Стан реалізації педагогіки партнерства у закладі загальної середньої освіти в умовах змішаного навчання

Автор(и)

  • Наталія Анатоліївна Іваницька Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №35 Чернігівської міської ради Чернігівської області, Україна https://orcid.org/0000-0002-1422-1176

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-48-52

Ключові слова:

професійна взаємодія; початкова школа; базова школа; змішане навчання; загальноосвітня школа

Анотація

Розкрито особливості професійної взаємодії вчителів початкової та базової школи в системах «вчитель-психологічна служба», «вчитель-група вчителів», «вчитель-адміністрація школи». Описано переваги та недоліки для кожної із них в умовах змішаного навчання учасників освітнього процесу у закладі загальної середньої освіти. Проаналізовано вимоги сучасних нормативних документів щодо організації офлайн- та онлайн-співпраці педагогічних працівників із метою формування їх науково-дослідницьких компетентностей. Відображено можливості сучасних електронних ресурсів Viber, Telegram, Google Classroom, Zoom для професійної онлайн-взаємодії в зазначених системах.

Біографія автора

Наталія Анатоліївна Іваницька, Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №35 Чернігівської міської ради Чернігівської області

кандидатка педагогічних наук, директорка

Посилання

Вихрестенко Ж. В. Формування готовності до групової навчальної діяльності майбутніх учителів початкових класів засобами технології партнерства : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Переяслав, 2020. 25 с.

Карпова Л. Г. Теоретико-методичні засади створення освітньо-розвивального середовища в спеціалізованих закладах загальної середньої освіти для обдарованих дітей : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01. Харків, 2019. 42 с.

Марухина І. В, Кондратенко Л. О. Особливості реалізації основних напрямків роботи спеціаліста психологічної служби в умовах дистанційної освіти. Організація психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу освітнього процесу в умовах дистанційного навчання : метод. рек. / за заг. ред. І. В. Марухиної. Суми, 2021. С. 4–16.

Онаць О., Данко А. Психологічні аспекти педагогіки партнерської взаємодії в закладах освіти в підручнику для керівника. Проблеми сучасного підручника. 2023. № 29. С. 172–184. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1309-2022-29-172-184

Організація дистанційного навчання в школі : методичні рекомендації. URL: http://surl.li/ckqz (дата звернення: 15.03.2023).

Покроєва Л. Д. Кластерний підхід як основа мережевого партнерства у системі професійного розвитку педагогів. Партнерство в освіті. Практика взаємодії у контексті освітньої діяльності на шляху розбудови Нової української школи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Харків : Харків. академія неперервної освіти, 2022. С. 64–71. URL: http://surl.li/fmrxi (дата звернення: 15.03.2023).

Про затвердження Положення про педагогічну інтернатуру : наказ МОНУ від 25.10.2021 р. № 1128. URL: http://surl.li/fnjlq (дата звернення: 16.03.2023).

Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників : постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 р. № 1190. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1190-2018-%D0%BF#Text

Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти : наказ МОНУ від 09.01.2019 р. № 17. URL: http://surl.li/akxck (дата звернення: 13.03.2023).

Про затвердження професійного стандарту “Керівник (директор) закладу загальної середньої освіти : наказ Міністерства економіки України від 17.09.2021 р. №17. URL: http://surl.li/akxck (дата звернення: 13.03.2023).

Прокопенко І. А. Система підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями закладів загальної середньої освіти : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Харків, 2021. 43 с.

References

Vykhrestenko, Zh. V. (2020). Formuvannia hotovnosti do hrupovoi navchalnoi diialnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv zasobamy tekhnolohii partnerstva [Formation of readiness for group educational activities of future primary school teachers by means of partnership technology]. (Extended abstract of PhD diss.). Pereiaslav [in Ukrainian].

Karpova, L. H. (2019). Teoretyko-metodychni zasady stvorennia osvitno-rozvyvalnoho seredovyshcha v spetsializovanykh zakladakh zahalnoi serednoi osvity dlia obdarovanykh dite [Theoretical and methodological principles of creating an educational and developmental environment in specialized institutions of general secondary education for gifted children]. (Extended abstract of D diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Marukhyna, I. V, & Kondratenko, L. O. (2021). Osoblyvosti realizatsii osnovnykh napriamkiv roboty spetsialista psykholohichnoi sluzhby v umovakh dystantsiinoi osvity [Peculiarities of implementation of the main areas of work of a psychological service specialist in the conditions of distance education]. In I. V. Marukhyna (Ed.), Orhanizatsiia psykholohichnoho suprovodu ta sotsialno-pedahohichnoho patronazhu osvitnoho protsesu v umovakh dystantsiinoho navchannia [Organization of psychological support and socio-pedagogical patronage of the educational process in distance learning conditions]: metod. rek. (pp. 4-16). Sumy [in Ukrainian].

Onats, O., & Danko, A. (2023). Psykholohichni aspekty pedahohiky partnerskoi vzaiemodii v zakladakh osvity v pidruchnyku dlia kerivnyka [Psychological aspects of the pedagogy of partnership interaction in educational institutions in a textbook for managers]. Problemy suchasnoho pidruchnyka [Problems of the modern textbook], 29, 172-184. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1309-2022-29-172-184 [in Ukrainian].

Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli [Organization of distance learning at school]: metodychni rekomendatsii. Retrieved from http://surl.li/ckqz [in Ukrainian].

Pokroieva, L. D. (2022). Klasternyi pidkhid yak osnova merezhevoho partnerstva u systemi profesiinoho rozvytku pedahohiv [Cluster approach as the basis of network partnership in the system of professional development of teachers]. In Partnerstvo v osviti. Praktyka vzaiemodii u konteksti osvitnoi diialnosti na shliakhu rozbudovy Novoi ukrainskoi shkoly [Partnership in education. The practice of interaction in the context of educational activities on the way to the development of the New Ukrainian School]: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 64-71). Kharkiv: Kharkivska akademiia neperervnoi osvity. Retrieved from http://surl.li/fmrxi [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro pedahohichnu internaturu [On the approval of the Regulation on pedagogical internship]: nakaz MONU vid 25.10.2021 r. № 1128. Retrieved from http://surl.li/fnjlq [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro sertyfikatsiiu pedahohichnykh pratsivnykiv [On the approval of the Regulation on the certification of teaching staff]: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 27.12.2018 r. № 1190. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1190-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Poriadku provedennia instytutsiinoho audytu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [On the approval of the Procedure for conducting an institutional audit of institutions of general secondary education]: nakaz MONU vid 09.01.2019 r. № 17. Retrieved from http://surl.li/akxck [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu “Kerivnyk (dyrektor) zakladu zahalnoi serednoi osvity [About the approval of the professional standard "Head (director) of the institution of general secondary education]: nakaz Ministerstva ekonomiky Ukrainy vid 17.09.2021 r. №17. Retrieved from http://surl.li/akxck [in Ukrainian].

Prokopenko, I. A. (2021). Systema pidhotovky maibutnikh uchyteliv do fasylitatsiinoi vzaiemodii z uchniamy zakladiv zahalnoi serednoi osvity [The system of training future teachers for facilitating interaction with students of general secondary education institutions]. (Extended abstract of D diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-22

Як цитувати

Іваницька, Н. А. (2023). Стан реалізації педагогіки партнерства у закладі загальної середньої освіти в умовах змішаного навчання . Імідж сучасного педагога, (6(213), 48–52. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-48-52