Концепція проєктування консалтингової діяльності як інструмент підвищення конкурентоспроможності ЗВО у системі неперервної освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-25-30Ключові слова:
консалтинг; консалтингова діяльність; функції консалтингу; вища освіта; управління; менеджери освітиАнотація
Розкриваються питання проєктування консалтингової діяльності як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладу вищої освіти у системі неперервної освіти та описуються особливості надання консалтингових послуг в умовах невизначеності. Акцентується увага на актуальності проблеми проєктування консалтингової діяльності у загальному вигляді та виокремлюється її зв’язок із важливими практичними завданнями дослідження. Окреслюються масштабні перетворення в усіх сферах людського життя, що надають можливість закладам вищої освіти ефективно пристосовуватись до умов змінного зовнішнього середовища, використовуючи консалтингову діяльність у системі освіти, ґрунтуючись на необхідності використання професіоналізму та глибшого досвіду менеджерів-професіоналів закладів вищої освіти. Здійснюється аналіз теоретичних основ і класифікаційної ідентифікації проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти. Виокремлюється сутність і понятійно-термінологічний апарат досліджуваної тематики. Висвітлюється специфіка консалтингу, розкриваються особливості управлінського консультування в сучасній освітній діяльності та виокремлюються особливості надання учасникам освітнього процесу консалтингових послуг. Розкриваються питання сутності консультаційної функції, що ґрунтується в наданні допомоги менеджерам освіти, аналізі, розробленні, наданні та моніторингу ефективності реалізації запитуваних позицій. Підкреслюється стрімке зростання консультаційних послуг, що зумовлює розвиток консалтингової діяльності, що передує значним втратам, спричиненими через допущення помилок керівниками при управлінській діяльності тощо. Наголошується на важливості впровадження концепції проєктування консалтингової діяльності в системі вищої освіти України. Розглянуто розроблену концепцію проєктування консалтингової діяльності як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладу вищої освіти у системі неперервної освіти. Розглянуто труднощі та суперечності, притаманні становленню інформаційно-консультативного середовища закладу вищої освіти та розвитку консалтингових послуг у галузі освіти.
Посилання
Бортнікова М. Г. Діагностування консалтингових проектів для машинобудівних підприємств : дис. … канд. екон. наук : 08.00.04. Львів, 2018. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/dissertation/1352/disbortnikova.pdf
Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Ірпінь : ВТФ «Перун», 2001. 1440 с. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000989
Вікіпедія. Вільна енциклопедія. URL: http://uk.wikipedia.org
Економічна енциклопедія : у 3 т. Т. 1. / відп. ред. С. В. Мочерний. Київ : Академія, 2000. 864 с.
Рябова З. В. Консалтинг у закладах освіти в умовах невизначеності. Адаптивне управління: теорія і практика. Педагогіка. 2022. Вип. 13 (25). URL: file:///C:/Users/user/Downloads/500-Article%20Text-1051-1-10-20230127.pdf
Сабов Н. М. Теоретичні аспекти кадрового консалтингу в системі управління персоналом суб'єкта господарювання. Облік і оподаткування. 2021. Вип. 11. С. 86–91. URL: Сабов ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ КАДРОВОГО КОНСАЛТИНГУ.pdf
Скрипник Л. М. Сутність та особливості консалтингу в сучасній освітній діяльності. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2021. № 2 (22). С. 34–39. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/45_2022ua/10.pdf
Управлінський консалтинг : підручник / М. Ф. Безкровний та ін. Київ : Ліра-К, 2015. 336 с.
Хоменко В. В. Консалтингові послуги в освіті. Теорія і методика управління освітою.
URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/25/part_1/30.pdf
Храпкіна В. В. Формування ринку консалтингових послуг в Україні. Держава та регіони. Економіка та підприємництво. 2022. № 3 (126). С. 45–52. URL:http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2022/3_2022/9.pdf
References
Bortnikova, M. G. (2018). Diahnostuvannia konsaltynhovykh proektiv dlia mashynobudivnykh pidpryiemstv [Diagnosis of consulting projects for machine-building enterprises]. (PhD diss.). Lviv. Retrieved from https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/dissertation/1352/disbortnikova.pdf [in Ukrainian].
Busel, V. T. (Ed.). (2001). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Irpin: VTF "Perun". Retrieved from http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000989 [in Ukrainian].
Vikipediia. Vilna entsyklopediia [Wikipedia. Free encyclopedia]. Retrieved from http://uk.wikipedia.org [in Ukrainian].
Mocherny, S. V. (Ed.). (2000). Ekonomichna entsyklopediia [Economic encyclopedia] (Vol. 1). Kyiv: Academy [in Ukrainian].
Ryabova, Z. V. (2022). Konsaltynh u zakladakh osvity v umovakh nevyznachenosti [Consulting in educational institutions in conditions of uncertainty]. Adaptyvne upravlinnia: teoriia i praktyka. Pedahohika [Adaptive management: theory and practice. Pedagogy], 13 (25). Retrieved from file:///C:/Users/user/Downloads/500-Article%20Text-1051-1-10-20230127.pdf [in Ukrainian].
Sabov, N. M. (2021). Teoretychni aspekty kadrovoho konsaltynh v systemi upravlinnia personalom subiekta hospodariuvannia [Theoretical aspects of personnel consulting in the personnel management system of the business entity]. Oblik i opodatkuvannia [Accounting and Taxation], 11, 86-91. Retrieved from Sabov THEORETICAL ASPECTS OF PERSONNEL CONSULTING.pdf [in Ukrainian].
Skrypnyk, L. M. (2022). Sutnist ta osoblyvosti konsaltynhu v suchasnii osvitnii diialnosti [The essence and peculiarities of consulting in modern educational activity]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Alfred Nobel University. Pedagogy and Psychology. Pedagogical sciences], 2 (22). Retrieved from http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/45_2022ua/10.pdf [in Ukrainian].
Bezkrovnyi, M. F. et al. (2015). Upravlinskyi konsaltynh [Management consulting]: pidruchnyk. Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].
Khomenko, V. V. (2020). Konsaltynhovi posluhy v osviti [Consulting services in education]. Teoriia i metodyka upravlinnia osvitoiu [Theory and methods of education management]. Retrieved from http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/25/part_1/30.pdf [in Ukrainian].
Khrapkina, V. V. (2022). Formuvannia rynku konsaltynhovykh posluh v Ukraini [Formation of the consulting services market in Ukraine]. Derzhava ta rehiony. Ekonomika ta pidpryiemnytstvo [State and regions. Economy and entrepreneurship], 3 (126), 45-52. Retrieved from http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2022/3_2022/9.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).