Формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів хіміко-технологічної підготовки у закладах вищої освіти: міжнародний досвід
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-124-129Ключові слова:
професійна компетентність; досвід; майбутні бакалаври; хіміко-технологічна підготовка; інновації; системне мисленняАнотація
Розглянуто досвід формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів хіміко-технологічної підготовки у закладах вищої освіти таких країн, як Бельгія, Великобританія, Канада, Китай, Індія, Німеччина з подальшою можливістю його впровадження у вітчизняну практику. Визначено знакові тенденції розвитку національних систем навчання; наведено інновації у хімічній освіті в Україні (використання цифрових ресурсів, інтерактивні лабораторні роботи, проєктно-орієнтоване навчання, міждисциплінарний підхід). З’ясовано постійне прагнення закордонних технічних університетів до інновацій у навчанні, орієнтованому на студентів. Розглянуто досвід китайських дослідників щодо реформування викладання «Принципів хімічної інженерії» в контексті нових викликів та умови, які цьому сприятимуть. Запропоновано розробку переорієнтації хімічної освіти через системне мислення. Продемонстровано переваги зваженої мультиплексної мережі в аналізі змішаного навчання.
Посилання
Понад 200 освітян і науковців обговорили сучасні тенденції вивчення хімії у ЛНУ імені Івана Франка. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/ponad-200-osvityan-i-naukovciv-obgovorili-suchasni-tendenciyi-vivchennya-himiyi-u-lnu-imeni-ivana-franka
Тимків Н. М. Теорія і практика підготовки фахівців нафтогазової галузі у технічних університетах України (кінець ХХ – початок ХХІ століття) : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2020. 538 с.
Fanguy M., Lee S. Y., Churchill D. G. Adapting educational experiences for the chemists of tomorrow. Nat Rev Chem. 2021. No. 5. P. 141–142. URL: https://doi.org/10.1038/s41570-021-00258-5
Felder Richard M. The OSU ConocoPhillips Lectures on Chemical Engineering Education: A Half-Century of Recollections, Opinions, and Wisdom. URL: https://ceat.okstate.edu/che/site_files/docs/richard-m-felder.pdf
Jaswal Pooja, Behera Biswajit. Blended matters: Nurturing critical thinking. E-Learning and Digital Media. 2024. Vol. 21, no. 2. P. 106–124. URL: http://dx.doi.org/10.1177/20427530231156184
Jian Sun, Hong Wang, Fang Liu et al. Research on the Teaching Reform of Chemical Engineering Principles Based on New Engineering Platform. Guangzhou Chemical Industry. 2019. No. 47 (001). P. 144–145.
Mahaffy P., Krief A., Hopf H. et al. Reorienting chemistry education through systems thinking. Nat Rev Chem. 2018. No. 2. P. 0126. URL: https://doi.org/10.1038/s41570-018-0126
Prausnitz John M. Versatility and the Integration of Experience. (1996). URL: https://ceat.okstate.edu/che/site_files/docs/mark-e-davis.pdf
Smith E. A. The role of tacit and explicit knowledge in the workplace. Journal of Knowledge Management. 2001. No. 5 (4). P. 311–321.
Wankat Phillip. The Role of Chemical Engineering in Engineering Education Research. American Society for Engineering Education. Purdue University. 2009. No. 14. P. 12–49.
Wei James. Rejuvenation of Chemical Engineering. (2005). URL: http://web.mit.edu/cheme/alumni/newsletter/alumni_news_spring2005.pdf
Yiqiang Liao, Zexiang Lu, Hui Zhang, Liwei Fan, Yanxi Chen. Source. Teaching and Research. 2021. Is. 30. URL: http://www.chinaqking.com/yc/2021/2761350.html
Yunbing He, Xuelin Zou, Lizhi Yi. Exploration of the Design and Teaching of Chemical Engineering Principles Curriculum under the Background of New Engineering. Shandong Chemical Industry. 2020. No. 49 (08). P. 250–251.
Zhu Su, Yue Li, Zhi Liu, Jianwen Sun, Zongkai Yang, Sannyuya Liu. An Analysis Approach for Blended Learning Based on Weighted Multiplex Networks. Educational Technology Research and Development. 2023. Vol. 71, no. 5. P. 1941–1963. URL: http://dx.doi.org/10.1007/s11423-023-10266-5
References
Ponad 200 osvitian i naukovtsiv obhovoryly suchasni tendentsii vyvchennia khimii u LNU imeni Ivana Franka [More than 200 educators and scientists discussed modern trends in the study of chemistry at the Ivan Franko National University]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/ponad-200-osvityan-i-naukovciv-obgovorili-suchasni-tendenciyi-vivchennya-himiyi-u-lnu-imeni-ivana-franka [in Ukrainian].
Tymkiv, N. M. (2020). Teoriia i praktyka pidhotovky fakhivtsiv naftohazovoi haluzi u tekhnichnykh universytetakh Ukrainy (kinets XX – pochatok XXI stolittia) [Theory and practice of training specialists in the oil and gas industry in technical universities of Ukraine (end of the 20th – beginning of the 21st century)]. (D diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Fanguy, M., Lee, S. Y., & Churchill, D. G. (2021). Adapting educational experiences for the chemists of tomorrow. Nat Rev Chem, 5, 141-142. Retrieved from https://doi.org/10.1038/s41570-021-00258-5
Felder, Richard M. The OSU ConocoPhillips Lectures on Chemical Engineering Education: A Half-Century of Recollections, Opinions, and Wisdom. Retrieved from https://ceat.okstate.edu/che/site_files/docs/richard-m-felder.pdf
Jaswal, Pooja, Behera, Biswajit. (2024). Blended matters: Nurturing critical thinking. E-Learning and Digital Media, 21, 2, 106-124. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1177/20427530231156184
Jian, Sun, Hong, Wang, & Fang, Liu et al. (2019). Research on the Teaching Reform of Chemical Engineering Principles Based on New Engineering Platform. Guangzhou Chemical Industry, 47 (001), 144-145.
Mahaffy, P., Krief, A., & Hopf, H. et al. (2018). Reorienting chemistry education through systems thinking. Nat Rev Chem, 2, 0126. Retrieved from https://doi.org/10.1038/s41570-018-0126
Prausnitz, John M. (1996). Versatility and the Integration of Experience. Retrieved from https://ceat.okstate.edu/che/site_files/docs/mark-e-davis.pdf
Smith, E. A. (2001). The role of tacit and explicit knowledge in the workplace. Journal of Knowledge Management, 5 (4), 311-321.
Wankat, Phillip. (2009). The Role of Chemical Engineering in Engineering Education Research. American Society for Engineering Education. Purdue University, 14, 12-49.
Wei, James. (2005). Rejuvenation of Chemical Engineering. Retrieved from http://web.mit.edu/cheme/alumni/newsletter/alumni_news_spring2005.pdf
Yiqiang, Liao, Zexiang, Lu, Hui, Zhang, Liwei, Fan, & Yanxi, Chen. (2021). Source. Teaching and Research, 30. Retrieved from http://www.chinaqking.com/yc/2021/2761350.html
Yunbing, He, Xuelin, Zou, Lizhi, Yi. (2020). Exploration of the Design and Teaching of Chemical Engineering Principles Curriculum under the Background of New Engineering. Shandong Chemical Industry, 49 (08), 250-251.
Zhu, Su, Yue, Li, Zhi, Liu, Jianwen, Sun, Zongkai, Yang, Sannyuya, Liu. (2023). An Analysis Approach for Blended Learning Based on Weighted Multiplex Networks. Educational Technology Research and Development, 71, 5, 1941-1963. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1007/s11423-023-10266-5
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).