Актуальний стан фізичного розвитку юнаків старшого шкільного віку як невирішене педагогічне завдання уроків фізкультури
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-113-118Ключові слова:
фізичний розвиток; фізичне виховання; урок; юнаки; засоби; гармонійність; стандартАнотація
Представлено фактичний стан вирішення завдання гармонійності фізичного розвитку школярів, як одного із провідних завдань фізичного виховання у школі. Проблема розглядається із позиції придатності випускників до військової служби. Констатовано критично невідповідний середнім стандартам стан розвитку кістякової мускулатури, недостатній розвиток дихальних м’язів, непропорційність фізичного розвитку – показники, які коригуються засобами фізичного виховання у шкільному процесі. Вивчається залежність показників фізичної підготовленості під показників фізичного розвитку.
Посилання
Васьков Ю. В. Визначення основних функцій і цілей шкільної фізичної культури як умова здійснення особистісно орієнтованого навчання учнів. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/304295287.pdf
Дикий О. Стан фізичної підготовленості учнів старшого шкільного віку. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/229325164.pdf
Інструкція оцінки фізичного розвитку учнів. URL: https://universal-online.org/files/20201011 .pdf
Круцевич Т. Ю., Воробйов М. І., Безверхня Г. В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навч. посіб. Київ : Олімпійська література, 2011. 224 с.
Лошицька Т. І. Модельно-цільові характеристики фізичної підготовленості юнаків призовного віку в системі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. Київ, 2007. 21 с.
Неведомська Є. О. Анатомія людини і спортивна морфологія : навч.-метод. посіб. для практичних і самостійних робіт для студ. вищ. навч. закл. Київ : Київ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2016. 77 с.
Основні питання щодо проведення призову на строкову військову службу. URL: https://zhmerinka-adm.gov.ua/news/osnovni-pitannja-schodo-provedennja-prizovu-na-strokovu-vijskovu-sluzhbu
Римар О., Соловей А. Оцінювання рівня фізичної підготовленості учнів старших класів. Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я. Львів, 2013. Вип. 17, т. 2. С. 181–186.
Сергієнко Л. П. Методологічні основи комплексного тестування у фізичному вихованні і спорті. Теорія та методика фізичного виховання. 2010. № 5. С. 3–12. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFV_2010_5_2
Томенко О. Взаємозв’язок між рівнем соматичного здоров’я, рухової активності та окремими показниками фізичної культури особистості школярів 8–11 класів. Спортивний вісник Придніпров’я. 2013. № 2. С. 53–56.
References
Vaskov, Yu. V. Vyznachennia osnovnykh funktsii i tsilei shkilnoi fizychnoi kultury yak umova zdiisnennia osobystisno oriientovanoho navchannia uchniv [Determination of the main functions and goals of school physical education as a condition for the implementation of personally oriented education of students]. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/304295287.pdf [in Ukrainian].
Dykyi, O. Stan fizychnoi pidhotovlenosti uchniv starshoho shkilnoho viku [The state of physical fitness of high school students]. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/229325164.pdf [in Ukrainian].
Instruktsiia otsinky fizychnoho rozvytku uchniv [Instructions for assessing the physical development of students]. Retrieved from https://universal-online.org/files/20201011 .pdf [in Ukrainian].
Krutsevych, T. Yu., Vorobiov, M. I., & Bezverkhnia, H. V. (2011). Kontrol u fizychnomu vykhovanni ditei, pidlitkiv i molodi [Control in the physical education of children, adolescents and youth]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].
Loshytska, T. I. (2007). Modelno-tsilovi kharakterystyky fizychnoi pidhotovlenosti yunakiv pryzovnoho viku v systemi fizychnoho vykhovannia [Model-target characteristics of physical fitness of young men of military age in the system of physical education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Nevedomska, Ye. O. (2016). Anatomiia liudyny i sportyvna morfolohiia [Human anatomy and sports morphology]: navch.-metod. posib. dlia praktychnykh i samostiinykh robit dlia stud. vyshch. navch. zakl. Kyiv: Kyiv. un-t imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].
Osnovni pytannia shchodo provedennia pryzovu na strokovu viiskovu sluzhbu [Basic issues regarding conscription for military service]. Retrieved from https://zhmerinka-adm.gov.ua/news/osnovni-pitannja-schodo-provedennja-prizovu-na-strokovu-vijskovu-sluzhbu [in Ukrainian].
Rymar, O., & Solovei, A. (2013). Otsiniuvannia rivnia fizychnoi pidhotovlenosti uchniv starshykh klasiv [Assessment of the level of physical fitness of high school students]. In Moloda sportyvna nauka Ukrainy [Young sports science of Ukraine]: zb. nauk. pr. z haluzi fiz. vykhovannia, sportu i zdorov’ia (Is. 17, vol 2, pp. 181-186). Lviv [in Ukrainian].
Serhiienko, L. P. (2010). Metodolohichni osnovy kompleksnoho testuvannia u fizychnomu vykhovanni i sporti [Methodological foundations of comprehensive testing in physical education and sports]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methodology of physical education], 5, 3-12. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFV_2010_5_2 [in Ukrainian].
Tomenko, O. (2013). Vzaiemozv’iazok mizh rivnem somatychnoho zdorov’ia, rukhovoi aktyvnosti ta okremymy pokaznykamy fizychnoi kultury osobystosti shkoliariv 8–11 klasiv [The relationship between the level of somatic health, motor activity and individual indicators of physical culture of the personality of schoolchildren in grades 8–11]. Sportyvnyi visnyk Prydniprov’ia [Sports Bulletin of the Dnieper Region], 2, 53-56 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).