Результати діяльності Viber-спільноти швидкого реагування «Математики Полтавщини»

Автор(и)

  • Надія Іванівна Білик Полтавська академія неперервної освіти ім.М.В.Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0003-2344-5347
  • Ольга Михайлівна Лозинська Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, Україна https://orcid.org/0009-0003-8959-7690

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-62-70

Ключові слова:

розвиток професійної компетентності вчителів математики Полтавщини; Viber-спільнота швидкого реагування; STEM-освіта на уроках математики; математичний фестиваль для вчителів; змагання «Математичний Занзібар»

Анотація

Наголошується на основних векторах змін у діяльності вчителів математики у Новій українській школі, а саме процесу вдосконалення методичної діяльності вчителів математики.

Розмежовано поняття «методична компетентність», «методична компетентність майбутнього вчителя математики» та «методична компетентність працюючого вчителя математики».

Змотивовано вчителів математики до ефективного здійснення професійної діяльності та поширення дослідницької діяльності під час включення інновацій у методику викладання математики.

Представлено результативність діяльності Viber-спільноти швидкого реагування «Математика Полтавщини» щодо використання STEM-освіти на уроках математики в закладах загальної середньої освіти Полтавського регіону, проведення Полтавського обласного математичного фестивалю для вчителів ім. М. В. Остроградського, організацію змагань «Математичний Занзібар».

Біографії авторів

Надія Іванівна Білик, Полтавська академія неперервної освіти ім.М.В.Остроградського

докторка педагогічних наук, доцентка, професорка кафедри педагогічної майстерності та інклюзивної освіти

Ольга Михайлівна Лозинська, Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського

завідувачка відділу розвитку природничих та математичних  дисциплін, методистка з математики

Посилання

Бурда М., Тарасенкова Н., Васильєва Д., Вашуленко О. Концепція математичної освіти 12-річної школи (проєкт). Математика в рідній школі. 2018. № 9. С. 2–8.

Гончарова О. І. Формування основних компетентностей на уроках математики. URL: https://super.urok-ua.com/formuvannya-osnovnih-kompetentnostey-na-urokah-matematiki/

Державний стандарт базової середньої освіти : затверджений Постановою КМУ України № 898 від 30 вересня 2020 р. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti

Єгорченко Ірина. Війна з Росією: чому Україні потрібна математика. 26 червня 2022 року. URL: https://zn.ua/ukr/science/vijna-z-rosijeju-chomu-ukrajini-potribna-matematika.html.

Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа». Київ : МОН України, 2016. 34 c. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf.

Матяш О. І. Удосконалення методичної діяльності вчителя математики в умовах нової української школи. Проблеми та перспективи фахової підготовки вчителя математики : зб. наук. праць за матеріалами Міжнар. наук.-практ. конф., 30 травня – 1 червня 2018 р. / М-во освіти і науки України, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського [та ін.]. Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2018. С. 35–38.

Михайленко Л. Ф., Воєвода А. Л. Методична компетентність вчителя математики як педагогічна проблема. Фізико-математична освіта. 2019. Вип. 1 (19). С. 135–141.

Роміцина Л. В. Математична освіта – освіта для життя. URL: https://imso.zippo.net.ua/wp-content/uploads/2017/08/2017_7_7_%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0-%E2%80%93-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf

References

Burda, M., Tarasenkova, N., Vasylieva, D., & Vashulenko, O. (2018). Kontseptsiia matematychnoi osvity 12-richnoi shkoly (proiekt) [The concept of mathematics education of a 12-year school (project)]. Matematyka v ridnii shkoli [Mathematics in native school], 9, 2-8 [in Ukrainian].

Honcharova, O. I. Formuvannia osnovnykh kompetentnostei na urokakh matematyky [Formation of basic competences in mathematics lessons]. Retrieved from https://super.urok-ua.com/formuvannya-osnovnih-kompetentnostey-na-urokah-matematiki/ [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]: zatverdzhenyi Postanovoiu KMU Ukrainy № 898 vid 30 veresnia 2020 r. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti [in Ukrainian].

Yehorchenko, Iryna. (2022). Viina z Rosiieiu: chomu Ukraini potribna matematyka [War with Russia: why Ukraine needs mathematics]. Retrieved from https://zn.ua/ukr/science/vijna-z-rosijeju-chomu-ukrajini-potribna-matematika.html [in Ukrainian].

Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly «Nova ukrainska shkola» [Conceptual principles of reforming the secondary school "New Ukrainian School"]. (2016). Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Matiash, O. I. (2018). Udoskonalennia metodychnoi diialnosti vchytelia matematyky v umovakh novoi ukrainskoi shkoly [Improving the methodological activity of the mathematics teacher in the conditions of the new Ukrainian school]. In Problemy ta perspektyvy fakhovoi pidhotovky vchytelia matematyky [Problems and prospects of professional training of mathematics teachers]: zb. nauk. prats za materialamy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 35-38). Vinnytsia: TOV «Nilan-LTD» [in Ukrainian].

Mykhailenko, L. F., & Voievoda, A. L. (2019). Metodychna kompetentnist vchytelia matematyky yak pedahohichna problema [Methodical competence of a mathematics teacher as a pedagogical problem]. Fizyko-matematychna osvita [Physical and mathematical education], 1 (19), 135-141 [in Ukrainian].

Romitsyna, L. V. Matematychna osvita – osvita dlia zhyttia [Mathematical education is education for life]. Retrieved from https://imso.zippo.net.ua/wp-content/uploads/2017/08/2017_7_7_%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0-%E2%80%93-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-18

Як цитувати

Білик, Н. І., & Лозинська, О. М. (2023). Результати діяльності Viber-спільноти швидкого реагування «Математики Полтавщини» . Імідж сучасного педагога, (2(209), 62–70. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-62-70