Розвиток у викладачів закладів фахової передвищої освіти навичок застосування сучасних технологій навчання в умовах інклюзивного освітнього простору
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-60-68Ключові слова:
інклюзивна освіта; інклюзивний освітній простір; розвиток; студенти з особливими потребами; соціалізація; заклад фахової передвищої освіти; сучасні технології навчанняАнотація
Розглянуто концептуальні теоретико-методичні засади особливостей розвитку у викладачів закладів фахової передвищої освіти навичок застосування сучасних технологій навчання в умовах інклюзивного освітнього простору, показано результати апробації програми курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Сучасні технології навчання і методики викладання дисциплін у закладах фахової передвищої освіти в умовах інклюзивного освітнього простору».
Зроблено висновок про надзвичайно вагому роль викладачів закладів фахової передвищої освіти в реалізації сучасних технологій навчання в умовах інклюзивного освітнього простору, адже соціалізовані студенти з особливими потребами набувають можливість стати повноцінними професіоналами і членами соціуму; викладач має володіти знаннями про специфіку розвитку студентів з особливими освітніми потребами, адаптувати освітні програми під потреби студента і надавати йому допомогу у його професійному навчанні.
Посилання
Братишко Т. А. Інклюзивна освіта в Україні та особливості її концепції. Науковий вісник Льотної академії. Педагогічні науки. Кропивницький, 2019. Вип. 5. С. 67–70. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sbfasps_2019_5_10/
Науково-методичний підхід до вдосконалення педагогічної майстерності педагогічних працівників у системі підвищення кваліфікації : електрон. навч.-метод. посіб. / [упоряд. : І. О. Калініченко, Н. І. Білик]. Полтава : ПОІППО, 2021. 184 с. URL: http://poippo.pl.ua/images/2021/modul-2021_%D0%9F%D0%9E%D0%A1%D0%86%D0%91%D0%9D%D0%98%D0%9A.pdf.
Калініченко І. О. Моделювання інноваційного закладу освіти «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр»: концептуальні засади. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2021. № 2 (197). С. 59–66. https://orcid.org/0000-0003-3079-270X DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-59-66 URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/227261/229368
Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі : навч.-метод. посіб. Харків : Ранок, 2019. 304 с.
Лебедик Л. В., Стрельніков В. Ю., Стрельніков М. В. Сучасні технології навчання і методики викладання дисциплін : навч.-метод. посіб. для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти. Полтава : ТОВ «АСМІ», 2020. 303 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/15703
Лосєва Наталія, Стрельніков Віктор. Розвиток готовності педагогічних працівників до самовдосконалення на основі короткотермінових курсів-тренінгів. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2020. № 1 (190). C. 49–53. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-1(190)-49-53
URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/194128
Метельська Н. Й. Професійна діяльність педагога в умовах інклюзивного освітнього простору. 2021. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16812
Рукомєда В. О. Педагогічні технології інклюзивного навчання: традиції та новаторство. Інклюзивна освіта: досвід і перспективи : монографія / відп. ред. Г. В. Давиденко. Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2016. С. 217–223.
Шамрай Ольга. Сучасні тенденції управління закладом дошкільної освіти з інклюзивною формою роботи. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2022. № 6 (207). C. 53–56. URL: http://isp.poippo.pl.ua/issue/view/16256/9095
Lesya Lebedyk, Viktor Strelnikov. Educational space of continuous education of teachers: a facilitating approach. Educational space: post-non-classical perspectives / eds.: Dimitrina Kamenova, Svitlana Arkhypova. Varna: Varna university of management, 2023. P. 128–157. DOI: https://doi.org/10.54055/mbmj2917
References
Bratyshko, T. A. (2019). Inkliuzyvna osvita v Ukraini ta osoblyvosti ii kontseptsii [Inclusive education in Ukraine and features of its concept]. In Naukovyi visnyk Liotnoi akademii. Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of the Flight Academy. Pedagogical Sciences] (Is. 5, pp. 67-70). Kropyvnytskyi. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/sbfasps_2019_5_10/ [in Ukrainian].
Kalinichenko, I. O., & Bilyk, N. I. (Comps.). (2021). Naukovo-metodychnyy pidkhid do vdoskonalennya pedahohichnoyi maysternosti pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi pidvyshchennya kvalifikatsiyi [A scientific and methodological approach to improving the pedagogical skill of pedagogical workers in the system of professional development: electronic]: elektron. navch.-metod. posib. Poltava: POIPPO. Retrieved from http://poippo.pl.ua/images/2021/modul-2021_%D0%9F%D0%9E%D0%A1%D0%86%D0%91%D0%9D%D0%98%D0%9A.pdf. [in Ukrainian].
Kalinichenko, I. O. (2021). Modelyuvannya innovatsiynoho zakladu osvity «Bahatoprofilnyy navchalno-reabilitatsiynyy tsentr»: kontseptualni zasady. [Modeling of the innovative educational institution "Multidisciplinary educational and rehabilitation center": conceptual foundations]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 2 (197), 59-66. https://orcid.org/0000-0003-3079-270X DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-59-66. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/227261/229368 [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. A., & Taranchenko, O. M. (2019). Navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu seredovyshchi [Teaching children with special educational needs in an inclusive environment]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].
Lebedyk, L. V., Strelnikov, V. Yu., & Strelnikov, M. V. (2020). Suchasni tekhnolohiyi navchannya i metodyky vykladannya dystsyplin: Navchalno-metodychnyy posibnyk dlya slukhachiv kursiv pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv serednoyi, profesiynoyi (profesiyno-tekhnichnoyi), fakhovoyi peredvyshchoyi ta vyshchoyi osvity [Modern learning technologies and methods of teaching disciplines: Educational and methodological manual for students of advanced training courses for teaching staff of secondary, vocational (vocational-technical), vocational pre-university institutions and higher education]. Poltava: ASMI. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/15703 [in Ukrainian].
Losyeva, Nataliya, & Strelnikov, Viktor. (2020). Rozvytok hotovnosti pedahohichnykh pratsivnykiv do samovdoskonalennya na osnovi korotkoterminovykh kursiv-treninhiv [Development of the readiness of pedagogical workers for self-improvement based on short-term training courses]. Imidzh suchasnoho pedahoha. [The image of a modern teacher], 1 (190), 49-53. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-1(190)-49-53. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/194128 [in Ukrainian].
Metelska, N. Y. (2021). Profesiyna diyalnist pedahoha v umovakh inklyuzyvnoho osvitnoho prostoru [Professional activity of a teacher in the conditions of an inclusive educational space]. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16812 [in Ukrainian].
Rukomieda, V. O. (2016). Pedahohichni tekhnolohii inkliuzyvnoho navchannia: tradytsii ta novatorstvo [Pedagogical technologies of inclusive education: traditions and innovation]. In H. V. Davydenko (Ed.), Inkliuzyvna osvita: dosvid i perspektyvy [Inclusive education: experience and perspectives]: monohrafiia (pp. 217-223). Vinnytsya: TOV «Nilan LTD» [in Ukrainian].
Shamrai, Olga. (2022). Suchasni tendentsiyi upravlinnya zakladom doshkilnoyi osvity z inklyuzyvnoyu formoyu roboty [Modern trends in the management of a preschool education institution with an inclusive form of work]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 6 (207), 53-56. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/issue/view/16256/9095 [in Ukrainian].
Lesya, Lebedyk, & Viktor, Strelnikov. (2023). Educational space of continuous education of teachers: a facilitating approach. In Dimitrina Kamenova, Svitlana Arkhypova (Eds.), Educational space: post-non-classical perspectives (pp. 128-157). Varna: Varna university of management. DOI: https://doi.org/10.54055/mbmj2917
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).