Using online tools to measure digital competence Of foreign language teachers
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-76-82Ключові слова:
цифрова компетентність; онлайн-інструмент; вимірювання цифрової компетентності; вчитель іноземної мовиАнотація
Обґрунтовується необхідність вимірювання цифрової компетентності майбутніх учителів іноземних мов як важливої складової їх професійної компетентності. Авторами уточнено поняття «цифрова компетентність учителя іноземної мови»; описано сфери та рівні цифрової компетентності відповідно до професійного стандарту вчителя та Опису цифрової компетентності вчителя. Основним методом оцінювання рівня цифрової компетентності вчителя є самооцінка та саморефлексія за допомогою онлайн-інструментів. У статті описано такі онлайн-інструменти для вимірювання цифрової компетентності вчителів іноземних мов, охарактеризовано їх компоненти, особливості використання та результати. Зроблено висновок про важливість надання вчителю свободи у виборі інструментів самооцінювання та подальшому їх використанні для власних професійних потреб, наприклад для побудови траєкторії професійного самовдосконалення та саморозвитку
Посилання
References
Buchenko, I. V. (2007). Komp’iuteryzatsiia navchannia – svidchennia profesiinoi maisternosti pedahoha [Computerization of education is evidence of the teacher's professional skills]. Kyiv: Instytut pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [in Ukrainian].
Volkova, N. P., & Lebid, O. V. (2021). Formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv humanitarnykh spetsialnostei [Formation of digital competence in future teachers of humanitarian specialties]. Pedagogics of formation of creative personality in higher and secondary school [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 78, 161-166. DOI: 10.32840/1992-5786.2021.78.28 [in Ukrainian].
Havrilova, L. H., & Topolnik, Y. V. (2017). Tsyfrova kultura, tsyfrova hramotnist, tsyfrova kompetentnist yak suchasni osvitni fenomeny [Digital culture, digital literacy, digital competence as modern educational phenomena]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 61 (5), 1-14. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v61i5.1744 [in Ukrainian].
Zhernovnykova, О. А., Peretiaha, L. Ie., Kovtun, А. В., Korduban, М. В., Nalyvaiko, О. О., & Nalyvaiko, H. А. (2020). Tekhnolohiia formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv zasobamy heimifikatsii [Technology of formation of digital competence of future teachers by means of gamification]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 75(1), 170-185. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v75i1.3036 [in Ukrainian].
Kartashova, L. A., Bakhmat, N. V., & Plish, I. V. (2018). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti pedahoha v informatsiino-osvitnomu seredovyshchi zakladu zahalnoi serednoi osvity [Development of the digital competence of the teacher in the informational and educational environment of the institution of general secondary education]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 68 (6), 193-205. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v68i6.2543 [in Ukrainian].
Koval, T. I. (2009). Pidhotovka vykladachiv vyshchoi shkoly: informatsiini tekhnolohii u pedahohichnii diialnosti [Training of teachers of higher education: information technologies in pedagogical activities]. Kyiv: Vyd. tsentr NLU [in Ukrainian].
Kompetentnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv – kliuchova vymoha yakosti osvitnoho protsesu [Competences of scientific and pedagogical workers are a key requirement for the quality of the educational process]. (2017). Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 59, 3, 189-200. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v59i3.1667
Metodychni rekomendatsii shchodo formuvannia informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti pedahohichnykh pratsivnykiv [Methodological recommendations for the formation of information and digital competence of pedagogical workers]. (2021). Retrieved from https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2022/07/metodychni-rekomendacziyi-z-rozvytku-czyfrovoyi-kompetentnosti.pdf [in Ukrainian].
Morze, N. V., Bazeliuk, O. V., & Vorotnikova, I. P. et al. (2019). Opys tsyfrovoi kompetentnosti pedahohichnoho pratsivnyka [Description of the digital competence of the pedagogical worker]. Open educational e-environment of modern University. Retrieved from https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27905/1/digital%20comp%20teacher%20Morze.pdf [in Ukrainian].
Morze, N. V., & Buinytska, O. P. (2017). Pidvyshchennia rivnia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv – kliuchova vymoha yakosti osvitnoho protsesu [Increasing the level of information and communication competence of scientific and pedagogical workers is a key requirement for the quality of the educational process]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 59(3), 189-200. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v59i3.1667 [in Ukrainian].
Profesiinyi standart uchytelia novoho pokolinnia [Professional standard of a new generation teacher]. Retrieved from https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/40007/1/Linnik_O_PSVPSH.pdf [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2022). Tsyfrova kompetentnist vchytelia: instrument samootsiniuvannia ta osoblyvosti vykorystannia [Teacher's digital competence: self-assessment tool and features of use]: metodychni rekomendatsii. Kyiv : ITsO NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
Tsyfrohram dlia vchytelia [Numerogram for teachers]. Retrieved from https://osvita.diia.gov.ua/digigram [in Ukrainian].
Al Khateeb, A. M. (2017). Measuring Digital Competence and ICT Literacy: An Exploratory Study of In-Service English Language Teachers in the Contex to Saudi Arabia. International Education Studies, 10, 12, 38-51. DOI:10.5539/ies.v10n12p38 [in English].
Council Recommendation on Key Competences for Life-long Learning. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-ontent/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&rid=7 [in English].
Husain, F. N. (2021). Digital Assessment Literacy: The Need of Online Assessment Literacy and Online Assessment Literate Educators. International Education Studies, 14, 10. DOI:10.5539/ies.v14n10p65 [in English].
MyDigiSkills. Retrieved from https://mydigiskills.eu/ [in English].
The Digital Competence Framework for Citizens. Retrieved from https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC128415 [in English].
The Digital Competence Wheel. Retrieved from https://digital-competence.eu/dc/en/report/result/?uri=dce8b666cf47d174ba5ff5fb80909999&fbclid=IwAR03DWbidzs-ieNLl4KkA5XCPi1t1P3S1V4W2H9JeLrDUkjnPyVRV65at6Y [in English].
Vakaliuk, T. A., Osova, O. O., Chernysh, O. A., & Bashkir O. І. (2022). Checking digital competence formation of foreign language future teachers using game simulators. Information Technologies and Learning Tools, 90 (4), 57-75. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.4816 [in English].
Список використаних джерел
Бученко І. В. Комп’ютеризація навчання – свідчення професійної майстерності педагога. Київ : Інститут післядипломної педагогічної освіти, 2007. 192 с.
Волкова Н. П., Лебідь О. В. Формування цифрової компетентності у майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. Т. 78. С. 161–166. DOI: 10.32840/1992-5786.2021.78.28.
Гаврилова Л. Г., Топольник Я. В. Цифрова культура, цифрова грамотність, цифрова компетентність як сучасні освітні феномени. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 61, № 5. С. 1–14. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v61i5.1744
Жерновникова О. А., Перетяга Л. Є., Ковтун А. В. та ін. Технологія формування цифрової компетентності майбутніх учителів засобами гейміфікації. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Т. 75, № 1. С. 170–185. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v75i1.3036
Карташова Л. А., Бахмат Н. В., Пліш І. В. Розвиток цифрової компетентності педагога в інформаційно-освітньому середовищі закладу загальної середньої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Т. 68, № 6. С. 193–205. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v68i6.2543.
Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. посіб. Київ : Вид. центр НЛУ, 2009. 380 с.
Компетентності науково-педагогічних працівників – ключова вимога якості освітнього процесу. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 59, № 3. С. 189–200. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v59i3.1667
Методичні рекомендації щодо формування інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників. 2021. URL: https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2022/07/metodychni-rekomendacziyi-z-rozvytku-czyfrovoyi-kompetentnosti.pdf (дата звернення: 12.02.2023).
Морзе Н. В., Базелюк О. В., Воротнікова І. П. та ін. Опис цифрової компетентності педагогічного працівника. Open educational e-environment of modern University. 2019. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27905/1/digital%20comp%20teacher%20Morze.pdf (дата звернення: 10.01.2023).
Морзе Н. В., Буйницька О. П. Підвищення рівня інформаційно-комунікаційної компетентності науково-педагогічних працівників – ключова вимога якості освітнього процесу. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 59, № 3. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v59i3.1667
Професійний стандарт учителя нового покоління. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/40007/1/Linnik_O_PSVPSH.pdf (дата звернення: 11.02.2023).
Цифрова компетентність вчителя: інструмент самооцінювання та особливості використання : методичні рекомендації / за заг. ред. О.В.Овчарук. Київ : ІЦО НАПН України. 2022. 57 с.
Цифрограм для вчителів. URL: https://osvita.diia.gov.ua/digigram (дата звернення: 18.01.2023).
Al Khateeb A. M. Measuring Digital Competence and ICT Literacy: An Exploratory Study of In-Service English Language Teachers in the Contex to Saudi Arabia. International Education Studies. 2017. Vol. 10, no. 12, P. 38–51. DOI:10.5539/ies.v10n12p38.
Council Recommendation on Key Competences for Life-long Learning. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-ontent/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&rid=7 (дата звернення: 21.01.2023).
Husain F. N. Digital Assessment Literacy: The Need of Online Assessment Literacy and Online Assessment Literate Educators. International Education Studies. 2021. Vol. 14, no. 10. DOI:10.5539/ies.v14n10p65.
MyDigiSkills. URL: https://mydigiskills.eu/ (дата звернення: 19.01.2023).
The Digital Competence Framework for Citizens. URL: https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC128415 (дата звернення: 21.01.2023).
The Digital Competence Wheel. URL: https://digital-competence.eu/dc/en/report/result/?uri=dce8b666cf47d174ba5ff5fb80909999&fbclid=IwAR03DWbidzs-ieNLl4KkA5XCPi1t1P3S1V4W2H9JeLrDUkjnPyVRV65at6Y (дата звернення: 18.01.2023).
Vakaliuk T. A., Osova O. O., Chernysh O. A., Bashkir O. І. Checking digital competence formation of foreign language future teachers using game simulators. Information Technologies and Learning Tools. 2022. No 90 (4). P. 57–75. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.4816
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).