Постать сучасного викладача: справжність і фейковість
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-11-17Ключові слова:
викладач, слухач (курсант, студент), освітньо-наукова діяльність, ораторська діяльність, виступ, знання, самореалізація, покликання, результативністьАнотація
Стаття відповідає на головне запитання: як сучасному викладачу в епоху інформаційного суспільства та значного технологічного розвитку, доступу до шаленої кількості інформації зберегти й виявити справжність, досягнути значного успіху через самореалізацію та самоздійснення в освітньо-науковій діяльності. Розкрито постаті трьох викладачів: справжнього, звичайного, фейкового. З’ясовано, що справжній викладач вирізняється з-поміж інших, є джерелом натхнення, ідей, мрій і цілей для інших. Він думає та працює інакше, мотивований на успіх, несе особисту відповідальність за результативність освітньо-наукової діяльності, що характеризується вчинковістю, оригінальністю, створенням і передаванням унікальних знань, захопленістю й відданістю науковій праці.
Посилання
Аксельрод Алан. Теодор Рузвельт. 7 законів сучасного лідера. Харків : Віват, 2020. 240 с.
Ануфрієва Оксана. Підготовка наукової еліти: сучасні виклики. URL: http://surl.li/gykrv.
Аппело Юрген. Менеджмент 3.0. Agil-менеджмент. Лідерство та управління командами. Харків : Ранок : Фабула, 2019. 432 с.
Бойчук Олександра. Сучасні психолого-педагогічні вимоги до викладача вищого медичного навчального закладу. Освітологічний дискурс. 2018. № 1/2 (20/21). С. 158–170. URL: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.168.
Врайт Г. Я., Кадієвська І. А. Освіта як провідний чинник духовного розвитку. Освіта та соціалізація особистості : матеріали Х інтернет-конференції (Одеса, 22–23 квітня 2022 р.). Одеса : Університет Ушинського, 2022. С. 45–47. URL: https://cutt.ly/06jMe3j.
Залужна А. Є. Моральні смисли особистісного становлення у модусах «справжність-несправжність» людського існування. Стратегія і тактика державного управління. 2015. № 1/2. С. 34–39. URL: https://cutt.ly/z6jMlQH.
Кен Сіґал. Шалено просто. Ідея, що привела Apple до успіху. Київ : ArtHuss, 2023. 224 с.
Кох Річард. Принцип 80/20. Секрет досягнення більшого за менших витрат. Київ : КМ-БУКС, 2019. 400 с.
Пустовойт Г. Л., Ярмола Т. І., Кострікова Ю. А., Талаш В. В., Ткаченко Л. А. Викладач і студент: суперники чи однодумці? Сучасна медична освіта: методологія, теорія, практика. 2020. С. 171–173. URL: http://surl.li/gyksn.
Сінек Саймон. Справжні лідери їдять останніми. Як створити команду мрії. Харків : Віват, 2022. 416 с.
Уваркіна О. В. Сучасний викладач у праксеологічному вимірі філософської рефлексії. Перспективи. 2021. № 1. С. 65–70. URL: https://doi.org/10.24195/spj1561-1264.2021.1.10.
Хміляр О. Ф. Вчинковий потенціал як провідний компонент у формуванні конкурентоспроможного фахівця. Актуальні проблеми сучасної освіти у світлі вимог Болонського процесу : матеріали міжнар. наук. конф. (Київ, 21–23 вересня 2009 р.). Севастополь : Севастопольський нац. техн. ун-т, 2009. С. 127–129.
Khmiliar Oleh, Lepka Olha. Vocation as a psychological resource of a happy person. Щастя та цивілізаційний розвиток : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Львів, 14–15 листопада 2019 р.). Львів : Львівський нац. мед. ун-т імені Данила Галицького, 2019. С. 18–21.
McKeown Greg. Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most. New York : Currency, 2021. 272 p.
References
Akselrod, Alan. (2020). Teodor Ruzvelt. 7 zakoniv suchasnoho lidera [Theodore Roosevelt, CEO: 7 Principles to Guide & Inspire Modern Leaders]. Kharkiv: Vivat [in Ukrainian].
Anufriieva, Oksana. Pidhotovka naukovoi elity: suchasni vyklyky [The scientific elite training: modern challenges]. Retrieved from http://surl.li/gykrv [in Ukrainian].
Appelo, Yurhen. (2019). Menedzhment 3.0. Agil-menedzhment. Liderstvo ta upravlinnia komandamy [Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders]. Kharkiv: Ranok: Fabula [in Ukrainian].
Boichuk, Oleksandra (2018). Suchasni psykholoho-pedahohichni vymohy do vykladacha vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu [Modern Psychological and Pedagogical Requirements to the Teacher of Higher Medical Educational Agency]. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 1/2 (20/21), 158-170. Retrieved from https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.168 [in Ukrainian].
Vrait, H. Ya., & Kadiievska, I. A. (2022). Osvita yak providnyi chynnyk dukhovnoho rozvytku [The education as a leading factor in spiritual development]. In Osvita ta sotsializatsiia osobystosti [Education and socialization of personality]: materialy X internet-konferentsii (pp. 45-47). Odesa: Universytet Ushynskoho. Retrieved from https://cutt.ly/06jMe3j [in Ukrainian].
Zaluzhna, A. Ye. (2015). Moralni smysly osobystisnoho stanovlennia u modusakh «spravzhnist–nespravzhnist» liudskoho isnuvannia [Moral Indicators of Personalization in Modus «Reliability–Unconscience» of Human Existence]. Stratehiia i taktyka derzhavnoho upravlinnia [Strategy and tactics of public administration], 1/2, 34-39. Retrieved from https://cutt.ly/z6jMlQH [in Ukrainian].
Ken, Sigal. (2023). Shaleno prosto. Ideia, shcho pryvela Apple do uspikhu [Insanely simple: the obsession that drives Apple’s success]. Kyiv: ArtHuss [in Ukrainian].
Kokh, Richard. (2019). Pryntsyp 80/20. Sekret dosiahnennia bilshoho za menshykh vytrat [The 80/20 Principle: The Secret to Achieving More with Less]. Kyiv: KM-BUKS [in Ukrainian].
Pustovoit, H. L., Yarmola, T. I., Kostrikova, Yu. A., Talash, V. V. & Tkachenko L. A. (2020). Vykladach i student: supernyky chy odnodumtsi? [A teacher and a student: rivals or like-minded people?] Suchasna medychna osvita: metodolohiia, teoriia, praktyka [Modern medical education: methodology, theory, practice], 171-173. Retrieved from http://surl.li/gyksn [in Ukrainian].
Sinek, Saimon. (2022). Spravzhni lidery yidiat ostannimy. Yak stvoryty komandu mrii [True leaders are the last to eat. How to build a dream team]. Kharkiv: Vivat [in Ukrainian].
Uvarkina, O. V. (2021). Suchasnyi vykladach u prakseolohichnomu vymiri filosofskoi refleksii [А Мodern Teacher in the Praxeological Dimension of Philosophical Reflection]. Perspektyvy [Prospects], 1, 65-70. Retrieved from https://doi.org/10.24195/spj1561-1264.2021.1.10 [in Ukrainian].
Khmiliar, O. F. (2009). Vchynkovyi potentsial yak providnyi komponent u formuvanni konkurentospromozhnoho fakhivtsia [Action potential as a leading component in the competitive specialist formation]. In Aktualni problemy suchasnoi osvity u svitli vymoh Bolonskoho protsesu [Actual problems of modern education in the light of the requirements of the Bologna Process]: materialy mizhnar. nauk. konf. (pp. 127-129). Sevastopol: Sevastopolskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet [in Ukrainian].
Khmiliar, Oleh, & Lepka, Olha. (2019). Vocation as a psychological resource of a happy person. In Shchastia ta tsyvilizatsiinyi rozvytok [Happiness and civilizational development]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 18-21). Lviv: Lvivskyi natsionalnyi medychnyi universytet imeni Danyla Halytskoho [in Ukrainian].
McKeown, Greg. (2021). Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most. New York: Currency.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).