Компетентнісно-технологічні основи етнокультурної підготовки фахівців гуманітарних спеціальностей

Автор(и)

  • Анастасія Олегівна Чечотка Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-2069-9715

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-29-34

Ключові слова:

фахівці гуманітарних спеціальностей; компетентнісно-технологічні основи; етнокультурна підготовка; поліетнічний соціум; дискурс проблем

Анотація

З урахуванням даних системного аналізу попередніх досліджень і публікацій, освітньо-професійних програм підготовки фахівців гуманітарної галузі (філологів, філософів, істориків, релігієзнавців, культурологів) проведено компетентнісно-технологічне узагальнення основ етнокультурної підготовки майбутніх гуманітаріїв як активних діячів етнічного й поліетнічного соціуму.

Проведено висновки щодо необхідності організації цілеспрямованої етнокультурної діяльності здобувачів вищої гуманітарної освіти, формування у кожного з них суб’єктивної позиції носія етнокультури та особистості, здатної до міжкультурного діалогу.

Біографія автора

Анастасія Олегівна Чечотка, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

випускниця аспірантури кафедри

Посилання

Березюк О. С. Методичні засади формування етнокультурної компетентності особистості. Освітологічний дискурс. 2015. № 3 (11). С. 13–21.

Безена І. М. Сучасні механізми реалізації державної етнокультурної політики в регіонах України. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Державне управління. 2020. Т. 31 (70). № 2. С. 43–49.

Будник О. Б. Етнокультурна спрямованість виховання у вищій школі в контексті Болонського процесу. Науковий вісник ЛНУВМБТ імені С. З. Ґжицького. 2011. Т. 13, № 3 (49). С. 54–61.

Етнокультурні освітні технології. URL: https://stud.com.ua/88196/pedagogika/etnokulturni_osvitni_tehnologiyi

Масол Л. М. Методика навчання мистецтва у початковій школі : посіб. для вчителів. Харків : Веста : Ранок, 2006. 256 с.

Мережко Ю. В., Гмиріна С. В. Формування етнокультурної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва у вищій школі. Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors : collective monograhp. Riga, 2021. Vol. 2. P. 25–41.

Нечай-Велкова В. К. Основні напрями формування етнокультурної компетентності як чинника європеїзації України. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 68, т. 2. С. 82–85.

Носаченко Т. Етнокультурне спрямування арт-технологій в сучасній мистецькій освіті. URL: http://ephsheir.phdpu.edu.ua/bitstream/handle/8989898989/5557/Nosachenko%20T_Etnokulturne%20spriamuvannia%20art-tekhnolohii.pdf?sequence=1

Оніпко В., Винничук Р. Особливості практичного компонента професійної підготовки майбутніх фахівців у сучасних умовах університетської освіти. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта. 2021. Вип. 9/10. С. 67–77.

Сідельник Н. В. Формування етнокультурної компетентності майбутніх учителів історії у процесі фахової підготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2012. 21 с.

Соляр Л. Програма формування етнокультурної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. Педагогічний дискурс. 2017. Вип. 22. С. 153–158.

References

Bereziuk, O. S. (2015). Metodychni zasady formuvannia etnokulturnoi kompetentnosti osobystosti [Methodological principles of the formation of ethnocultural competence of the individual]. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 3 (11), 13-21 [in Ukrainian].

Bezena, I. M. (2020). Suchasni mekhanizmy realizatsii derzhavnoi etnokulturnoi polityky v rehionakh Ukrainy [Modern mechanisms of implementation of the state ethnocultural policy in the regions of Ukraine]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Derzhavne upravlinnia [Scientific notes of TNU named after V. I. Vernadskyi. Governance], 31 (70), 2, 43-49 [in Ukrainian].

Budnyk, O. B. (2011). Etnokulturna spriamovanist vykhovannia u vyshchii shkoli v konteksti Bolonskoho protsesu [Ethnocultural orientation of education in higher education in the context of the Bologna process]. Naukovyi visnyk LNUVMBT imeni S. Z. Gzhytskoho [Scientific Bulletin of S. Z. Gzhitskyi LNUVMBT], 13, 3 (49), 54-61 [in Ukrainian].

Etnokulturni osvitni tekhnolohii [Ethnocultural educational technologies]. Retrieved from https://stud.com.ua/88196/pedagogika/etnokulturni_osvitni_tehnologiyi

Masol, L. M. (2006). Metodyka navchannia mystetstva u pochatkovii shkoli [Methodology of teaching art in elementary school]: posib. dlia vchyteliv. Kharkiv: Vesta: Ranok [in Ukrainian].

Merezhko, Yu. V., & Hmyrina, S. V. (2021). Formuvannia etnokulturnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u vyshchii shkoli [Formation of ethnocultural competence of the future music teacher in higher education]. In Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors: collective monograph (Vol. 2, pp. 25-41). Riga [in Ukrainian].

Nechai-Velkova, V. K. (2020). Osnovni napriamy formuvannia etnokulturnoi kompetentnosti yak chynnyka yevropeizatsii Ukrainy [The main directions of the formation of ethno-cultural competence as a factor of the Europeanization of Ukraine]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 68, 2, 82-85 [in Ukrainian].

Nosachenko, T. Etnokulturne spriamuvannia art-tekhnolohii v suchasnii mystetskii osviti [Ethnocultural orientation of art technologies in modern art education]. Retrieved from http://ephsheir.phdpu.edu.ua/bitstream/handle/8989898989/5557/Nosachenko%20T_Etnokulturne%20spriamuvannia%20art-tekhnolohii.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].

Onipko, V., & Vynnychuk, R. (2021). Osoblyvosti praktychnoho komponenta profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u suchasnykh umovakh universytetskoi osvity [Features of the practical component of professional training of future specialists in modern conditions of university education]. Ukrainian professional education = Ukrainska profesiina osvita, 9/10, 67-77 [in Ukrainian].

Sidelnyk, N. V. (2012). Formuvannia etnokulturnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv istorii u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of ethnocultural competence of future teachers of history in the process of professional training]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Soliar, L. (2017). Prohrama formuvannia etnokulturnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [The program of formation of ethnocultural competence of future music teachers]. Pedahohichnyi dyskurs [Pedagogical discourse], 22, 153-158 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-05

Як цитувати

Чечотка, А. О. (2023). Компетентнісно-технологічні основи етнокультурної підготовки фахівців гуманітарних спеціальностей . Імідж сучасного педагога, (4(211), 29–34. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-29-34