Роль соціальних мереж у трансформації сучасної освітньої парадигми

Автор(и)

  • Олена Василівна Пищик Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Україна http://orcid.org/0000-0001-9193-6645

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-45-50

Ключові слова:

соціальні мережі, освітній процес, інформаційні технології, комунікація, дистанційне навчання.

Анотація

Розкривається актуальність використання інформаційних технологій у сфері освіти з акцентом на ролі соціальних мереж як інструментів для покращення комунікаційних процесів між учасниками освітнього процесу. У центрі уваги – трансформація освітньої парадигми під впливом соціальних мереж, що вимагає не тільки технічного, але й методологічного підходу до розуміння їхньої ролі в освітньому процесі. Аналізується, як соціальні мережі можуть стати ефективним ресурсом для забезпечення нових якостей навчання, виховання, методичної та управлінської діяльності в закладах освіти. Розглянуто приклади інтегрування соціальних мереж в освітній процес, визначено потенційні можливості та виклики, а також надано рекомендації щодо ефективного використання цих платформ для розвитку комунікативних навичок і підтримки духовного збагачення здобувачів освіти.

Біографія автора

Олена Василівна Пищик, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки і методики викладання історії та суспільних дисциплін

Посилання

Кондратенко М. За рік українців у соцмережах стало більше на сім мільйонів. URL: https://www.dw.com/uk/za-rik-karantynu-kilkist-ukraintsiv-u-sotsmerezhakh-zrosla-na-sim-milioniv/a-56899697 (дата звернення: 15.02.2024).

Левківська К. В., Янченко Т. В. Використання соціальних мереж під час вивчення англійської мови студентами. Іншомовна підготовка фахівців у вимірі нових освітніх реалій : матеріали V Всеукр. наук.-практ. вебінару з міжнар. участю. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2018. URL: http://eprints.zu.edu.ua/28136/](http://eprints.zu.edu.ua/28136/ (дата звернення: 08.01.2024).

Механізми і можливості використання соціальних мереж в освіті. URL: http://www.scienceforum.ru/2014/470/1514 (дата звернення: 03.01.2024).

Паршуков С. В. Роль соціальних мереж у навчальному процесі. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. URL: http://informatika.udpu.org.ua/?page_id=1207 (дата звернення: 05.01.2024).

Пищик О. В. Взаємозв’язок професійної та комунікативної культури керівників професійно-технічних навчальних закладів. Педагогічний процес: теорія і практика. 2017. № 3. С. 111–116. URL: http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/52-arkhiv-nomeriv-2017-r/153-3-2017-roku.html?showall=&start=19 (дата звернення: 05.01.2024).

Проблеми та перспективи навчання іноземних мов у ЗВО : матеріали Міжнар. наук.-метод. семінару. Харків : ХНАДУ, 2019. 170 с.

Снопок О. Нокаут телебаченню: як соціальні мережі утримують першість в постачанні новин українцям. URL: https://www.pravda.com.ua/columns/2023/08/16/7415807/ (дата звернення: 15.02.2024).

Marketing Media Review. 66% українців обирають Telegram для новин: дослідження використання соцмереж під час війни. URL: https://mmr.ua/show/tiktok-stvorit-vlasnij-muzichnij-zastosunok (дата звернення: 05.02.2024).

References

Kondratenko, M. (2021). Za rik ukraintsiv u sotsmerezhakh stalo bilshe na sim miliyoniv [The number of Ukrainians in social networks has increased by seven million over the year]. Retrieved from https://www.dw.com/uk/za-rik-karantynu-kilkist-ukraintsiv-u-sotsmerezhakh-zrosla-na-sim-milioniv/a-56899697 [in Ukrainian].

Levkivska, K. V., & Yanchenko, T. V. (2018). Vykorystannia sotsialnykh merezh pid chas vyvchennia anhliiskoi movy studentamy [Use of social networks in the study of English by students]. In Inshomovna pidhotovka fakhivtsiv u vymiri novykh osvitnikh realii [Foreign language training of specialists in the dimension of new educational realities]: materialy V Vseukrainskoho naukovo-praktychnoho vebinara z mizhnarodnoiu uchastiu. Retrieved from http://eprints.zu.edu.ua/28136/ [in Ukrainian].

Mekhanizmy i mozhlyvosti vykorystannia sotsialnykh merezh v osviti [Mechanisms and possibilities of using social networks in education]. Retrieved from http://www.scienceforum.ru/2014/470/1514 [in Ukrainian].

Parshukov, S. V. (2014). Rol sotsialnykh merezh u navchalnomu protsesi [The role of social networks in the educational process]. Retrieved from http://informatika.udpu.org.ua/?page_id=1207 [in Ukrainian].

Pyshchyk, O. V. (2017). Vzaiemozviazok profesiinoi ta komunikatyvnoi kultury kerivnykiv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Interrelation of professional and communicative culture of managers of vocational and technical educational institutions]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka [Pedagogical process: theory and practice], 3, 111-116. Retrieved from http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/52-arkhiv-nomeriv-2017-r/153-3-2017-roku.html?showall=&start=19 [in Ukrainian].

Problemy ta perspektyvy navchannia inozemnykh mov u ZVO [Problems and prospects of teaching foreign languages in higher education institutions]. (2019). Kharkiv: KhNADU [in Ukrainian].

Snopok, O. (2023). Nokaut telebachenniu: yak sotsialni merezhi utrymuiut pershist v postachanni novyn ukraintsiam [A knockout to television: how social networks maintain the lead in delivering news to Ukrainians]. Retrieved from https://www.pravda.com.ua/columns/2023/08/16/7415807/ [in Ukrainian].

Marketing Media Review. (2022). 66% ukraintsiv obyraiut Telegram dlia novyn: doslidzhennia vykorystannia sotsmerezh pid chas viiny [66% of Ukrainians choose Telegram for news: a study of the use of social networks during the war]. Retrieved from https://mmr.ua/show/tiktok-stvorit-vlasnij-muzichnij-zastosunok [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Пищик, О. В. (2024). Роль соціальних мереж у трансформації сучасної освітньої парадигми. Імідж сучасного педагога, (2(215), 45–50. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-45-50

Номер

Розділ

НАВЧАЮЧИ - ВЧИМОСЯ