Міждисциплінарні виміри викладання ерготерапії в закладі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-1(214)-42-46Ключові слова:
ерготерапія; підготовка ерготерапевтів; міждисциплнарність; фізична реабілітація; гнучкі навичкиАнотація
Розкриваються принципи міждисциплінарності викладання ерготерапії, які формують актуальний баланс фундаментальних і гнучких навичок у здобувачів вищої освіти. Вказується, що фахові компетенції передбачають використання як природничо-наукового кластеру знань, так і соціально-гуманітарного і технологічного сегментів науки. Підготовка фахівців з фізичної терапії та ерготерапії потребує навчально-методичних підходів, які ґрунтуються на цілісності та динамічності. Здійснюється аналіз наявних освітніх стратегій викладання ерготерапії та визначаються ключові вектори інноваційності цієї дисципліни. Результати дослідження визначають синергетичні принципи, що домінують у сучасній підготовці фізіо- та ерготерапевтів.
Посилання
Беспалова О., Бугаєнко Т., Литвиненко В., Мезенцева І., Савчук І. Принципи формування деонтологічної готовності фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності. Art of Medicine. 2021. № 1. С. 103–109. DOI: https://doi.org/10.21802/artm.2021.1.17.103
Боровець О. Сучасні методичні підходи до викладання анатомії та фізіології людини студентам за фахом «Фізична терапія, ерготерапія». Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ. 2019. № 1. С. 191–201. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3229817
Купновицька І., Калугіна С., Губіна Н., Фітковська І., Клименко В., Краснопольський С., Артеменко Н., Сабадош М., Романишин Н., Волинський Д., Петруняк С., Вівчаренко М. З досвіду викладання дисципліни «Основи біоетики» студентам спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія». Art of Medicine. 2023. № 4. С. 197–200. DOI: https://doi.org/10.21802/artm.2023.4.28.197
Фастівець А. Зміст природничо-наукової підготовки майбутніх фахівців з лікувальної фізкультури та ерготерапії на початковому (теоретичному) етапі навчання. Українська професійна освіта, 2023. № 13. С. 114–121. DOI: https://doi.org/10.33989/2519-8254.2023.13.289946
Чепурна Н. Професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії в закладах вищої освіти України. Наукові записки. Педагогіка. 2020. № 2. С. 102–109. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.14
Andreieva O., Hrytsai N., Shykula R., Kravchenko L. Professional culture formation of future specialists in physical therapy and ergotherapy at higher education institutions. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2021. Vol. 21. P. 2908–2914. DOI: https://doi.org/10.7752/jpes.2021.s5386
Anishchenko, M., Zubov V., Serhatyi M., Serhata N., Bondarenko O. Development of ergotherapy as a method of treatment and rehabilitation in the inclusive environment of modern Ukraine social, philosophical and legal aspects. Teikyo Medical Journal. 2021. Vol. 44. Iss. 06. P. 2615–2622. URL: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/17400
Hofmann M., Williams K., Kaplan T., Valencia S., Hann G., Hudson S., Mankoff J., Carrington P. Occupational Therapy is Making": Clinical Rapid Prototyping and Digital Fabrication. Proceedings of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. 2019. Vol. 314. P. 1–13. DOI: https://doi.org/10.1145/3290605.3300544
Khomenko P., Fastivets A. Regulatory and legal support of the natural and scientific training of physical therapy and ergotherapy specialists at the professional and adaptive stage. Витоки педагогічної майстерності. 2023. № 32. С. 238–243. DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146X.2023.32.292687
Koleva I., Yoshinov R., Yoshinov B. E-book based education in ergotherapy for students and trainees in the rehabilitation field. ICERI2019 Proceedings. 2019. P. 4626–4633. DOI: https://doi.org/10.21125/iceri.2019.1144
Kopochynska Y. Conceptual foundations for formation of professional identity of future specialists in physical therapy, ergotherapy. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Педагогічні науки. 2020. № 2. С. 43–49. DOI: https://doi.org/10.31651/2524-2660-2020-2-43-49
References
Bespalova, O., Buhaienko, T., Lytvynenko, V., Mezentseva, I., & Savchuk, I. (2021). Pryntsypy formuvannia deontolohichnoi hotovnosti fakhivtsiv z fizychnoi terapii, erhoterapii do profesiinoi diialnosti [Principles of formation of deontological readiness of specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity]. Art of Medicine, 1, 103-109. DOI: https://doi.org/10.21802/artm.2021.1.17.103 [in Ukrainian].
Borovets, O. (2019). Suchasni metodychni pidkhody do vykladannia anatomii ta fiziolohii liudyny studentam za fakhom "Fizychna terapiia, erhoterapiia" [Modern methodical approaches to teaching human anatomy and physiology to students majoring in "Physical therapy, occupational therapy"]. Psykholoho-pedahohichni osnovy humanizatsii navchalno-vykhovnoho protsesu v shkoli ta VNZ [Psychological and pedagogical foundations of humanization of the educational process in schools and universities], 1, 191-201. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3229817 [in Ukrainian].
Kupnovytska, I., Kaluhina, S., Hubina, N., Fitkovska, I., Klymenko, V., Krasnopolskyi, S., Artemenko, N., Sabadosh, M., Romanyshyn, N., Volynskyi, D., Petruniak, S., & Vivcharenko, M. (2023). Z dosvidu vykladannia dystsypliny "Osnovy bioetyky" studentam spetsialnosti "Fizychna terapiia, erhoterapiia" [From the experience of teaching the discipline "Fundamentals of Bioethics" to students of the specialty "Physical therapy, occupational therapy"]. Art of Medicine, 4, 197-200. DOI: https://doi.org/10.21802/artm.2023.4.28.197 [in Ukrainian].
Fastivets, A. (2023). Zmist pryrodnycho-naukovoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z likuvalnoi fizkultury ta erhoterapii na pochatkovomu (teoretychnomu) etapi navchannia [The content of the natural and scientific training of future specialists in physical therapy and occupational therapy at the initial (theoretical) stage of training]. Ukrainska profesiina osvita [Ukrainian professional education], 13, 114-121. DOI: https://doi.org/10.33989/2519-8254.2023.13.289946 [in Ukrainian].
Chepurna, N. (2020). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi terapii ta erhoterapii v zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [Professional training of future specialists in physical therapy and occupational therapy in higher education institutions of Ukraine]. Naukovi zapysky. Pedahohika [Proceedings. Pedagogy], 2, 102-109. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.14 [in Ukrainian].
Andreieva, O., Hrytsai, N., Shykula, R., & Kravchenko, L. (2021). Professional culture formation of future specialists in physical therapy and ergotherapy at higher education institutions. Journal of Physical Education and Sport (JPES), 21, 2908-2914. DOI: https://doi.org/10.7752/jpes.2021.s5386
Anishchenko, M., Zubov, V., Serhatyi, M., Serhata, N., & Bondarenko, O. (2021). Development of ergotherapy as a method of treatment and rehabilitation in the inclusive environment of modern Ukraine social, philosophical and legal aspects. Teikyo Medical Journal, 44, 2615-2622. Retrieved from http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/17400
Hofmann, M., Williams, K., Kaplan, T., Valencia, S., Hann, G., Hudson, S., Mankoff, J., & Carrington, P. Occupational Therapy is Making": Clinical Rapid Prototyping and Digital Fabrication. Proceedings of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 314, 1-13. DOI: https://doi.org/10.1145/3290605.3300544
Khomenko, P., & Fastivets, A. (2023). Regulatory and legal support of the natural and scientific training of physical therapy and ergotherapy specialists at the professional and adaptive stage. Витоки педагогічної майстерності [Origins of pedagogical skills], 32, 238-243. DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146X.2023.32.292687
Koleva, I., Yoshinov, R., & Yoshinov, B. (2019). E-book based education in ergotherapy for students and trainees in the rehabilitation field. ICERI2019 Proceedings, 4626-4633. DOI: https://doi.org/10.21125/iceri.2019.1144
Kopochynska, Y. (2020). Conceptual foundations for formation of professional identity of future specialists in physical therapy, ergotherapy. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytskyi. Pedagogical Sciences], 2, 43-49. DOI: https://doi.org/10.31651/2524-2660-2020-2-43-49
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).