Роль соціальних мереж у трансформації сучасної освітньої парадигми
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-45-50Ключові слова:
соціальні мережі, освітній процес, інформаційні технології, комунікація, дистанційне навчання.Анотація
Розкривається актуальність використання інформаційних технологій у сфері освіти з акцентом на ролі соціальних мереж як інструментів для покращення комунікаційних процесів між учасниками освітнього процесу. У центрі уваги – трансформація освітньої парадигми під впливом соціальних мереж, що вимагає не тільки технічного, але й методологічного підходу до розуміння їхньої ролі в освітньому процесі. Аналізується, як соціальні мережі можуть стати ефективним ресурсом для забезпечення нових якостей навчання, виховання, методичної та управлінської діяльності в закладах освіти. Розглянуто приклади інтегрування соціальних мереж в освітній процес, визначено потенційні можливості та виклики, а також надано рекомендації щодо ефективного використання цих платформ для розвитку комунікативних навичок і підтримки духовного збагачення здобувачів освіти.
Посилання
Кондратенко М. За рік українців у соцмережах стало більше на сім мільйонів. URL: https://www.dw.com/uk/za-rik-karantynu-kilkist-ukraintsiv-u-sotsmerezhakh-zrosla-na-sim-milioniv/a-56899697 (дата звернення: 15.02.2024).
Левківська К. В., Янченко Т. В. Використання соціальних мереж під час вивчення англійської мови студентами. Іншомовна підготовка фахівців у вимірі нових освітніх реалій : матеріали V Всеукр. наук.-практ. вебінару з міжнар. участю. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2018. URL: http://eprints.zu.edu.ua/28136/](http://eprints.zu.edu.ua/28136/ (дата звернення: 08.01.2024).
Механізми і можливості використання соціальних мереж в освіті. URL: http://www.scienceforum.ru/2014/470/1514 (дата звернення: 03.01.2024).
Паршуков С. В. Роль соціальних мереж у навчальному процесі. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. URL: http://informatika.udpu.org.ua/?page_id=1207 (дата звернення: 05.01.2024).
Пищик О. В. Взаємозв’язок професійної та комунікативної культури керівників професійно-технічних навчальних закладів. Педагогічний процес: теорія і практика. 2017. № 3. С. 111–116. URL: http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/52-arkhiv-nomeriv-2017-r/153-3-2017-roku.html?showall=&start=19 (дата звернення: 05.01.2024).
Проблеми та перспективи навчання іноземних мов у ЗВО : матеріали Міжнар. наук.-метод. семінару. Харків : ХНАДУ, 2019. 170 с.
Снопок О. Нокаут телебаченню: як соціальні мережі утримують першість в постачанні новин українцям. URL: https://www.pravda.com.ua/columns/2023/08/16/7415807/ (дата звернення: 15.02.2024).
Marketing Media Review. 66% українців обирають Telegram для новин: дослідження використання соцмереж під час війни. URL: https://mmr.ua/show/tiktok-stvorit-vlasnij-muzichnij-zastosunok (дата звернення: 05.02.2024).
References
Kondratenko, M. (2021). Za rik ukraintsiv u sotsmerezhakh stalo bilshe na sim miliyoniv [The number of Ukrainians in social networks has increased by seven million over the year]. Retrieved from https://www.dw.com/uk/za-rik-karantynu-kilkist-ukraintsiv-u-sotsmerezhakh-zrosla-na-sim-milioniv/a-56899697 [in Ukrainian].
Levkivska, K. V., & Yanchenko, T. V. (2018). Vykorystannia sotsialnykh merezh pid chas vyvchennia anhliiskoi movy studentamy [Use of social networks in the study of English by students]. In Inshomovna pidhotovka fakhivtsiv u vymiri novykh osvitnikh realii [Foreign language training of specialists in the dimension of new educational realities]: materialy V Vseukrainskoho naukovo-praktychnoho vebinara z mizhnarodnoiu uchastiu. Retrieved from http://eprints.zu.edu.ua/28136/ [in Ukrainian].
Mekhanizmy i mozhlyvosti vykorystannia sotsialnykh merezh v osviti [Mechanisms and possibilities of using social networks in education]. Retrieved from http://www.scienceforum.ru/2014/470/1514 [in Ukrainian].
Parshukov, S. V. (2014). Rol sotsialnykh merezh u navchalnomu protsesi [The role of social networks in the educational process]. Retrieved from http://informatika.udpu.org.ua/?page_id=1207 [in Ukrainian].
Pyshchyk, O. V. (2017). Vzaiemozviazok profesiinoi ta komunikatyvnoi kultury kerivnykiv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Interrelation of professional and communicative culture of managers of vocational and technical educational institutions]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka [Pedagogical process: theory and practice], 3, 111-116. Retrieved from http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/52-arkhiv-nomeriv-2017-r/153-3-2017-roku.html?showall=&start=19 [in Ukrainian].
Problemy ta perspektyvy navchannia inozemnykh mov u ZVO [Problems and prospects of teaching foreign languages in higher education institutions]. (2019). Kharkiv: KhNADU [in Ukrainian].
Snopok, O. (2023). Nokaut telebachenniu: yak sotsialni merezhi utrymuiut pershist v postachanni novyn ukraintsiam [A knockout to television: how social networks maintain the lead in delivering news to Ukrainians]. Retrieved from https://www.pravda.com.ua/columns/2023/08/16/7415807/ [in Ukrainian].
Marketing Media Review. (2022). 66% ukraintsiv obyraiut Telegram dlia novyn: doslidzhennia vykorystannia sotsmerezh pid chas viiny [66% of Ukrainians choose Telegram for news: a study of the use of social networks during the war]. Retrieved from https://mmr.ua/show/tiktok-stvorit-vlasnij-muzichnij-zastosunok [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).