Адаптація студентів-першокурсників до дистанційного навчання в умовах воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-1(208)-39-44Ключові слова:
адаптація; дистанційне навчання; інформаційно-комунікаційні технології; освітні платформи; освітні технології; студенти-першокурсники, воєнний станАнотація
Проведено аналіз проблеми адаптації студентів-першокурсників до дистанційного навчання в умовах воєнного стану; охарактеризовано поняття «дистанційне навчання», «воєнний стан», «адаптація», визначено переваги та недоліки дистанційної освіти.
На основі теоретичного аналізу доведено, що ефективність дистанційного навчання підвищується з використанням новітніх інформаційно-комунікаційних технологій.
Визначено шляхи успішної адаптації студентів-першокурсників до умов дистанційного навчання в умовах воєнного стану.
Прогнозуються перспективи розвитку інформаційно-комунікаційних технологій в Україні.
Посилання
Барда С. І. З досвіду організації дистанційного навчання в Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А. С. Макаренка. Дитинство ХХІ століття: інноваційна освіта : зб. матеріалів ІV Всеукр. наук.-практ. конф. Кременчук : Методичний кабінет, 2021. С. 243–246.
Ільїна Н. В. Організація зворотного зв’язку під час дистанційного навчання в умовах ЗВО. Дистанційне навчання студентів: теорія і практика : зб. наук.-метод. праць Херсонського державного університету. Херсон : ХДУ, 2020. С. 28–34.
Йопа Т. В., Остапов А. В. Адаптація студентів-першокурсників до умов навчання в закладах вищої освіти. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2021. № 2 (340), ч. 2. С. 16–27. URL: http://visnyk.luguniv.edu.ua/index.php/vped/issue/view/24 (дата звернення: 25.11.2022).
Круглякова В. В. Педагогічний контроль в системі дистанційного навчання. Дистанційне навчання у ЗВО: моделі, технології, перспективи : матеріали круглого столу за участю порадників академічних груп та викладачів факультету управління фінансами та бізнесу. Львів : ФУФБ, 2021. С. 58–63.
Мала І. Б. Дистанційне навчання як дієвий інструмент управлінської освіти. Вчені записки Університету «КРОК». 2022. № 2 (66). С. 132–150.
Про правовий режим воєнного стану : Закон України від 10.11.2015 №766. URL: https://xn--80aagahqwyibe8an.com/ukrajiny-zakony/zakon-ukrajini-pro-pravoviy-rejim-voennogo.html ( дата звернення: 10.12.2022).
Речка К. М. Сучасна проблематика дистанційної освіти в Україні. Дистанційна освіти в Україні: від теорії до практики : зб. наук. праць І Всеукр. наук.-практ. конф. Ірпінського фахового коледжу національного університету біоресурсів і природокористування. Ірпінь, 2021. С. 104–107.
Технології дистанційного навчання: методологія створення та супроводу навчальних курсів : навч. посіб. / А. І. Прокопенко, Є. В. Підчасов, В. В. Москаленко та ін. Харків, 2019. 81 с. URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Kaf_IT/Posib_DO1.pdf (дата звернення: 20.12.2022).
Хоменко-Семенова Л., Алпатова О., Прохоренко Я. Адаптація студентів гуманітарних спеціальностей до дистанційного навчання як проблема сучасної педагогіки в умовах пандемії. Вісник Національного авіаційного університету. 2020. Вип. 2 (17). С. 90–99.
Шаповалова Т. Г., Кондратенко Л. І., Кібенко Л. М. Адаптація студентів до умов дистанційного навчання. Перспективи та інновації науки. 2022. № 3 (8). С. 152–162. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/1286/1284 (дата звернення: 30.11.2022).
References
Barda, S. I. (2021). Z dosvidu orhanizatsii dystantsiinoho navchannia v Kremenchutskomu pedahohichnomu koledzhi imeni A. S. Makarenka [From the experience of organizing distance learning at the Kremenchug Pedagogical College named after A. S. Makarenko]. In Dytynstvo XXI stolittia: innovatsiina osvita [Childhood of the 21st century: innovative education]: zb. materialiv IV Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 246-246). Kremenchuk: Metodychnyi cabinet [in Ukrainian].
Ilina, N. V. (2020). Orhanizatsiia zvorotnoho zv’iazku pid chas dystantsiinoho navchannia v umovakh ZVO [Organization of feedback during distance learning in higher education institutions]. In Dystantsiine navchannia studentiv: teoriia i praktyka [Distance education of students: theory and practice]: zb. nauk.-metod. prats Khersonskoho derzhavnoho universytetu (pp. 28-34). Kherson: KhDU [in Ukrainian].
Yopa, T. V., & Ostapov, A. V. (2021). Adaptatsiia studentiv-pershokursnykiv do umov navchannia v zakladakh vyshchoi osvity [Adaptation of first-year students to study conditions in institutions of higher education]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka [Bulletin of Taras Shevchenko LNU], 2 (340), 2, 16-27. Retrieved from http://visnyk.luguniv.edu.ua/index.php/vped/issue/view/24 [in Ukrainian].
Kruhliakova, V. V. (2021). Pedahohichnyi kontrol v systemi dystantsiinoho navchannia [Pedagogical control in the distance learning system]. In Dystantsiine navchannia u ZVO: modeli, tekhnolohii, perspektyvy [Distance learning in higher education institutions: models, technologies, perspectives]: materialy kruhloho stolu za uchastiu poradnykiv akademichnykh hrup ta vykladachiv fakultetu upravlinnia finansamy ta biznesu (pp. 58-63). Lviv: FUFB [in Ukrainian].
Mala, I. B. (2022). Dystantsiine navchannia yak diievyi instrument upravlinskoi osvity [Distance learning as an effective tool of management education]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK» [Scientific notes of "KROC" University], 2 (66), 132-150 [in Ukrainian].
Pro pravovyi rezhym voiennoho stanu [About the legal regime of martial law]: Zakon Ukrainy vid 10.11.2015 №766. Retrieved from https://xn--80aagahqwyibe8an.com/ukrajiny-zakony/zakon-ukrajini-pro-pravoviy-rejim-voennogo.html [in Ukrainian].
Rechka, K. M. (2021). Suchasna problematyka dystantsiinoi osvity v Ukraini [Modern issues of distance education in Ukraine]. In Dystantsiina osvity v Ukraini: vid teorii do praktyky [Distance education in Ukraine: from theory to practice]: zb. nauk. prats I Vseukr. nauk.-prakt. konf. Irpinskoho fakhovoho koledzhu natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia (pp. 104-107). Irpin [in Ukrainian].
Prokopenko, A. I., Pidchasov, Ye. V., & Moskalenko, V. V. et al. (2019). Tekhnolohii dystantsiinoho navchannia: metodolohiia stvorennia ta suprovodu navchalnykh kursiv [Distance learning technologies: methodology for creating and supporting educational courses]: navch. posib. Kharkiv. Retrieved from http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Kaf_IT/Posib_DO1.pdf [in Ukrainian].
Khomenko-Semenova, L., Alpatova, O., & Prokhorenko, Ya. (2020). Adaptatsiia studentiv humanitarnykh spetsialnostei do dystantsiinoho navchannia yak problema suchasnoi pedahohiky v umovakh pandemii [Adaptation of humanities students to distance learning as a problem of modern pedagogy in the conditions of a pandemic]. Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu [Bulletin of the National Aviation University], 2 (17), 90-99 [in Ukrainian].
Shapovalova, T. H., Kondratenko, L. I., & Kibenko, L. M. (2022). Adaptatsiia studentiv do umov dystantsiinoho navchannia [Adaptation of students to distance learning conditions]. Perspektyvy ta innovatsii nauky [Perspectives and innovations of science], 3 (8), 152-162. Retrieved from http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/1286/1284 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).