Аналіз перспектив міжнародної інтеграції у контексті підготовки фахівців у галузі фізичної терапії та ерготерапії
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-5(212)-122-129Ключові слова:
фізична терапія; ерготерапія; наукові підходи; система підготовки фахівців; освітній процес; методична система підготовки фізичних терапевтів та ерготерапевтів; міжнародна інтеграція; міжнародні стандарти; міжнародне партнерство; міжнародні організації; міжнародна співпраця; міжнародні програмиАнотація
Відмічено, що тема міжнародної інтеграції у підготовці фахівців фізіотерапії та ерготерапії набуває особливого значення в контексті глобалізації, швидкого розвитку технологій і зростання потреби у міжнародній співпраці у галузі медицини та реабілітації.
Аналіз попередніх досліджень та публікацій підтверджує, що міжнародна співпраця має позитивний вплив на професійний розвиток фахівців із фізіотерапії та ерготерапії. Обмін досвідом, знаннями та найкращими практиками допомагає покращити якість надання медичної допомоги пацієнтам і розширити горизонти у галузі реабілітації.
Водночас, акцентовано увагу на тому, що зростання інтернаціональної мережі університетів, організацій і наукових центрів сприяє створенню спільних освітніх програм, міжнародних стажувань і наукових досліджень. Це надає студентам і фахівцям можливість отримати глибокі знання та здобути практичний досвід у різних культурних і медичних середовищах.
Окрім того, у вирішенні проблем культурних різниць і комунікаційних бар'єрів звертається особлива увага на розвиток культурної чутливості серед фахівців. Розуміння особливостей різних культур і підходів до реабілітації дозволяє створити ефективні та інклюзивні плани лікування для пацієнтів із різних країн.
Прогресивний розвиток технологій та інтернету забезпечує нові можливості для міжнародної співпраці. Використання вебінарів, відеоконференцій та електронних платформ сприяє збільшенню обсягу обміну знань і досвідом між ученими, студентами та практикуючими фахівцями з усього світу.
Загалом, аналіз попередніх досліджень та публікацій свідчить про те, що міжнародна інтеграція є ключовим фактором у підвищенні якості медичної реабілітації та розвитку фахівців із фізіотерапії та ерготерапії. Взаємодія міжнародних співтовариств, обмін досвідом і знаннями сприяє досягненню високих стандартів медичної практики та забезпечує пацієнтам оптимальну реабілітацію та покращення якості життя.
Посилання
Антонова О. Є., Маслак Л. П. Європейській вимір компетентнісного підходу та його концептуальні засади. Професійна педагогічна освіта: компетентнісний підхід : монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. С. 81–109.
Вольф О. Вітчизняний і міжнародний досвід інтеграції питань щодо паліативної та хоспісної допомоги в освіту фахівців із соціальної роботи та з середньою медичною освітою. Соціальна робота та соціальна освіта. 2020. Вип. 1 (4). С. 50–59.
Герцик А. М. Організаційно-методичні аспекти підготовки бакалаврів фізичної реабілітації в Канаді : дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.03 / Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. Київ, 2006. 222 с.
Герцик А. М. Фахівець з фізичної реабілітації, чи фізичний терапевт: національне та міжнародне тлумачення назв професій. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2010. № 10. С. 21–24.
Гук С. В. Особливості практичної підготовки фахівців з фізичної реабілітації у Великій Британії. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2014. № 38. С. 152–157.
Іпатов А. В., Ханюкова І. Я., Паніна С. С., Саніна Н. А., Гондуленко Н. О. Міжнародна класифікація функціонування як частина сучасної моделі надання медико-соціальної допомоги. Український вісник медико-соціальної експертизи. 2018. № 1 (27). С. 16–21.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики : кол. монографія / Н. М. Бібік та ін. Київ : К.І.С., 2014. 112 с.
Константюк Н. І. Основні засади підвищення конкурентоспроможності вищої освіти України в умовах формування глобальної економіки. Сталий розвиток економіки. 2013. № 3. С. 26–28.
Копочинська Ю. В. Зміст професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії у Великій Британії. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2020. № 1 (49). С. 21–28.
Копочинська Ю. В. Професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної терапії за освітнім ступенем бакалавра в Австрії. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. 2020. Вип. 8 (164). С. 271–274.
Копочинська Ю. В. Професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної терапії за освітнім ступенем бакалавра в Норвегії. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2019. Вип. 12 (120). С. 67–72.
Мазепа М. А. Міжнародна класифікація функціонування як ключ до розуміння філософії реабілітаціїї. Львів, 2019. 15 с.
Хоружий Г. Ф. Європейська політика вищої освіти. Полтава : Дивосвіт, 2016. 384 с.
References
Antonova, O. Ye., & Maslak L. P. (2011). Yevropeiskii vymir kompetentnisnoho pidkhodu ta yoho kontseptualni zasady []. In O. A. Dubaseniuk (Ed.), Profesiina pedahohichna osvita: kompetentnisnyi pidkhid [Professional pedagogical education: competence approach]: monohrafiia (pp. 81-109). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
Volf, O. (2020). Vitchyznianyi i mizhnarodnyi dosvid intehratsii pytan shchodo paliatyvnoi ta khospisnoi dopomohy v osvitu fakhivtsiv iz sotsialnoi roboty ta z serednoiu medychnoiu osvitoiu [Domestic and international experience of integrating palliative and hospice care issues into the education of social work specialists and those with secondary medical education]. Sotsialna robota ta sotsialna osvita [Social work and social education], 1 (4), 50–59 [in Ukrainian].
Hertsyk, A. M. (2006). Orhanizatsiino-metodychni aspekty pidhotovky bakalavriv fizychnoi reabilitatsii v Kanadi [Organizational and methodological aspects of training bachelors of physical rehabilitation in Canada]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Hertsyk, A. M. (2010). Fakhivets z fizychnoi reabilitatsii, chy fizychnyi terapevt: natsionalne ta mizhnarodne tlumachennia nazv profesii [Specialist in physical rehabilitation or physical therapist: national and international interpretation of the names of professions]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu [Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports], 10, 21-24 [in Ukrainian].
Huk, S. V. (2014). Osoblyvosti praktychnoi pidhotovky fakhivtsiv z fizychnoi reabilitatsii u Velykii Brytanii [Peculiarities of practical training of physical rehabilitation specialists in Great Britain]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy [Modern information technologies and innovative teaching methods in training specialists: methodology, theory, experience, problems], 38, 152-157 [in Ukrainian].
Ipatov, A. V., Khaniukova, I. Ia., Panina, S. S., Sanina, N. A., & Hondulenko, N. O. (2018). Mizhnarodna klasyfikatsiia funktsionuvannia yak chastyna suchasnoi modeli nadannia medyko-sotsialnoi dopomohy [International classification of functioning as part of the modern model of providing medical and social care]. Ukrainskyi visnyk medyko-sotsialnoi ekspertyzy [Ukrainian Herald of Medical and Social Expertise], 1 (27), 16-21 [in Ukrainian].
Bibik, N. M. (Ed.). (2014). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: biblioteka z osvitnoi polityky [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives: library of educational policy]: kol. monohrafyi. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].
Konstantiuk, N. I. (2013). Osnovni zasady pidvyshchennia konkurentospromozhnosti vyshchoi osvity Ukrainy v umovakh formuvannia hlobalnoi ekonomiky [The main principles of increasing the competitiveness of higher education of Ukraine in the conditions of the formation of the global economy]. Stalyi rozvytok ekonomiky [Sustainable economic development], 3, 26–-28 [in Ukrainian].
Kopochynska, Yu. V. (2020). Zmist profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi terapii, erhoterapii u Velykii Brytanii [Content of professional training of future specialists in physical therapy, occupational therapy in Great Britain]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi [Physical education, sports and health culture in modern society], 1 (49), 21-28 [in Ukrainian].
Kopochynska, Yu. V. (2020). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi terapii za osvitnim stupenem bakalavra v Avstrii [Professional training of future specialists in physical therapy with a bachelor's degree in Austria]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka [Bulletin of the Chernihiv Collegium National University named after T. G. Shevchenko], 8 (164), 271-274 [in Ukrainian].
Kopochynska, Yu. V. (2019). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi terapii za osvitnim stupenem bakalavra v Norvehii [Professional training of future specialists in physical therapy with a bachelor's degree in Norway]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov], 12 (120), 67-72 [in Ukrainian].
Mazepa, M. A. (2019). Mizhnarodna klasyfikatsiia funktsionuvannia yak kliuch do rozuminnia filosofii reabilitatsiii [International classification of functioning as a key to understanding the philosophy of rehabilitation]. Lviv [in Ukrainian].
Khoruzhyi, H. F. (2016). Yevropeiska polityka vyshchoi osvity [European higher education policy]. Poltava: Dyvosvit [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).