Методичний супровід упровадження коміксів в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-136-143Ключові слова:
комікси; діти старшого дошкільного віку; учні початкової школи; базова методика упровадження коміксів в освітній процес; оперативна методика використання коміксів у навчанні; сюжетна задача; задача на рух; е-ресурси для створення коміксівАнотація
Присвячено висвітленню теоретичних засад методичного супроводу впровадження коміксів в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи. Комікси мають спільні риси з ігровою діяльністю дітей, відтак методику їх упровадження в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи вибудовувано на методиці використання гри в освітньому процесі. Представлено структурну модель коміксу як системно впорядковану сукупність взаємопов’язаних і взаємозалежних компонентів (мотиваційно-цільового, змістового, процесуально-операційного, контрольно-оцінного й результативного). Наявність у структурі коміксів зазначених компонентів наближає їх до навчально-пізнавальної діяльності дітей, що сприятиме їх упровадженню в освіту старших дошкільників та учнів початкової школи.
Доведено, що методичний супровід упровадження коміксів в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи буде успішним за умови, якщо педагог володіє базовою методикою, за допомогою якої будує методику оперативну, що застосовується у процесі реалізації завдань засвоєння дітьми теми, відібраної для конкретного навчального заняття або уроку.
Посилання
Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. Київ : Рад. школа, 1989. 608 с.
Кудикіна Н. В. Теорія ігрової діяльності дітей : монографія. Київ : НМЦВД КУ імені Бориса Грінченка, 2012. 235 с.
Макклоуд С. Розуміння коміксів: невидиме мистецтво. Нортгемптон, МА : Kitchen Press, 1994. 224 с.
Математична задача. Вікіпедія: вільна енциклопедія. URL: https://cutt.ly/LRsHIdZ
Руденко Н. М., Калашник О. С., Дмітрієва А. А., Широков Д. Л. Формування умінь розв'язування задач на рух в учнів початкової школи за допомогою коміксів. Молодий вчений. 2021. № 10. С. 291–295.
Скворцова С. Задачі на рух: методика проведення підготовчої роботи. Учитель початкової школи. 2016. № 6. С. 7–11. URL: https://cutt.ly/9RsH2Pl
Скворцова С. О., Онопрієнко О. В. Математика : підручник для 4 кл. загал. серед. освіти. Харків : Ранок, 2021. 136 с.
Типова освітня програма. URL: //mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli
References
Kostiuk, H. S. (1989). Navchalno-vykhovnyi protses i psykhichnyi rozvytok osobystosti [Educational process and mental development of personality]. Kyiv: Rad. Shkola [in Ukrainian].
Kudykina, N. V. (2012). Teoriia ihrovoi diialnosti ditei [Theory of children's game activity]: monohrafiia. Kyiv: NMTsVD KU imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].
McCloud, S. (1994). Rozuminnya komiksiv: nevydyme mystetstvo [Understanding comics: invisible art]. Northampton, MA: Kitchen Press [in Ukrainian].
Matematychna zadacha [Mathematical problem]. Wikipedia: free encyclopedia. Retrieved from https://cutt.ly/LRsHIdZ [in Ukrainian].
Rudenko, N. M., Kalashnyk, O. S., Dmitriieva, A. A., & Shyrokov, D. L. (2021). Formuvannia umin rozviazuvannia zadach na rukh v uchniv pochatkovoi shkoly za dopomohoiu komiksiv [Formation of movement problem-solving skills in elementary school students with the help of comics]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 10, 291-295 [in Ukrainian].
Skvorcova, S. (2016). Zadachi na rukh: metodyka provedennya pidhotovchoyi roboty [Tasks for movement: methods of preparatory work]. Uchytel pochatkovoi shkoly [Primary school teacher], 6, 7-11. Retrieved from https://cutt.ly/9RsH2Pl [in Ukrainian].
Skvortsova, S. O., & Onopriienko, O. V. (2021). Matematyka [Mathematics]: pidruchnyk dlia 4 kl. zahal. sered. osvity. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].
Typova osvitnia prohrama [A typical educational program]. (2018). Retrieved from //mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).