Координаційний центр розвитку шкіл новаторства України: реалії та перспективи діяльності в умовах післядипломної освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-5(212)-12-29Ключові слова:
неперервний професійний розвиток; людиноцентризм; післядипломна освіта; новаторство; державно-громадське партнерство; адаптивна функція освіти дорослих, координаційний центр; дисемінація інноваційного досвіду; технологія супервізії в післядипломній освітіАнотація
Обґрунтовано актуальність та описано еволюцію впровадження ідеї створення Всеукраїнської та регіональних шкіл новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників в умовах післядипломної освіти. На основі аналізу праць вітчизняних науковців актуалізовано сутнісні характеристики основних понять дослідження: «адаптивна функція освіти дорослих», «адаптивно-педагогічне проєктування регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників», «науково-методичний супровід», «новаторство»; «інновація», координаційний центр», «дисемінація інноваційного досвіду», «адаптивне управління наставництвом у системі педагогічного новаторства», «технологія супервізії в післядипломній освіті»; «адаптивне навчання». представлено досвід діяльності зазначених Всеукраїнської та регіональних шкіл новаторства. Визначено авторську позицію щодо змісту діяльності Координаційного центру розвитку шкіл новаторства України як суб’єкта діяльності з науково-методичного й інформаційного забезпечення Всеукраїнської та регіональних шкіл новаторства в умовах післядипломної освіти, який може функціонувати як структурний підрозділ науково-дослідної лабораторії Українського відкритого університету післядипломної освіти.
Посилання
Білик Н. Діяльність регіональної школи новаторства (2012–2016 рр.). Інсайти для освіти: моделювання взаємозв’язку наукових досліджень і освітніх практик в умовах трансформації українського суспільства : монографія / [уклад. : В. В. Зелюк, С. Ф. Клепко, Т. А. Устименко]. Полтава : ПОІППО, 2020. С. 117–147. URL: https://ed.poippo.pl.ua/handle/022518134/374
Білик Н. І. Адаптивно-педагогічне управління проєктуванням електронного освітнього контенту шкіл новаторства. Інформаційно-ресурсне забезпечення освітнього процесу в умовах діджиталізації суспільства : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 11 листопа. 2020 р. Київ, 2020. С. 21–23.
Білик Н. І., Любченко Н. В. Педагогічний коучинг як технологія професійного розвитку вчителя в системі підвищення кваліфікації. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. (категорія «Б»). 2020. № 5 (194). С. 41–46. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-5(194)-41-46 URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/215279
Білик Н. І. Управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників : монографія. Полтава : ТОВ «АСМІ», 2015. 461 с.
Білик Н. І. Школа новаторства – платформа ефективної комунікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників післядипломної освіти. Мережа шкіл новаторства України: розвиток професійної компетентності керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників у контексті реалізації післядипломної освіти : електрон. зб. тез І Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф. з міжнар. участю (Полтава – Київ, 19 листоп. 2021 р.) / упоряд. : Н. І. Білик, В. В. Зелюк ; за наук. ред. М. О. Кириченка. Полтава : ПОІППО, 2021. Вип. 1. С. 21–28. URL: https://ed.poippo.pl.ua/handle/022518134/533
Василенко О. В. Неформальна навчальна група. Освіта дорослих : енциклопедичний словник / за ред. В. Г. Кременя, Ю. В. Ковбасюка. Київ : Основа, 2014. С. 264.
Гладкова В. М. Фундаментальна акмеологія – наука ХХІ століття : монографія. Київ : Інтерсервіс, 2019. 206 c.
Гуманістичні ідеї: від Григорія Сковороди до сучасного педагога-новатора в системі неперервної освіти : кол. наук. монографія / за наук. ред. Н. І. Білик. Полтава : ПАНО ім. М. В. Остроградського, 2023. 542 с. DOI: https://doi.org/10.33272/M2023-1 URL: http://pano.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/monografiia_skovoroda_2023.pdf
Єльникова Г. В. Адаптивна функція освіти дорослих. Освіта дорослих : енциклопедичний словник / за ред. В. Г. Кременя, Ю. В. Ковбасюка. Київ : Основа, 2014. С. 11–12.
Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність». Відомості Верховної Ради (ВВР). 2016. № 3. Ст. 25.
Закон України «Про освіту». Відомості Верховної Ради (ВВР). 2017. № 38/39. Ст. 380.
Кириченко М. О., Рябова З. В., Острянська О. А. Адаптивне управління наставництвом у системі педагогічного новаторства. Гуманістичні ідеї: від Григорія Сковороди до сучасного педагога-новатора в системі неперервної освіти : кол. наук. монографія / за наук. ред. Н. І. Білик. Полтава : ПАНО ім. М. В. Остроградського, 2023. С. 232–254. URL: http://pano.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/monografiia_skovoroda_2023.pdf
Корженко В. В. Розвиток. Енциклопедія державного управління : у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; наук.-ред. Ю. В. Ковбасюк. Київ : НАДУ, 2011. Т. 1: Теорія державного управління. С. 498.
Кремень В. Г. Людиноцентризм. Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Г. Кремень. 2-ге вид. допов. та перероб. Київ : Юрінком Інтер, 2021. С. 519–520.
Кремень В. Г. Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні : монографія / Нац. акад. пед. наук України. Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2021. 384 с.
Любченко Н. В. Кластерізація суб’єктів наукової, освітньої та виробничої сфери як потенційний ресурс реалізації стратегічної цілі розвитку людського капіталу в контексті Закону України «Про освіту». Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології : збірник матеріалів ІІІ Всеукр. Інтернет-конф., 18 квітня 2018 р., м. Київ / наук. ред., упоряд.: В. В. Сидоренко, Я. Л. Швень. Київ : Агроосвіта, 2018. Ч. 2. С. 20–22.
Любченко Н. В. Кластерний підхід в управлінні професійним розвитком керівника закладу загальної середньої освіти : спецкурс / НАПН України, ДЗВО «Ун-т менеджменту освіти». Київ, 2023. 52 с.
Любченко Н. В. Післядипломна освіта керівників закладів загальної середньої освіти: виклики в історичному вимірі розвитку. Вісник післядипломної освіти. Педагогічні науки. 2023. № 25 (54). С. 164–197.
Любченко Н. В. Управління науково-методичною діяльністю закладів післядипломної педагогічної освіти: координаційний аспект : наук.-метод. посіб. / Ун-т менеджменту освіти НАПН України. Київ, 2013. 205 с.
Любченко Н. В. Формування стратегії розвитку шкіл новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників на основі кластерного підходу. Регіональна освітня система підвищення кваліфікації як фактор розвитку професіоналізму педагогічних працівників: теорія, практика та виклики часу : електрон. зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф. / за наук. ред. д-ра пед. наук Н. І. Білик. Полтава : ПОІППО, 2018. С. 49–53. URL: http://poippo.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/tezi_23.11.2018.pdf
Любченко Н. В., Білик Н. І. Супервізія як технологія післядипломної освіти педагогічних працівників у контексті Концепції «Нова українська школа». Імідж сучасного педагога. 2021. № 5 (200). С. 5–13. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-5(200)-5-13. URL: https://isp.poippo.pl.ua/article/view/243513
Мельник Н. Діяльність регіональних шкіл новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників як ресурс забезпечення професійного розвитку у контексті реалізації неперервної освіти. Розвиток гуманістичних ідей у неперервній освіті: від Григорія Сковороди до сучасного педагога-новатора : кол. наук. монографія / за заг. та наук. ред. д-ра пед. наук Н. І. Білик. Полтава ; Київ : ПАНО ім. М. В. Остроградського, 2023. С. 255–270.
Мельник Н. Науково-методичний супровід професійної діяльності педагогічних працівників в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа». Психолого-педагогічні засади розвитку професіоналізму освітян в умовах реалізації Концепції Нової української школи : матеріали Всеукр. Інтернет-конф. (м. Київ – Рівне, 29 березня 2018 р.). Київ ; Рівне : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» : РОІППО, 2018. С. 70–74. URL: http://umo.edu.ua/konferenciji
Мельник Н. Підготовка педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти до реалізації нових державних освітніх стандартів. Нова педагогічна думка. 2021. № 4 (108). С. 11–15.
Мельник Н. Поширення інноваційного досвіду закладів загальної середньої освіти в межах школи новаторства. Мережа шкіл новаторства України: розвиток професійної компетентності керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників у контексті реалізації післядипломної освіти : електрон. зб. тез І Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф. з міжнар. участю (Полтава – Київ, 19 листопада 2021 р.). Полтава : ПОІППО, 2021. Вип. 1. С. 65–68.
Новаторство. Словник української мови online. URL: https://sum20ua.com/?page=1956&wordid=61248
Олійник В. В. Теоретико-методологічні засади державного управління післядипломною освітою в контексті євроінтеграції : дис. ... д-ра наук з держ. управл. : 25.00.02. Київ, 2019. 593 с.
Радченко Ю. Л. Адаптивне навчання. Освіта дорослих : енциклопедичний словник / за ред. В. Г. Кременя, Ю. В. Ковбасюка. Київ : Основа, 2014. С. 12.
Розпорядження Кабінету Міністрів від 10 липня 2019 р. № 526-р «Про схвалення Стратегії розвитку сфери інноваційної діяльності на період до 2030 року». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/526-2019-%D1%80#n12
Сорочан Т. М. Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія і практика : монографія. Луганськ : Знання, 2005. 384 с.
Супрун В. В., Любченко Н. В. Державно-громадське партнерство. Енциклопедія освіти / Нац. акад. пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень. 2-ге вид., допов. та перероб. Київ : Юрінком Інтер, 2021. С. 214.
References
Bilyk, N. (2020). Diialnist rehionalnoi shkoly novatorstva (2012–2016 rr.) [Activities of the regional school of innovation (2012–2016)]. In V. V. Zeliuk, S. F. Klepko, & T. A. Ustymenko (Comps.), Insaity dlia osvity: modeliuvannia vzaiemozv’iazku naukovykh doslidzhen i osvitnikh praktyk v umovakh transformatsii ukrainskoho suspilstva [Insights for education: modeling the relationship between scientific research and educational practices in the context of the transformation of Ukrainian society]: monohrafiia (pp. 117-147). Poltava: POIPPO. Retrieved from https://ed.poippo.pl.ua/handle/022518134/374 [in Ukrainian].
Bilyk, N. I. (2020). Adaptyvno-pedahohichne upravlinnia proiektuvanniam elektronnoho osvitnoho kontentu shkil novatorstva [Adaptive pedagogical management of the design of electronic educational content of schools of innovation]. In Informatsiino-resursne zabezpechennia osvitnoho protsesu v umovakh didzhytalizatsii suspilstva [Information and resource provision of the educational process in the conditions of digitalization of society]: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 21-23). Kyiv [in Ukrainian].
Bilyk, N. I., & Liubchenko, N. V. (2020). Pedahohichnyi kouchynh yak tekhnolohiia profesiinoho rozvytku vchytelia v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii [Pedagogical coaching as a technology of professional development of a teacher in the system of professional development]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 5 (194), 41-46. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-5(194)-41-46 Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/215279 [in Ukrainian].
Bilyk, N. I. (2015). Upravlinnia adaptyvno-pedahohichnym proektuvanniam rehionalnykh osvitnikh system pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv [Management of adaptive-pedagogical design of regional educational systems of professional development of pedagogical workers]: monohrafiia. Poltava: TOV «ASMI» [in Ukrainian].
Bilyk, N. I. (2021). Shkola novatorstva – platforma efektyvnoi komunikatsii kerivnykh, naukovo-pedahohichnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv pisliadyplomnoi osvity [The school of innovation is a platform for effective communication of management, research and teaching staff, and teaching staff of postgraduate education]. In N. I. Bilyk, V. V. Zeliuk (Comps.), Merezha shkil novatorstva Ukrainy: rozvytok profesiinoi kompetentnosti kerivnykh, naukovo-pedahohichnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv u konteksti realizatsii pisliadyplomnoi osvity [Network of schools of innovation of Ukraine: development of professional competence of managerial, scientific-pedagogical and pedagogical workers in the context of the implementation of postgraduate education]: elektron. zb. tez I Vseukr. nauk.-prakt. onlain-konf. z mizhnar. uchastiu (Is. 1, pp. 21-28). Poltava: POIPPO. Retrieved from https://ed.poippo.pl.ua/handle/022518134/533 [in Ukrainian].
Vasylenko, O. V. (2014). Neformalna navchalna hrupa [Informal study group]. In V. H. Kremen, Yu. V. Kovbasiuk (Eds.), Osvita doroslykh [Adult education]: entsyklopedychnyi slovnyk (p. 264). Kyiv: Osnova [in Ukrainian].
Hladkova, V. M. (2019). Fundamentalna akmeolohiia – nauka XX stolittia [Fundamental acmeology is a science of the 21st century]: monohrafiia. Kyiv: Interservis [in Ukrainian].
Bilyk, N. I. (Ed.). (2023). Humanistychni idei: vid Hryhoriia Skovorody do suchasnoho pedahoha-novatora v systemi neperervnoi osvity [Humanistic ideas: from Hryhoriy Skovoroda to the modern teacher-innovator in the system of continuous education]: kol. nauk. monohrafiia. Poltava: PANO im. M. V. Ostrohradskoho. DOI: https://doi.org/10.33272/M2023-1. Retrieved from http://pano.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/monografiia_skovoroda_2023.pdf [in Ukrainian].
Yelnykova, H. V. (2014). Adaptyvna funktsiia osvity doroslykh [Adaptive function of adult education]. In V. H. Kremen, Yu. V. Kovbasiuk (Eds.), Osvita doroslykh [Adult education]: entsyklopedychnyi slovnyk (pp. 11-12). Kyiv: Osnova [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro naukovu i naukovo-tekhnichnu diialnist» [Law of Ukraine "On scientific and scientific and technical activity"]. (2016). Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR) [Information of the Verkhovna Rada (VVR)], 3, 25 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine "On Education"]. (2017). Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR) [Information of the Verkhovna Rada (VVR)], 38/39, 380 [in Ukrainian].
Kyrychenko, M. O, Riabova, Z. V., & Ostrianska, O. A. (2023). Adaptyvne upravlinnia nastavnytstvom u systemi pedahohichnoho novatorstva [Adaptive management of mentoring in the system of pedagogical innovation]. In N. I. Bilyk (Ed.), Humanistychni idei: vid Hryhoriia Skovorody do suchasnoho pedahoha-novatora v systemi neperervnoi osvity [Humanistic ideas: from Hryhoriy Skovoroda to the modern teacher-innovator in the system of continuous education]: kol. nauk. monohrafiia (pp. 232-254). Poltava: PANO im. M. V. Ostrohradskoho. Retrieved from http://pano.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/monografiia_skovoroda_2023.pdf [in Ukrainian].
Korzhenko, V. V. (2011). Rozvytok [Development]. In Yu. V. Kovbasiuk (Ed.), Entsyklopediia derzhavnoho upravlinnia [Encyclopedia of public administration] (Vol. 1, p. 498). Kyiv: NADU [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (2021). Liudynotsentryzm [Human centrism]. In V. H. Kremen (Ed.), Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education] (pp. 519-520). Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (2021). Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini [National report on the state and prospects of education development in Ukraine National report on the state and prospects of education development in Ukraine]: monohrafiia. Kyiv: KONVI PRINT [in Ukrainian].
Liubchenko, N. V. (2018). Klasterizatsiia sub’iektiv naukovoi, osvitnoi ta vyrobnychoi sfery yak potentsiinyi resurs realizatsii stratehichnoi tsili rozvytku liudskoho kapitalu v konteksti Zakonu Ukrainy «Pro osvitu» [Clustering of scientific, educational and industrial subjects as a potential resource for the implementation of the strategic goal of human capital development in the context of the Law of Ukraine "On Education"]. In V. V. Sydorenko, Ya. L. Shven (Eds.), Profesiinyi rozvytok fakhivtsiv u systemi osvity doroslykh: istoriia, teoriia, tekhnolohii [Professional development of specialists in the adult education system: history, theory, technologies]: zbirnyk materialiv III-oi Vseukr. Internet-konf. (P. 2, pp. 20-22). Kyiv: Ahroosvita [in Ukrainian].
Liubchenko, N. V. (2023). Klasternyi pidkhid v upravlinni profesiinym rozvytkom kerivnyka zakladu zahalnoi serednoi osvity [A cluster approach in managing the professional development of the head of a general secondary education institution]: spetskurs. Kyiv [in Ukrainian].
Liubchenko, N. V. (2023). Pisliadyplomna osvita kerivnykiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity: vyklyky v istorychnomu vymiri rozvytku [Postgraduate education of heads of institutions of general secondary education: challenges in the historical dimension of development]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Pedahohichni nauky [Bulletin of postgraduate education. Pedagogical sciences], 25 (54), 164-197 [in Ukrainian].
Liubchenko, N. V. (2013). Upravlinnia naukovo-metodychnoiu diialnistiu zakladiv pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity: koordynatsiinyi aspekt [Management of scientific and methodical activities of institutions of postgraduate pedagogical education: coordination aspect]: nauk.-metod. posib. Kyiv [in Ukrainian].
Liubchenko, N. V. (2018). Formuvannia stratehii rozvytku shkil novatorstva kerivnykh, naukovo-pedahohichnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv na osnovi klasternoho pidkhodu [Formation of a strategy for the development of schools of innovation of managerial, scientific-pedagogical and pedagogical workers based on a cluster approach]. In N. I. Bilyk (Ed.), Rehionalna osvitnia systema pidvyshchennia kvalifikatsii yak faktor rozvytku profesionalizmu pedahohichnykh pratsivnykiv: teoriia, praktyka ta vyklyky chasu [The regional educational system of professional development as a factor in the development of the professionalism of pedagogical workers: theory, practice and challenges of the time]: elektron. zb. nauk. prats za materialamy Vseukr. nauk.-prakt. onlain-konf. (pp. 49-53). Poltava: POIPPO. Retrieved from http://poippo.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/tezi_23.11.2018.pdf [in Ukrainian].
Liubchenko, N. V., & Bilyk, N. I. (2021). Superviziia yak tekhnolohiia pisliadyplomnoi osvity pedahohichnykh pratsivnykiv u konteksti Kontseptsii «Nova ukrainska shkola» [Supervision as a technology of postgraduate education of teaching staff in the context of the "New Ukrainian School" Concept]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 5 (200), 5-13. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-5(200)-5-13. Retrieved from https://isp.poippo.pl.ua/article/view/243513 [in Ukrainian].
Melnyk, N. (2023). Diialnist rehionalnykh shkil novatorstva kerivnykh, naukovo-pedahohichnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv yak resurs zabezpechennia profesiinoho rozvytku u konteksti realizatsii neperervnoi osvity [The activity of regional schools of innovation of managerial, scientific-pedagogical and pedagogical workers as a resource for ensuring professional development in the context of the implementation of continuous education]. In N. I. Bilyk (Ed.), Rozvytok humanistychnykh idei u neperervnii osviti: vid Hryhoriia Skovorody do suchasnoho pedahoha-novatora [The development of humanistic ideas in continuing education: from Hryhoriy Skovoroda to a modern educator-innovator]: kol. nauk. monohrafiia (pp. 255-270). Poltava; Kyiv: PANO im. M. V. Ostrohradskoho [in Ukrainian].
Melnyk, N. (2018). Naukovo-metodychnyi suprovid profesiinoi diialnosti pedahohichnykh pratsivnykiv v umovakh realizatsii Kontseptsii «Nova ukrainska shkola [Scientific and methodological support of the professional activity of pedagogical workers in the context of the implementation of the "New Ukrainian School" Concept]. In Psykholoho-pedahohichni zasady rozvytku profesionalizmu osvitian v umovakh realizatsii Kontseptsii Novoi ukrainskoi shkoly [Psychological and pedagogical principles of the development of the professionalism of educators in the conditions of the implementation of the Concept of the New Ukrainian School]: materialy Vseukr. Internet-konf. (pp. 70-74). Kyiv; Rivne: DVNZ «Universytet menedzhmentu osvity»: ROIPPO. Retrieved from http://umo.edu.ua/konferenciji [in Ukrainian].
Melnyk, N. (2021). Pidhotovka pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity do realizatsii novykh derzhavnykh osvitnikh standartiv [Training of pedagogical workers in the system of postgraduate pedagogical education for the implementation of new state educational standards]. Nova pedahohichna dumka [A new pedagogical thought], 4 (108), 11-15 [in Ukrainian].
Melnyk, N. (2021). Poshyrennia innovatsiinoho dosvidu zakladiv zahalnoi serednoi osvity v mezhakh shkoly novatorstva [Dissemination of innovative experience of institutions of general secondary education within the school of innovation]. In N. I. Bilyk, V. V. Zeliuk (Comps.), Merezha shkil novatorstva Ukrainy: rozvytok profesiinoi kompetentnosti kerivnykh, naukovo-pedahohichnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv u konteksti realizatsii pisliadyplomnoi osvity [Network of schools of innovation of Ukraine: development of professional competence of managerial, scientific-pedagogical and pedagogical workers in the context of the implementation of postgraduate education]: elektron. zb. tez I Vseukr. nauk.-prakt. onlain-konf. iz mizhnar. uchastiu (Is. 1, pp. 65-68). Poltava: POIPPO [in Ukrainian].
Novatorstvo [Innovation]. Slovnyk ukrainskoi movy online [Dictionary of the Ukrainian language online]. Retrieved from https://sum20ua.com/?page=1956&wordid=61248 [in Ukrainian].
Oliinyk, V. V. (2019). Teoretyko-metodolohichni zasady derzhavnoho upravlinnia pisliadyplomnoiu osvitoiu v konteksti yevrointehratsii [Theoretical and methodological principles of state management of postgraduate education in the context of European integration]. (D diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Radchenko, Yu. L. (2014). Adaptyvne navchannia [Adaptive learning]. In V. H. Kremen, Yu. V. Kovbasiuk (Eds.), Osvita doroslykh [Adult education]: entsyklopedychnyi slovnyk (p. 12). Kyiv: Osnova [in Ukrainian].
Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv vid 10 lypnia 2019 r. № 526-r «Pro skhvalennia Stratehii rozvytku sfery innovatsiinoi diialnosti na period do 2030 roku» [Decree of the Cabinet of Ministers dated July 10, 2019 No. 526-r "On the approval of the Strategy for the Development of the Sphere of Innovative Activity for the Period Until 2030"]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/526-2019-%D1%80#n12 [in Ukrainian].
Sorochan, T. M. (2005). Pidhotovka kerivnykiv shkil do upravlinskoi diialnosti: teoriia i praktyka [Preparation of school heads for managerial activities: theory and practice]: monohrafiia. Luhansk: Znannia [in Ukrainian].
Suprun, V. V., & Liubchenko, N. V. (2021). Derzhavno-hromadske partnerstvo [State-public partnership]. In V. H. Kremen (Ed.), Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education] (p. 214). Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).