Патріотичне виховання учнів в умовах позашкільної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-110-114Ключові слова:
позашкільна діяльність; патріотизм; позакласна робота; національна свідомістьАнотація
Патріотичне виховання учнів є одним із важливих складників системи освіти і відіграє важливу роль у формуванні ідентичності, свідомості та національного самовизначення молодого покоління. Позашкільна діяльність має великий потенціал для реалізації завдань патріотичного виховання учнів, оскільки вона дозволяє виховати у дітей певні знання, вміння, навички та цінності у неформальному середовищі. Пропонована розвідка є спробою дослідження можливостей позашкільної освіти в контексті виховання національно-патріотичної свідомості українських школярів в умовах мілітарної дійсності. Наводиться перелік конкретних заходів, які могли б бути корисними в контексті виховання патріотизму. Наголошується, що позашкільна діяльність патріотичного спрямування може стати чинником нормалізації морально-психологічного стану учнів і злагодити сприйняття стресового сьогодення.
Посилання
Бакало А. О. Формування вокально-хорових навичок у підлітків на уроках музичного мистецтва. Progressive research in the modern world : the 2 nd International scientific and practical conference (November 2-4, 2022). BoScience Publisher, Boston, USA, 2022. P. 221–226.
Биковська О. В. Позашкільна освіта: теоретико-методичні аспекти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальній школі. 2009. № 2. С. 34–37.
Вербицький В. В., Рудакова З. М. Про стан і перспективи розвитку позашкільної освіти. Позашкільна освіта: історичні поступи та здобутки : матеріали Всеукр. пед. конф. (Київ, 2-3 грудня 2008 р.). Київ, 2008. С. 5–18.
Одинченко Л., Колот Л. Національно-патріотичне виховання в структурі позакласної виховної роботи спеціальної школи. SworldJournal. 2022. Is. 16, p. 2. P. 67–71. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/1902-Article%20Text-1597-1-10-20230123.pdf
Пересада Р. В. Формування національної свідомості та патріотизму учнівської молоді шляхом використання проєктних і мультимедійних технологій у виховній та освітній діяльності вчителя. Інноваційні практики наукової освіти : матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (15-19 груд. 2022 р.). Київ, 2022. С. 766–773.
Пустовіт Г. П. Позашкільна освіта та виховання в Україні у векторах сучасного розвитку. Освіта та педагогічна наука. 2013. № 3. С. 5–10.
Сорока Т., Струганець Б. Актуалізація можливостей позашкільної освіти в соціалізації підлітка. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Педагогіка. 2016. № 2. С. 275–281.
Філатьєва Т. В. Позашкільна освіта як історико-педагогічна проблема. Науковий вісник Донбасу. 2014. № 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2014_4_21
Яремович М. А., Партика С. Я. Шляхи формування громадянської компетентності в учнів початкових класів НУШ. Modern research in world science : the 12 th International scientific and practical conference (February 26-28, 2023). SPC “Sci-conf. com. ua”. Lviv, 2023. P. 582–587.
References
Bakalo, A. O. (2022). Formuvannia vokalno-khorovykh navychok u pidlitkiv na urokakh muzychnoho mystetstva [Formation of vocal and choral skills in teenagers at music lessons]. In Progressive research in the modern world: the 2 nd International scientific and practical conference (pp. 221-226). BoScience Publisher, Boston, USA [in Ukrainian].
Bykovska, O. V. (2009). Pozashkilna osvita: teoretyko-metodychni aspekty [Extracurricular education: theoretical and methodological aspects]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnii shkoli [Pedagogy of creative personality formation in higher and general schools], 2, 34-37 [in Ukrainian].
Verbytskyi, V. V., & Rudakova, Z. M. (2008). Pro stan i perspektyvy rozvytku pozashkilnoi osvity [About the state and prospects for the development of extracurricular education]. In Pozashkilna osvita: istorychni postupy ta zdobutky [Extracurricular education: historical progress and achievements]: materialy Vseukr. ped. konf. (pp. 5-18). Kyiv [in Ukrainian].
Odynchenko, L., & Kolot, L. (2022). Natsionalno-patriotychne vykhovannia v strukturi pozaklasnoi vykhovnoi roboty spetsialnoi shkoly [National-patriotic education in the structure of extracurricular educational work of a special school]. SworldJournal, 16, 2, 67-71. Retrieved from file:///C:/Users/User/Downloads/1902-Article%20Text-1597-1-10-20230123.pdf [in Ukrainian].
Peresada, R. V. (2022). Formuvannia natsionalnoi svidomosti ta patriotyzmu uchnivskoi molodi shliakhom vykorystannia proiektnykh i multymediinykh tekhnolohii u vykhovnii ta osvitnii diialnosti vchytelia [Formation of national consciousness and patriotism of student youth through the use of project and multimedia technologies in the teacher's educational and educational activities]. In Innovatsiini praktyky naukovoi osvity [Innovative practices of scientific education]: materialy II Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 766-773). Kyiv [in Ukrainian].
Pustovit, G. P. (2013). Pozashkilna osvita ta vykhovannia v Ukraini u vektorakh suchasnoho rozvytku [Extracurricular education and upbringing in Ukraine in the vectors of modern development]. Osvita ta pedahohichna nauka [Education and pedagogical science], 3, 5-10 [in Ukrainian].
Soroka, T., & Struhanets, B. (2016). Aktualizatsiia mozhlyvostei pozashkilnoi osvity v sotsializatsii pidlitka [Actualization of opportunities for extracurricular education in adolescent socialization]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Pedahohika [Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Pedagogy], 2, 275-281 [in Ukrainian].
Filatyeva, T. V. (2014). Pozashkilna osvita yak istoryko-pedahohichna problema [Extracurricular education as a historical and pedagogical problem]. Naukovyi visnyk Donbasu [Scientific Bulletin of Donbass], 4. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2014_4_21 [in Ukrainian].
Yaremovych, M. A., & Partyka, S. Ya. (2023). Shliakhy formuvannia hromadianskoi kompetentnosti v uchniv pochatkovykh klasiv NUSh [Ways of forming civic competence in primary school students of NUS]. In Modern research in world science: the 12 th International scientific and practical conference (pp. 582-587). SPC “Sci-conf. com. ua”. Lviv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).