Стан реалізації педагогіки партнерства у закладі загальної середньої освіти в умовах змішаного навчання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-48-52Ключові слова:
професійна взаємодія; початкова школа; базова школа; змішане навчання; загальноосвітня школаАнотація
Розкрито особливості професійної взаємодії вчителів початкової та базової школи в системах «вчитель-психологічна служба», «вчитель-група вчителів», «вчитель-адміністрація школи». Описано переваги та недоліки для кожної із них в умовах змішаного навчання учасників освітнього процесу у закладі загальної середньої освіти. Проаналізовано вимоги сучасних нормативних документів щодо організації офлайн- та онлайн-співпраці педагогічних працівників із метою формування їх науково-дослідницьких компетентностей. Відображено можливості сучасних електронних ресурсів Viber, Telegram, Google Classroom, Zoom для професійної онлайн-взаємодії в зазначених системах.
Посилання
Вихрестенко Ж. В. Формування готовності до групової навчальної діяльності майбутніх учителів початкових класів засобами технології партнерства : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Переяслав, 2020. 25 с.
Карпова Л. Г. Теоретико-методичні засади створення освітньо-розвивального середовища в спеціалізованих закладах загальної середньої освіти для обдарованих дітей : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01. Харків, 2019. 42 с.
Марухина І. В, Кондратенко Л. О. Особливості реалізації основних напрямків роботи спеціаліста психологічної служби в умовах дистанційної освіти. Організація психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу освітнього процесу в умовах дистанційного навчання : метод. рек. / за заг. ред. І. В. Марухиної. Суми, 2021. С. 4–16.
Онаць О., Данко А. Психологічні аспекти педагогіки партнерської взаємодії в закладах освіти в підручнику для керівника. Проблеми сучасного підручника. 2023. № 29. С. 172–184. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1309-2022-29-172-184
Організація дистанційного навчання в школі : методичні рекомендації. URL: http://surl.li/ckqz (дата звернення: 15.03.2023).
Покроєва Л. Д. Кластерний підхід як основа мережевого партнерства у системі професійного розвитку педагогів. Партнерство в освіті. Практика взаємодії у контексті освітньої діяльності на шляху розбудови Нової української школи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Харків : Харків. академія неперервної освіти, 2022. С. 64–71. URL: http://surl.li/fmrxi (дата звернення: 15.03.2023).
Про затвердження Положення про педагогічну інтернатуру : наказ МОНУ від 25.10.2021 р. № 1128. URL: http://surl.li/fnjlq (дата звернення: 16.03.2023).
Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників : постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 р. № 1190. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1190-2018-%D0%BF#Text
Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти : наказ МОНУ від 09.01.2019 р. № 17. URL: http://surl.li/akxck (дата звернення: 13.03.2023).
Про затвердження професійного стандарту “Керівник (директор) закладу загальної середньої освіти : наказ Міністерства економіки України від 17.09.2021 р. №17. URL: http://surl.li/akxck (дата звернення: 13.03.2023).
Прокопенко І. А. Система підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями закладів загальної середньої освіти : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Харків, 2021. 43 с.
References
Vykhrestenko, Zh. V. (2020). Formuvannia hotovnosti do hrupovoi navchalnoi diialnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv zasobamy tekhnolohii partnerstva [Formation of readiness for group educational activities of future primary school teachers by means of partnership technology]. (Extended abstract of PhD diss.). Pereiaslav [in Ukrainian].
Karpova, L. H. (2019). Teoretyko-metodychni zasady stvorennia osvitno-rozvyvalnoho seredovyshcha v spetsializovanykh zakladakh zahalnoi serednoi osvity dlia obdarovanykh dite [Theoretical and methodological principles of creating an educational and developmental environment in specialized institutions of general secondary education for gifted children]. (Extended abstract of D diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Marukhyna, I. V, & Kondratenko, L. O. (2021). Osoblyvosti realizatsii osnovnykh napriamkiv roboty spetsialista psykholohichnoi sluzhby v umovakh dystantsiinoi osvity [Peculiarities of implementation of the main areas of work of a psychological service specialist in the conditions of distance education]. In I. V. Marukhyna (Ed.), Orhanizatsiia psykholohichnoho suprovodu ta sotsialno-pedahohichnoho patronazhu osvitnoho protsesu v umovakh dystantsiinoho navchannia [Organization of psychological support and socio-pedagogical patronage of the educational process in distance learning conditions]: metod. rek. (pp. 4-16). Sumy [in Ukrainian].
Onats, O., & Danko, A. (2023). Psykholohichni aspekty pedahohiky partnerskoi vzaiemodii v zakladakh osvity v pidruchnyku dlia kerivnyka [Psychological aspects of the pedagogy of partnership interaction in educational institutions in a textbook for managers]. Problemy suchasnoho pidruchnyka [Problems of the modern textbook], 29, 172-184. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1309-2022-29-172-184 [in Ukrainian].
Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli [Organization of distance learning at school]: metodychni rekomendatsii. Retrieved from http://surl.li/ckqz [in Ukrainian].
Pokroieva, L. D. (2022). Klasternyi pidkhid yak osnova merezhevoho partnerstva u systemi profesiinoho rozvytku pedahohiv [Cluster approach as the basis of network partnership in the system of professional development of teachers]. In Partnerstvo v osviti. Praktyka vzaiemodii u konteksti osvitnoi diialnosti na shliakhu rozbudovy Novoi ukrainskoi shkoly [Partnership in education. The practice of interaction in the context of educational activities on the way to the development of the New Ukrainian School]: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 64-71). Kharkiv: Kharkivska akademiia neperervnoi osvity. Retrieved from http://surl.li/fmrxi [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Polozhennia pro pedahohichnu internaturu [On the approval of the Regulation on pedagogical internship]: nakaz MONU vid 25.10.2021 r. № 1128. Retrieved from http://surl.li/fnjlq [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Polozhennia pro sertyfikatsiiu pedahohichnykh pratsivnykiv [On the approval of the Regulation on the certification of teaching staff]: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 27.12.2018 r. № 1190. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1190-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Poriadku provedennia instytutsiinoho audytu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [On the approval of the Procedure for conducting an institutional audit of institutions of general secondary education]: nakaz MONU vid 09.01.2019 r. № 17. Retrieved from http://surl.li/akxck [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu “Kerivnyk (dyrektor) zakladu zahalnoi serednoi osvity [About the approval of the professional standard "Head (director) of the institution of general secondary education]: nakaz Ministerstva ekonomiky Ukrainy vid 17.09.2021 r. №17. Retrieved from http://surl.li/akxck [in Ukrainian].
Prokopenko, I. A. (2021). Systema pidhotovky maibutnikh uchyteliv do fasylitatsiinoi vzaiemodii z uchniamy zakladiv zahalnoi serednoi osvity [The system of training future teachers for facilitating interaction with students of general secondary education institutions]. (Extended abstract of D diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).