Шляхи творчого самовираження студентів – майбутніх учителів музичного мистецтва у закладах вищої освіти Китайської народної республіки

Автор(и)

  • Світлана Євгенівна Лупаренко Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна https://orcid.org/0000-0002-3111-5340

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-116-120

Ключові слова:

творче самовираження; музичне мистецтво; майбутні вчителі музичного мистецтва; шляхи; заклад вищої освіти; Китайська Народна Республіка

Анотація

Розкрито шляхи творчого самовираження студентів – майбутніх учителів музичного мистецтва у закладах вищої освіти Китаю. Визначено, що творче самовираження студентів – майбутніх учителів музичного мистецтва залежить від поєднання академічних занять з реальною музичною практикою, спрямованості процесу навчання на розкриття потенціалу особистості, підтримку творчості, інтеграції в музичну освіту сучасних технологій, організації міжкультурної взаємодії учасників освітнього процесу, створення сприятливого освітнього середовища. Схарактеризовано шляхи творчого самовираження студентів – майбутніх учителів музичного мистецтва у закладах вищої освіти КНР, а саме: власна творча діяльність студентів у художньому мистецтві, музиці, письмі чи драмі; виконання музичних творів різних жанрів; вільний відбір засобів самовираження; виконання студентами вправ на імпровізацію; здійснення саморефлексії; підвищення майстерності студентів у процесі формальної та неформальної освіти; участь студентів в індивідуальній і груповій навчальній і творчій діяльності.

Біографія автора

Світлана Євгенівна Лупаренко, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри освітології та інноваційної педагогіки

Посилання

Ван Янься. Реалізація міжпредметних зв’язків у процесі вивчення музики школярами в закладах загальної середньої освіти КНР : дис. … д-ра філософії : 01/011. Харків, 2023. 225 с.

Іонова О., Лупаренко С., Лахмотова Ю. Інтегрований підхід до естетичного виховання школярів у КНР. Освітологічний дискурс. 2020. № 1 (28). С. 143–154. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.12

Кравченко Г. Ю., Лю Мейхуань. Організаційно-педагогічні умови формування духовної культури у майбутніх учителів музичного мистецтва. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. 2022. № 6 (201). С. 55–59.

Лей Сяо. Формування компетентності культурного самовираження майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР : дис. … д-ра філософії : 01/011. Харків, 2023. 214 с.

Ло Юаньвень. Популярність як складник творчого самовираження майбутніх музично-педагогічних працівників. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. 2022. № 6 (201). С. 60–64.

Лю Ду. Роздуми про шкільну філософію та програму музичної освіти в коледжах і університетах. Симфонія. 2013. № 32 (02).

Ян Люсон. Формування талантів музичної освіти в коледжах і університетах з точки зору нових вільних мистецтв. Популярна література та мистецтво. 2023. С. 154–159.

Ho Wai-Chung. Popular Music, Cultural Politics and Music Education in China. London ; New York : Routledge, 2017. 197 p.

Youm H. Processes used by music, visual arts, media, and first-grade classroom teachers for developing and implementing an integrated curriculum: A case study. Applications of Research in Music Education. 2007. Issue 26(1). P. 41–52.

为现在与未来而教育. URL : https://www.ssfls.com.cn/show/14254 (дата звернення: 10.11.2023).

杨静. 浅谈音乐活动中幼儿创造性思维培养的策略. 2017年14期. URL : https://www.fx361.cc/page/2017/0920/2296887.shtml (дата звернення: 09.11.2023).

王 涵. 浅谈新时期音乐教师应具备的基本素质. 2018年06期. URL : http://cnzxxjy.com/view.asp?bid=35&sid=350&id=8229 (дата звернення: 07.11.2023).

References

Wang, Yanxia. (2023). Realizatsiia mizhpredmetnykh zviazkiv u protsesi vyvchennia muzyky shkoliaramy v zakladakh zahalnoi serednoi osvity KNR [Implementation of the Interdisciplinary Connections in the Process of Music Education for Secondary School Students in the People’s Republic of China]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Ionova, O., Luparenko, S., & Lakhmotova, Yu. (2020). Intehrovanyi pidkhid do estetychnoho vykhovannia shkoliariv u KNR [Integrated approach to aesthetic education of schoolchildren in the People’s Republic of China]. Osvitologichnyi dyskurs [Educological discourse], 1 (28), 143-154. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.12 [in Ukrainian].

Kravchenko, H. Yu., & Liu, Meikhuan. (2022). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy formuvannia dukhovnoi kultury u maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Organizational and pedagogical conditions for the formation of spiritual culture among future music teachers.]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 6 (201), 55-59 [inUkrainian].

Lei, Xiao. (2023). Formuvannia kompetentnosti kulturnoho samovyrazhennia maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva v zakladakh vyshchoi osvity KNR [Formation of cultural self-expression competence of future music teachers in higher education institutions of the People’s Republic of China]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Lo, Yuanven. (2022). Populiarnist yak skladnyk tvorchoho samovyrazhennia maibutnikh muzychno-pedahohichnykh pratsivnyki [Popularity as a component of creative self-expression of future music-pedagogical workers]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 6 (201), 60-64 [in Ukrainian].

Liu, Du. (2013). Rozdumy pro shkilnu filosofiiu ta prohramu muzychnoi osvity v koledzhakh i universytetakh [Reflections on school philosophy and music education programs in colleges and universities]. Symphony: Journal of the Xi'an Conservatory of Music-Symfoniia, 32 (02) [in Ukrainian].

Yan, Liuson. (2023). Formuvannia talantiv muzychnoi osvity v koledzhakh i universytetakh z tochky zoru novykh vilnykh mystetstv [Talent formation in music education in colleges and universities from the perspective of the new liberal arts]. Populiarna literatura ta mystetstvo [Popular literature and art], 154–159 [in Ukrainian].

Ho, Wai-Chung. (2017). Popular Music, Cultural Politics and Music Education in China. London; New York: Routledge.

Youm, H. (2007). Processes used by music, visual arts, media, and first-grade classroom teachers for developing and implementing an integrated curriculum: A case study. Applications of Research in Music Education, 26(1). 41-52.

为现在与未来而教育 [Educating for the present and future]. Retrieved from https://www.ssfls.com.cn/show/14254 [in Chinese].

杨静. 浅谈音乐活动中幼儿创造性思维培养的策略. 2017年14期 [Yang, Jing. (2017). A brief discussion on strategies for cultivating children’s creative thinking in music activities. Issue 14]. Retrieved from https://www.fx361.cc/page/2017/0920/2296887.shtml [in Chinese].

王 涵. 浅谈新时期音乐教师应具备的基本素质. 2018年06期 [Wang, Han. (2018). A brief discussion on the basic qualities that music teachers should possess in the new era. Issue 06]. Retrieved from http://cnzxxjy.com/view.asp?bid=35&sid=350&id=8229 [in Chinese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-22

Як цитувати

Лупаренко, С. Є. (2023). Шляхи творчого самовираження студентів – майбутніх учителів музичного мистецтва у закладах вищої освіти Китайської народної республіки. Імідж сучасного педагога, (6(213), 116–120. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-116-120