Organizational and pedagogical conditions for the professional competence development of primary school teachers in the system of methodical work
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-46-53Ключові слова:
«умова»; «педагогічні умови»; «організаційно-педагогічні умови»; методична робота; розвиток професійної компетентності вчителів початкової школиАнотація
Уточнено дефініції понять «умова», «педагогічні умови», «організаційно-педагогічні умови». З’ясовано, що
організаційно-педагогічні умови розвитку професійної компетентності вчителів початкової школи в системі методичної
роботи розглядаються, як макроумови (соціальне замовлення суспільства на вмотивованих і професійно-підготовлених
учителів, розроблення та узгодження нормативних документів); мезоумови (розвиток професійної компетентності
вчителів, адаптація та вдосконалення); мікроумови (індивідуально-освітня траєкторія розвитку професійної
компетентності вчителя початкових класів, активне залучення до науково-дослідницької діяльності) і уявляють собою
комплекс взаємопов’язаних та взаємообумовлених компонентів, які забезпечують неперервність професійного зростання
педагога.
Доведено, що організаційно-педагогічні умови розвитку професійної компетентності вчителя початкової школи
пов’язані з використанням нових технологій у навчанні, з розвитком практичних навичок учнів та опановуванням нових
навичок у вчителів, а також із підвищенням ефективності взаємодії між учителями, учнями та їхніми батьками.
Посилання
References
Akademichnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Academic explanatory dictionary of the Ukrainian language]. Retrieved from http://sum.in.ua/ [in Ukrainian].
Batsula, N., & Kravchenko, N. (2020). Theoretical bases of primary school teachers' professional development management. In T. Pokusa, & T. Nestorenko (Eds.), Management and administration in the field of services: selected examples: monograph (pp. 104-118). Opole: The Academy of Management and Administration in Opole.
Chepka, O. V. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v umovakh navchalno-vykhovnoho kompleksu pedahohichnyi koledzh – pedahohichnyi universytet [Professional training of future primary school teachers in the conditions of the educational complex pedagogical college – pedagogical university]. (Extended abstract of PhD diss.). Cherkasy [in Ukrainian].
Derbeneva, A., & Kuntsevska, A. (Eds.). (2009). Administrator shkoly. Treninhy z rozvytku komunikatyvnykh navychok vchyteliv [School administrator. Trainings on the development of teachers' communicative skills]. Kharkiv: Osnova Publishing Group [in Ukrainian].
Khrykov, E. M. (2006). Upravlinnia navchalnym zakladom [Management of an educational institution]: a textbook Kyiv: Znannya [in Ukrainian].
Kontseptsiia movnoi osvity v Ukraini [The concept of language education in Ukraine]. Retrieved from osvita.ua/doc/files/news/132/.../ Concept_L_education.doc [in Ukrainian].
Kravchenko, H., & Batsula, N. (2022). Ensuring the quality of primary education by managing the development of primary school teachers' professional competence. Adaptive management: theory and practice. Pedagogy, 14 (27). Retrieved from https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/495
Martynets, L. A. (2018). Teoriia i praktyka upravlinnia osvitnim seredovyshchem profesiinoho rozvytku pedahohiv zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Theory and practice of managing the educational environment of teachers' professional development in a general education institution]. (D diss.). Cherkasy [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni osnovy reformuvannia zahalnoosvitnoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual framework for reforming secondary school]. Ministry of Education and Science of Ukraine. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/ reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Pekhota, O. M., Ziaziun, I. A. (Eds.). (2003). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii [Preparing a future teacher for the introduction of pedagogical technologies]: navch. posib. Kyiv: A.S.K. Publishing House [in Ukrainian].
Pro zahalnu seredniu osvitu [On General Secondary Education]: Zakon Ukrainy. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/651-14 [in Ukrainian].
Profesiina kompetentnist suchasnoho vchytelia [Professional competence of a modern teacher]. Retrieved from http://tme.umo.edu.ua/docs/5/11sercmt.pdf [in Ukrainian].
Romanchenko, I., Vasylevska, O., Haltsova, S., Babicheva, H., Batsula, N., Kravchenko, H., Lytvyn, A. (2021). Theoretical Basis of Studying the Educational Environment with the Application of GR-Technologies. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 21, 4. Retrieved from http://paper.ijcsns.org/07_book/202104/20210404.pdf
Shevel, B. O. (2011). Formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh inzheneriv-pedahohiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of Professional Competences of Future Engineers-Pedagogues by Means of Information and Communication Technologies]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Sibil, O. (2004). Kompetentnist vypusknyka shkoly [Competence of a school leaver]. Zavuch [Head teacher], 8 (194), 11-12 [in Ukrainian].
Virtualna realnist v osviti: novi mozhlyvosti navchannia [Virtual reality in education: new opportunities for learning]. Retrieved from https://www.intellias.ua/blog/vr-possibilities-in-education (accessed 20.05.2023) [in Ukrainian].
Yaku koryst vchyteli mozhut otrymaty vid dopovnenoi realnosti v osviti? [How can teachers benefit from augmented reality in education?]. Retrieved from https://educationpakhomova.blogspot.com/2021/01/blog-post_41.html [in Ukrainian].
Yelnikova, G. V., Zagika, O. O., Ulyanova, G. Yu., Fesik, L. I. and others (2016). Adaptyvne upravlinnia rozvytkom profesiinoi osvity [Adaptive management of professional education development]: [collective monograph]. Pavlohrad: IMA-press [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).