainy [Electronic journals: new opportunities for Ukrainian libraries]. Bibliotechnyi forum Ukrainy [Library Forum of Ukraine], 2 (4), 15-18 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).