The fundamentals of shaping organizational and managerial competencies of pharmacy masters in the educational process of the medical university
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-67-73Ключові слова:
професійна освіта; майбутні фармацевти; фармацевтичний менеджмент; система організаційних та управлінських компетентностей фармацевтів; магістерська підготовкаАнотація
У руслі проблеми розвитку високоефективного й соціально відповідального фармацевтичного менеджменту в Україні актуалізовано потребу обґрунтування компетентнісно-культурологічних наукових засад професійної підготовки фармацевтів нової генерації, що володіють основами організаційно-управлінської культури та відповідними освітньо-комунікаційними технологіями. Метою статті визначено розгляд особливостей реалізації провідних методологічних напрацювань наукового менеджменту у фармацевтичній галузі (участь фахівців із вищою освітою в управлінні процесами лікування; моніторинг та оцінка ними результатів лікарської терапії; консультування й навчання пацієнтів; готовність до забезпечення ефективних комунікацій як із партнерами по бізнесу, так і з представниками різних спеціальних груп населення – замовниками послуг), що відображені в медично-деонтологічних принципах, їхній проєкції на ринкову економіку та систему підготовки фахівців спеціальності «226 Фармація, промислова фармація» в українських медичних університетах. Дослідження є одним із перших кроків на шляху побудови й упровадження в контекст вітчизняної системи професійної підготовки фахівців фармацевтичної галузі моделі формування організаційно-управлінської культури майбутніх фармацевтів, заснованої на інтеграції загальних і спеціальних компетентностей, яка враховуватиме здобутки сучасного менеджменту, вимоги суспільства до медично-деонтологічної цілісності особистості фахівців, неперервне вдосконалення змісту освіти та потребу застосування нових освітніх форм і технологій. У перспективі дослідницької діяльності з проблеми вбачаємо конкретизацію теоретичних підвалин і деталізацію методичних аспектів такої моделі.
Посилання
References
Bilyk, N. I. (2023). Upravlinska kompetentnist kerivnyka ZZSO u stvorenni umov dlia inkliuzyvnoho navchannia [Managerial competence of the head of ZZSO in creating conditions for inclusive education]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 6 (213), 58-66. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-58-66
Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/290731/284855
Kaidalova, L. H. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv farmatsevtychnoho profiliu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Professional training of future pharmaceutical specialists in higher educational institutions]: monohrafiia. Kharkiv: Natsionalnyi farma-tsevtychnyi universytet [in Ukrainian].
Kravchenko, L. M. (2006). Neperervna pedahohichna pidhotovka menedzhera osvity [Continu-ous pedagogical training of an education manager]: monohrafiia. Poltava: Tekhservis [in Ukrainian].
Omelchenko, E. V., & Zaitceva, O. V. (2010). Farmatcevticheskii menedzhment i metody in-novatcionnogo predprinimatelstva [Pharmaceutical management and methods of innova-tive entrepreneurship]. Mir (Modernizatciia. Innovatcii. Razvitie) [World (Moderniza-tion. Innovation. Development)], 4, 83-89 [in Russian].
Simpson, J., & Weiner, E. (Eds.). (1933). Oxford English Dictionary. Second edition. Clarendon: Press. Wenty volumes.
Proekt standartu vyshchoi osvity Ukrainy zi spetsialnosti 226 «Farmatsiia» na druhomu (ma-histerskomu) rivni vyshchoi osvity [Draft standard of higher education of Ukraine in specialty 226 "Pharmacy" at the second (master's) level of higher education]. (2018). Kyiv: MONU. Retrieved from https:https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/naukovo-metodychna_rada/proek-ty_standartiv_VO/226-magistr-farmatsii-promslova-farmatsiya-mon-ukraini.doc [in Ukrainian].
Список використаних джерел
Білик Н. І. Управлінська компетентність керівника ЗЗСО у створенні умов для інклюзивного навчання. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2023. № 6 (213). С. 58–66. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-58-66
URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/290731/284855
Кайдалова Л. Г. Професійна підготовка майбутніх фахівців фармацевтичного профілю у вищих навчальних закладах [Текст] : монографія / Нац. фармац. ун-т. Харків : НФаУ, 2010. 364 с. : рис., табл. Бібліогр.: с. 327–363. ISBN 978-966-615-351-0
Кравченко Л. М. Неперервна педагогічна підготовка менеджера освіти : монографія. Полтава : Техсервіс, 2006. 420 с.
Омельченко Е. В., Зайцева О. В. Фармацевтический менеджмент и методы инновационного предпринимательства. Мир (Модернизация. Инновации. Развитие). 2010. № 4. С. 83–89.
Oxford English Dictionary. (1933). Second edition / ed. by John Simpson, Edmund Weiner. Clarendon: Press. Wenty volumes.
Проект стандарту вищої освіти України зі спеціальності 226 «Фармація» на другому (магістерському) рівні вищої освіти. (2018). Київ : МОНУ. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/naukovo-metodychna_rada/proek-ty_standartiv_VO/226-magistr-farmatsii-promslova-farmatsiya-mon-ukraini.doc
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).