Концепції етнодизайну при підготовці майбутніх дизайнерів у мистецьких закладах вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-3(198)-110-114Ключові слова:
етнодизайн; етнічний дизайн; етностиль; дизайнер; концепціїАнотація
Висвітлено сутність поняття «етнодизайн». Розглянуто особливості засобів використання етнодизайну у творчих соціокультурних проєктах майбутніми та провідними дизайнерами, їх значення та важливість Проаналізовано концепції етнодизайну та специфіку їхнього використання у різні часові проміжки. Відмічено, що виникає потреба у національній ідентичності в суспільстві, потреба позиціонувати продукт на міжнародному ринку як певний національний бренд, відбувається переосмислення посилання на культурну спадщину. У сучасних мистецьких закладах етнодизайн повинен надихати, спонукати майбутніх дизайнерів до творчої, науково-пошукової, аналітичної, пізнавальної діяльності.
Посилання
Антонович Є. Етноренесанси в культурі ХХ ст. та їхні етнодизайнерські виміри. Етнодизайн: європейський вектор розвитку і національний контекст : зб. наук. праць / за ред. Є. Антоновича. Полтава : ПНПУ, 2015. Кн. 1. С. 7–11.
Афанасьев Ю. Етностиль у контексті етнокультурної, національної та глобалізаційної парадигм. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. праць. Київ : Міленіум, 2011. Вип. 19. С. 197–202.
Білий В. Проблема формування творчої особистості у галузі декоративно-вжиткового мистецтва у контексті глобалізації сучасних художніх процесів (на прикладі Косівського осередка художньої обробки дерева). Вісник ХДАДМ. 2008. № 10. С. 10–15.
Близнюк М. М. Методична система навчання етнодизайну на основі використання інформаційних технологій: майбутньому художнику декоративно-прикладного мистецтва. Мистецька освіта: методологія, теорія, практика : зб. наук. пр. / Київська держ. акад. декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. М. Бойчука. Київ : ТОВ «Юрка Любченка», 2019. Вип. 1. С. 247–255.
Бородаев Д. Особенности формирования этнической стилевой модели вебдизайна в условиях глобализации. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2005. № 9. С. 19–30.
Голик Б. Г. Роль етнодизайну в процесі професійної компетентності майбутніх викладачів. Етнодизайн у контексті українського національного відродження та європейської інтеграції : зб. наук. праць. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2019. Кн. 2 С. 85–88.
Даниленко В. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури. Харків: ХДАДМ «Колорит», 2005. 243 с.
Даниленко В. Майбутнє європейського дизайну. Харків : ХДАДМ «Колорит», 2007. 197 с.
Дяченко А. В. Порівняльний аналіз дизайну одягу викладача сучасності на прикладі викладачів зарубіжних країн. Імідж сучасного педагога. 2019. № 1 (184). С. 42–46. URL: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-1(184)-42-46
Кара-Васильєва Т. Формування дизайну в Україні художниками авангарду. Нариси з історії українського дизайну ХХ ст. : зб. статей. Київ : Фенікс, 2012, С. 33–34.
Кремень В.Г. Гідну відповідь викликам ХХІ століття. Професійно-технічна освіта. 2006. № 4. С. 2–4.
Кудря О. Формування в студентів знань з етнодизайну в процесі опанування навчальної дисципліни «Технологічний практикум». Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2020. Вип. 3. С. 291–299. URL: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2020-1-3-291-299
Легенький Ю. Дизайн: культурологія та естетика. Київ : КДУТД, 2000. 272 с.
Оршанський Л. Сучасні вимоги й особливості професійної підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент. 2020. № 15. С. 43–56. URL: https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-3
Роїк Ю. Етнодизайн кераміки як складова професійної підготовки майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва. Молодь і ринок. 2018. № 11. С. 171–176.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).