Формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів хіміко-технологічної підготовки у закладах вищої освіти: міжнародний досвід

Автор(и)

  • Халіда Шаріпбаєвна Курбанова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0009-0003-8604-7060

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-124-129

Ключові слова:

професійна компетентність; досвід; майбутні бакалаври; хіміко-технологічна підготовка; інновації; системне мислення

Анотація

Розглянуто досвід формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів хіміко-технологічної підготовки у закладах вищої освіти таких країн, як Бельгія, Великобританія, Канада, Китай, Індія, Німеччина з подальшою можливістю його впровадження у вітчизняну практику. Визначено знакові тенденції розвитку національних систем навчання; наведено інновації у хімічній освіті в Україні (використання цифрових ресурсів, інтерактивні лабораторні роботи, проєктно-орієнтоване навчання, міждисциплінарний підхід). З’ясовано постійне прагнення закордонних технічних університетів до інновацій у навчанні, орієнтованому на студентів. Розглянуто досвід китайських дослідників щодо реформування викладання «Принципів хімічної інженерії» в контексті нових викликів та умови, які цьому сприятимуть. Запропоновано розробку переорієнтації хімічної освіти через системне мислення. Продемонстровано переваги зваженої мультиплексної мережі в аналізі змішаного навчання.

Біографія автора

Халіда Шаріпбаєвна Курбанова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

аспірантка кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна

Посилання

Понад 200 освітян і науковців обговорили сучасні тенденції вивчення хімії у ЛНУ імені Івана Франка. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/ponad-200-osvityan-i-naukovciv-obgovorili-suchasni-tendenciyi-vivchennya-himiyi-u-lnu-imeni-ivana-franka

Тимків Н. М. Теорія і практика підготовки фахівців нафтогазової галузі у технічних університетах України (кінець ХХ – початок ХХІ століття) : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2020. 538 с.

Fanguy M., Lee S. Y., Churchill D. G. Adapting educational experiences for the chemists of tomorrow. Nat Rev Chem. 2021. No. 5. P. 141–142. URL: https://doi.org/10.1038/s41570-021-00258-5

Felder Richard M. The OSU ConocoPhillips Lectures on Chemical Engineering Education: A Half-Century of Recollections, Opinions, and Wisdom. URL: https://ceat.okstate.edu/che/site_files/docs/richard-m-felder.pdf

Jaswal Pooja, Behera Biswajit. Blended matters: Nurturing critical thinking. E-Learning and Digital Media. 2024. Vol. 21, no. 2. P. 106–124. URL: http://dx.doi.org/10.1177/20427530231156184

Jian Sun, Hong Wang, Fang Liu et al. Research on the Teaching Reform of Chemical Engineering Principles Based on New Engineering Platform. Guangzhou Chemical Industry. 2019. No. 47 (001). P. 144–145.

Mahaffy P., Krief A., Hopf H. et al. Reorienting chemistry education through systems thinking. Nat Rev Chem. 2018. No. 2. P. 0126. URL: https://doi.org/10.1038/s41570-018-0126

Prausnitz John M. Versatility and the Integration of Experience. (1996). URL: https://ceat.okstate.edu/che/site_files/docs/mark-e-davis.pdf

Smith E. A. The role of tacit and explicit knowledge in the workplace. Journal of Knowledge Management. 2001. No. 5 (4). P. 311–321.

Wankat Phillip. The Role of Chemical Engineering in Engineering Education Research. American Society for Engineering Education. Purdue University. 2009. No. 14. P. 12–49.

Wei James. Rejuvenation of Chemical Engineering. (2005). URL: http://web.mit.edu/cheme/alumni/newsletter/alumni_news_spring2005.pdf

Yiqiang Liao, Zexiang Lu, Hui Zhang, Liwei Fan, Yanxi Chen. Source. Teaching and Research. 2021. Is. 30. URL: http://www.chinaqking.com/yc/2021/2761350.html

Yunbing He, Xuelin Zou, Lizhi Yi. Exploration of the Design and Teaching of Chemical Engineering Principles Curriculum under the Background of New Engineering. Shandong Chemical Industry. 2020. No. 49 (08). P. 250–251.

Zhu Su, Yue Li, Zhi Liu, Jianwen Sun, Zongkai Yang, Sannyuya Liu. An Analysis Approach for Blended Learning Based on Weighted Multiplex Networks. Educational Technology Research and Development. 2023. Vol. 71, no. 5. P. 1941–1963. URL: http://dx.doi.org/10.1007/s11423-023-10266-5

References

Ponad 200 osvitian i naukovtsiv obhovoryly suchasni tendentsii vyvchennia khimii u LNU imeni Ivana Franka [More than 200 educators and scientists discussed modern trends in the study of chemistry at the Ivan Franko National University]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/ponad-200-osvityan-i-naukovciv-obgovorili-suchasni-tendenciyi-vivchennya-himiyi-u-lnu-imeni-ivana-franka [in Ukrainian].

Tymkiv, N. M. (2020). Teoriia i praktyka pidhotovky fakhivtsiv naftohazovoi haluzi u tekhnichnykh universytetakh Ukrainy (kinets XX – pochatok XXI stolittia) [Theory and practice of training specialists in the oil and gas industry in technical universities of Ukraine (end of the 20th – beginning of the 21st century)]. (D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Fanguy, M., Lee, S. Y., & Churchill, D. G. (2021). Adapting educational experiences for the chemists of tomorrow. Nat Rev Chem, 5, 141-142. Retrieved from https://doi.org/10.1038/s41570-021-00258-5

Felder, Richard M. The OSU ConocoPhillips Lectures on Chemical Engineering Education: A Half-Century of Recollections, Opinions, and Wisdom. Retrieved from https://ceat.okstate.edu/che/site_files/docs/richard-m-felder.pdf

Jaswal, Pooja, Behera, Biswajit. (2024). Blended matters: Nurturing critical thinking. E-Learning and Digital Media, 21, 2, 106-124. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1177/20427530231156184

Jian, Sun, Hong, Wang, & Fang, Liu et al. (2019). Research on the Teaching Reform of Chemical Engineering Principles Based on New Engineering Platform. Guangzhou Chemical Industry, 47 (001), 144-145.

Mahaffy, P., Krief, A., & Hopf, H. et al. (2018). Reorienting chemistry education through systems thinking. Nat Rev Chem, 2, 0126. Retrieved from https://doi.org/10.1038/s41570-018-0126

Prausnitz, John M. (1996). Versatility and the Integration of Experience. Retrieved from https://ceat.okstate.edu/che/site_files/docs/mark-e-davis.pdf

Smith, E. A. (2001). The role of tacit and explicit knowledge in the workplace. Journal of Knowledge Management, 5 (4), 311-321.

Wankat, Phillip. (2009). The Role of Chemical Engineering in Engineering Education Research. American Society for Engineering Education. Purdue University, 14, 12-49.

Wei, James. (2005). Rejuvenation of Chemical Engineering. Retrieved from http://web.mit.edu/cheme/alumni/newsletter/alumni_news_spring2005.pdf

Yiqiang, Liao, Zexiang, Lu, Hui, Zhang, Liwei, Fan, & Yanxi, Chen. (2021). Source. Teaching and Research, 30. Retrieved from http://www.chinaqking.com/yc/2021/2761350.html

Yunbing, He, Xuelin, Zou, Lizhi, Yi. (2020). Exploration of the Design and Teaching of Chemical Engineering Principles Curriculum under the Background of New Engineering. Shandong Chemical Industry, 49 (08), 250-251.

Zhu, Su, Yue, Li, Zhi, Liu, Jianwen, Sun, Zongkai, Yang, Sannyuya, Liu. (2023). An Analysis Approach for Blended Learning Based on Weighted Multiplex Networks. Educational Technology Research and Development, 71, 5, 1941-1963. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1007/s11423-023-10266-5

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Курбанова, Х. Ш. (2024). Формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів хіміко-технологічної підготовки у закладах вищої освіти: міжнародний досвід . Імідж сучасного педагога, (2(215), 124–129. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-124-129

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН