Традиції та інновації у цілях естетичного виховання учнів дитячих музичних шкіл КНР в умовах змішаного навчання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-91-94Ключові слова:
естетичне виховання; КНР; музика; змішане навчання; синхронне навчання; асинхронне навчання; музична культура; особистістьАнотація
Проаналізовано цілі естетичного виховання учнів музичних шкіл Китайської Народної Республіки. Автор зазначила, що традиційно естетичне виховання в КНР залучення дітей і молоді до розмаїтої національної музичної культури. Музика традиційно є основою розуміння традиційної загальної філософії, розуміння народного музичного мистецтва. У свою чергу музичне мистецтво як спосіб осмислення філософії життя розуміється природним органічним способом спілкування різних поколінь, представників різних культур. Проникнення музичних творів сучасних стилів і популярних жанрів через розширені канали відкритого інформаційного доступу для музичних шкіл КНР поставили новий виклик: поєднання системних світоглядних цілей естетичного виховання дітей і молоді з програмами формування музичної культури і смаку.
Використано системний і синергетичний підходи. На основі цих підходів проаналізовано тенденції цілей естетичного виховання: збереження розуміння музичної освіти як способу прилучення до народної культури, осмислення національних цінностей і символів, значущих для громадянства Китаю, поєднання з програмами вироблення музичного смаку і розуміння сучасних музичних стилів; досягнення системності виховання дітей і молоді в Китайській Народній Республіці, коли музика, оволодіння навичками співу, гри на музичному інструменті, тощо слугує засобом підвищення рівня загальної освіченості особистості; створення середовища для творчості і самореалізації дітей і молоді в КНР, організація доцільного вишуканого спілкування з представниками інших країн, інтегрування національних музично-педагогічних надбань в крос-культурний простір Європи.
Посилання
Дубасенюк О. Акмеологічні засади неперервної професійної підготовки майбутніх педагогів. Теорія та методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти : монографія. Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. C. 59–123.
Іонова Олена, Ван Юечжи. 王越之«音乐教育和教育华德福教音法»北方音乐, 音 教论坛,中国. 2019. № 11. С. 103-105. 页. Музичне виховання та навчання у початковій Вальдорфській школі. Північна музика, практичний форум : Чженцзян (КНР) : Китайський форум. 2019. № 11. C. 103–105.
Естетичне виховання дітей та молоді: теорія, практика, перспективи розвитку : збірник наукових праць / за ред. О. А. Дубасенюк, Н. Г. Сидорчук. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І Франка, 2012. 560 с.
Лучанінова О. П. Дистанційне навчання як світовий освітній тренд: реалії та перспективи для ЗВО України. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. (категорія «Б»). 2022. № 1 (202). С. 5–10. URL: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-1(202)-5-10
Лю Цзін. Сутність вокального слуху в контексті його розвитку у підлітків. (2021). URL: http://surl.li/dviuk
Методичні рекомендації для батьків і педагогів щодо використання сценаріїв сучасних сервісів і цифрових застосунків в організації художньо-продуктивної діяльності дітей / уклад.: М. Штефан, В. Ворожбіт-Горбатюк, С. Доценко. Харків, 2021. 28 с.
Сайтарли І. А. Культура міжособистісних стосунків : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2007. 240 с.
Тінтін Чжоу. Організація освітнього процесу з музичного виховання в загальноосвітніх школах КНР. Наукові записки кафедри педагогіки. 2022. № 1 (50). С. 120–126. URL: https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-50-12
Hinkel E. (Ed.) Culture in Second Language Teaching and Learning. Cambridge Applied Linguistics Series. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. 250 p.
Wang Yuezhi. Music as a therapy of integrative lessons in the Waldorf School of Ukraine. Polish science journal. Warsaw: Sp. z o. o. «iScience». 2020. Issue 6 (27), part 1. P. 81–86.
References
Dubaseniuk, O. (2018). Akmeolohichni zasady neperervnoi profesiinoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv [Acmeological principles of continuous professional training of future teachers]. In Teoriia ta metodyka profesiino-pedahohichnoi pidhotovky osvitianskykh kadriv: akmeolohichni aspekty [Theory and methodology of professional and pedagogical training of educators: acmeological aspects]: monohrafiia (pp. 59-123). Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].
Ionova Olena, Van Yuechzhy. (2019). 王越之«音乐教育和教育华德福教音法»北方音乐, 音 教论坛,中国, № 11, 103-105 页. Muzychne vykhovannia ta navchannia u pochatkovii Valdorfskii shkoli [Musical education and training in an elementary Waldorf school]. Pivnichna muzyka, praktychnyi forum: Chzhentszian (KNR): Kytaiskyi forum [Northern Music, Practical Forum : Zhengjiang (PRC) : China Forum], 11, 103-105 [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O. A., & Sydorchuk, N. H. (Eds.). (2012). Estetychne vykhovannia ditei ta molodi: teoriia, praktyka, perspektyvy rozvytku [Aesthetic education of children and youth: theory, practice, development prospects]: zbirnyk naukovykh prats. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I Franka [in Ukrainian].
Luchaninova, O. P. (2022). Dystantsiine navchannia yak svitovyi osvitnii trend: realii ta perspektyvy dlia ZVO Ukrainy [Distance learning as a global educational trend: realities and prospects for Ukrainian universities]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 1 (202), 5-10. Retrieved from https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-1(202)-5-10 [in Ukrainian].
Liu, Tszin. (2021). Sutnist vokalnoho slukhu v konteksti yoho rozvytku u pidlitkiv [The essence of vocal hearing in the context of its development in adolescents]. Retrieved from http://surl.li/dviuk [in Ukrainian].
Shtefan, M., Vorozhbit-Horbatiuk, V., & Dotsenko, S. (Comps.). (2021). Metodychni rekomendatsii dlia batkiv i pedahohiv shchodo vykorystannia stsenariiv suchasnykh servisiv i tsyfrovykh zastosunkiv v orhanizatsii khudozhno-produktyvnoi diialnosti ditei [Methodological recommendations for parents and teachers regarding the use of scenarios of modern services and digital applications in the organization of children's artistic and productive activities]. Kharkiv [in Ukrainian].
Saitarly, I. A. (2007). Kultura mizhosobystisnykh stosunkiv [Culture of interpersonal relations]: navch. posibnyk. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Tintin, Chzhou. (2022). Orhanizatsiia osvitnoho protsesu z muzychnoho vykhovannia v zahalnoosvitnikh shkolakh KNR [Organization of the educational process of musical education in secondary schools of the People's Republic of China]. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky [Scientific notes of the department of pedagogy], 1 (50), 120-126. Retrieved from https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-50-12 [in Ukrainian].
Hinkel, E. (Ed.). (1999). Culture in Second Language Teaching and Learning. Cambridge Applied Linguistics Series. Cambridge: Cambridge University Press.
Wang, Yuezhi. (2020). Music as a therapy of integrative lessons in the Waldorf School of Ukraine. Polish science journal. Warsaw: Sp. z o. o. «iScience», 6 (27), 1, 81-86.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).