“Energy-efficient” mode of teaching

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-1(214)-67-73

Ключові слова:

енергія викладача; вигорання; режим викладання; самопочуття викладача

Анотація

Висвітлюється питання психічної єнергостійкості викладачів, яке останнім часом перебуває на передньому краї ініціатив у сфері вищої освіти, оскільки воно безпосередньо пов'язане із самопочуттям викладачів, а отже, впливає на якість викладання. Викладання може забирати багато психічної енергії, іноді призводячи до енергетичного колапсу. Щоб запобігти енергетичному виснаженню, викладачі повинні знайти ефективні способи підтримувати енергію впродовж практичних занять. У свою чергу, збереження енергії покращує викладання та впливає на результати навчання студентів.

Пропонується «енергоефективний» режим викладання, тобто ініціативи, які викладачі можуть упроваджувати на заняттях, щоб забезпечити викладання без виснажливого впливу на рівень їхнього самопочуття. Запропоновано 6 стратегій, які допоможуть залишатися енергійними протягом практичних занять: енергоаудит; вправи на усвідомлення; рутинізація; мікровикладання; делегування; використання гумору. Пристосувавши викладання до «енергоефективного» режиму, викладачі зможуть підтримувати свій енергетичний ентузіазм протягом багатьох років і вберегти себе від вигорання.

 

Біографія автора

Юлія Іванівна Лаптінова, Kharkiv I.ºP.ºKotlyarevsky National University of Arts

кандидатка філософських наук, старша викладачка кафедри іноземних мов

Посилання

References

Denyshchuk, I.ºP. (2023). Poperedzhennia emotsiinoho vyhorannia ta pidvyshchennia stresostiikosti pedahohiv pid chas viiny. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 3 (210), 89-95. Retrieved from http: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-89-95 [in Ukrainian].

Pakhomov, I.ºV. (2023). Profilaktyka profesiinoho vyhorannia vykladacha zakladu vyshchoi osvity [Prevention of professional burnout of a teacher at a higher education institution]. In Suchasni napriamy vdoskonalennia pedahohichnoi maisternosti vykladachiv [Modern trends in improving the pedagogical skills of teachers]: materialy I Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 60-62). Chernihiv. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/735137 [in Ukrainian].

Barile, N. 5 Secrets to Increasing and Sustaining Your Teacher Energy. Retrieved from http: https://www.wgu.edu/heyteach/article/5-secrets-increasing-and-sustaining-your-teacher-energy1902.html [in English].

Freudenberger, H. (1974). Staff Burnout. Journal of Social Issues, 30, 159-165. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-4560.1974.tb00706.x [in English].

Hanan, A. (2023). How to protect your energy and time as a teacher. Retrieved from http: https://www.himama.com/blog/how-to-protect-your-energy-and-time-as-a-teacher/ [in English].

Kay-Lewis, R. 5 Tips to Conserve Your Teacher Energy. Retrieved from http: https://www.teachingchannel.com/k12-hub/blog/5-tips-to-conserve-your-teacher-energy/ [in English].

Kyrian,ºT., Nikolaesku,ºI., Stepanova,ºN., & Nenko,ºY. (2020). Relationship between Professional Burnout of Teachers of Higher Education Institutions of Ukraine and Their Organizational, Professional and Socio-demographic Characteristics. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12(4), 268-288. Retrieved from https://doi.org/10.18662/rrem/12.4/345 [in English].

Maslach, C., & Jackson, S. E. (1981). The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Organizational Behavior, 2, 99-113. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1002/job.4030020205 [in English].

Nykyporets, S.ºS. (2023). Determinants influencing burnout levels among Ukrainian EFL educators: theoretical constructs and personal experience. Proceedings of the 6th International Scientific and Practical Conference «Scientific Trends and Trends in the Context of Globalization» (№º171, pp.º125-143). Umeå, Kingdom of Sweden. Retrieved from http: https://www.researchgate.net/publication/374432169_Determinants_influencing_burnout_levels_among_Ukrainian_EFL_educators_theoretical_constructs_and_personal_experience [in English].

Piazza, J. P. Conserve your energy, and conserve your sanity (and life and career). Retrieved from http://johnpiazza.net/conserve-energy/ [in English].

Savchenko,ºO., Korvat,ºL., Kovalkova,ºT, Lovochkina,ºA., Kalishchuk,ºS., & Yelina,ºM. (2022). Personal values as regulators of teacher burnout. Journal of Higher Education Theory and Practice, 22(16), 51-62. Retrieved from http: https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5600/5316 [in English].

Список використаних джерел

Денищук,ºІ.ºП. Попередження емоційного вигорання та підвищення стресостійкості педагогів під час війни. Імідж сучасного педагога. електрон. наук. фах журн. 2023. №3(210), С. 89–95. URL: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-89-95 [In Ukrainian].

ПахомовºІ.ºВ. Профілактика професійного вигорання викладача закладу вищої освіти. Сучасні напрями вдосконалення педагогічної майстерності викладачів: матеріали I Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Чернігів, 27–28 квіт. 2023 р.). Академія ДПтС, м.ºЧернігів, Україна, 2023. С. 60–62. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/735137 [In Ukrainian].

Barile,ºN. 5 Secrets to Increasing and Sustaining Your Teacher Energy. Retrieved from http: https://www.wgu.edu/heyteach/article/5-secrets-increasing-and-sustaining-your-teacher-energy1902.html [in English].

Freudenberger,ºH. (1974). Staff Burnout. Journal of Social Issues, 30, 159-165. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-4560.1974.tb00706.x [in English].

Hanan, A. (2023). How to protect your energy and time as a teacher. Retrieved from http: https://www.himama.com/blog/how-to-protect-your-energy-and-time-as-a-teacher/ [in English].

Kay-Lewis,ºR. 5 Tips to Conserve Your Teacher Energy. Retrieved from http: https://www.teachingchannel.com/k12-hub/blog/5-tips-to-conserve-your-teacher-energy/ [in English].

Kyrian,ºT., Nikolaesku,ºI., Stepanova,ºN., & Nenko,ºY. (2020). Relationship between Professional Burnout of Teachers of Higher Education Institutions of Ukraine and Their Organizational, Professional and Socio-demographic Characteristics. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12(4), 268-288. Retrieved from https://doi.org/10.18662/rrem/12.4/345 [In English].

Maslach, C. & Jackson, S.E. (1981). The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Organizational Behavior, 2, 99-113. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1002/job.4030020205 [in English].

Nykyporets,ºS.ºS. (2023). Determinants influencing burnout levels among Ukrainian EFL educators: theoretical constructs and personal experience. Proceedings of the 6th International Scientific and Practical Conference «Scientific Trends and Trends in the Context of Globalization», Umeå, Kingdom of Sweden, September 19-20, 2023. №º171. Pp.º125-143. Retrieved from http: https://www.researchgate.net/publication/374432169_Determinants_influencing_burnout_levels_among_Ukrainian_EFL_educators_theoretical_constructs_and_personal_experience [In English].

Piazza,ºJ.P. Conserve your energy, and conserve your sanity (and life and career). Retrieved from http://johnpiazza.net/conserve-energy/ [in English].

SavchenkoºO., KorvatºL, KovalkovaºT, LovochkinaºA, KalishchukºS, YelinaºM. (2022). Personal values as regulators of teacher burnout. Journal of Higher Education Theory and Practice. Vol. 22(16) 2022, 51-62. Retrieved from http: https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5600/5316 [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-15

Як цитувати

Лаптінова, Ю. І. (2024). “Energy-efficient” mode of teaching. Імідж сучасного педагога, (1(214), 67–73. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-1(214)-67-73

Номер

Розділ

ПОРАДИ СПЕЦІАЛІСТА